Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter här och funderar. Heter det skänkeldöd eller skänkeldöv? Själv säger jag skänkeldöv, men jag har hört en del säga skänkeldöd...
 
Varför har människor olika långa tungor? Jag har väldigt lång tunga i jämförelse med de flesta vänner och mannen som jag har jämfört med. Jag har försökt hitta ett svar på detta men inte lyckats. Någon som vet?
 
Varför har människor olika långa tungor? Jag har väldigt lång tunga i jämförelse med de flesta vänner och mannen som jag har jämfört med. Jag har försökt hitta ett svar på detta men inte lyckats. Någon som vet?
Det är väl för att det är så 😂. Alltså alla har ju också olika långa fingrar, tår, snoppar osv. Mer konstigt att fötterna oftast är lika stora som varandra tycker jag 😂
 
Ska man, eller ska man inte räfsa löv på hösten?

Läste nyligen (på nätet...) att insektslarver bor på höstlöven och om man låter löven vara till nästa vår så får man mer insekter i trädgården.
Tyckte det lät galet men ligger det nån sanning i det??
 
Ska man, eller ska man inte räfsa löv på hösten?

Läste nyligen (på nätet...) att insektslarver bor på höstlöven och om man låter löven vara till nästa vår så får man mer insekter i trädgården.
Tyckte det lät galet men ligger det nån sanning i det??

Det kanske är sant och jag tar bort minimalt med löv (pga lat) men lönnlöven måste jag ta bort så mycket som möjligt av, annars dör min gräsmatta.

Edit: Dvs sorry insekter som gillar lönnlöv :D (å andra sidan, de blir bara förflyttade till en annan del av trädgården så de borde inte bli så störda...).
 
Mer dumma frågor: Jag har två handdukar hemma som ser ut och känns likadana. Den ena är blå den andra rosa... Men den rosa har bättre uppsugningskraft? Den blå smetar typ bara bort vattnet på kroppen. Vad beror det på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp