Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Eller 10-15 min tar det istället för 30-45 min. Men dyrare :down: .

Det kostar ju absolut en slant att ”bygga upp” boxen, men sen tycker jag inte det blir så mycket dyrare. Jag köper hem pallar, och då är det ca 41-42kr säcken, spånbalar ligger på 85kr här. Åtgången blir inte alls stor då det inte följer med någon spån, och det är lätt att begränsa att bara få bort fläcken där det är kissat då den blir så väldigt packat där det blir blött. Har funderat på permanentbädd, och i sånt fall skulle åtgången vara i princip noll.

Enda nackdelen är att på vintern så kan det frysa ihop i lite småklumpar, men då står jag i kallstall.
 
Jag ringer till Boxer, en robottant säger att jag ska trycka massa siffror: ett och två och ett och fyra och... Och mitt könummer är 107.
Nu har jag stått i kön i trygt 17
minuter och jag har fått en ny plats i kön. Nu har jag 46.
Varför ska 106 människor envisas med att prata med Boxer just idag, och allihopa före mig?
:(
 
Signera avtal.
Alltså jag fick hyresavtalen jag skulle signera och jag gjorde då så att jag skrev ut dem, skrev på och postade dem.
Nu verkar det som att jag skulle ha mailat dem tillbaka men då behöver jag tillgång till en scanner? För underskriften ska väl vara gjord för hand?
 
Signera avtal.
Alltså jag fick hyresavtalen jag skulle signera och jag gjorde då så att jag skrev ut dem, skrev på och postade dem.
Nu verkar det som att jag skulle ha mailat dem tillbaka men då behöver jag tillgång till en scanner? För underskriften ska väl vara gjord för hand?
Det beror nog helt på mottagarens krav gissar jag. På jobbet tar vi bara underskrivna för hand och helst skickade men också skannade eller gaaah! fotade. Det är en mardröm när någon fotat avtalet med mobilen, fungerar typ vart tredje gång, oftast får vi bara typ övre högra hörnet. Men vi tar det med efter lite tjat (alltså inte övre högra hörnet, det går bort, men fotade alltså, om man kan se hela). Men helt ärligt är jag lite förvånad när det gäller hyresavtal, känns lite heijigt att ha dem fotade eller inscannade.
 
Det beror nog helt på mottagarens krav gissar jag. På jobbet tar vi bara underskrivna för hand och helst skickade men också skannade eller gaaah! fotade. Det är en mardröm när någon fotat avtalet med mobilen, fungerar typ vart tredje gång, oftast får vi bara typ övre högra hörnet. Men vi tar det med efter lite tjat (alltså inte övre högra hörnet, det går bort, men fotade alltså, om man kan se hela). Men helt ärligt är jag lite förvånad när det gäller hyresavtal, känns lite heijigt att ha dem fotade eller inscannade.

Ja det blev väldigt rörigt tyckte jag nu då de antagligen måste ha det innan inflytt på fredag och jag bokat flyttfirma tills dess med:cautious:
Men då tänkte jag inte helt stenålder iaf för en skriftlig underskrift är ju det jag postat dem!

De fråga även vilken adress jag skickat avtalen till, ”ja den adressen som står på kontraktet :D
 
Varför kliar mina öron när jag är förkyld? Jag vet att man inte ska sticka tops i öronen och det hjälper inte heller. Ibland :angel: sticker jag en pincett i örat så jag kan klia riktigt ordentligt. Nej, absolut inte optimalt, jag vet.
 
Varför kliar mina öron när jag är förkyld? Jag vet att man inte ska sticka tops i öronen och det hjälper inte heller. Ibland :angel: sticker jag en pincett i örat så jag kan klia riktigt ordentligt. Nej, absolut inte optimalt, jag vet.

Det gör mina med! Och producerar massa extra vax 🤔
 
Varför har bara män skägg/mustasch?
(med vissa undantag förstås)
Jag googlade eftersom jag blev nyfiken.

"
Män har skägg av samma anledning som lejon har man eller älgar har horn. Det är en signal som säger: jag är en vuxen hane. Det har under miljoner år varit viktigt för oss att kunna tala om, med signaler, att vi är vuxna män (skägg, djup röst, särskild doft etc) eller kvinnor (byst, ljus röst, särskild doft etc). Könsangivande signaler är viktiga för alla ryggradsdjur, utom sådana som leker i stora stim, till exempel många fiskar." /Sverre Sjölander
 
Jag googlade eftersom jag blev nyfiken.

"
Män har skägg av samma anledning som lejon har man eller älgar har horn. Det är en signal som säger: jag är en vuxen hane. Det har under miljoner år varit viktigt för oss att kunna tala om, med signaler, att vi är vuxna män (skägg, djup röst, särskild doft etc) eller kvinnor (byst, ljus röst, särskild doft etc). Könsangivande signaler är viktiga för alla ryggradsdjur, utom sådana som leker i stora stim, till exempel många fiskar." /Sverre Sjölander
Tack :D
Misstänkte att det var något sådant!
 
Jag googlade eftersom jag blev nyfiken.

"
Män har skägg av samma anledning som lejon har man eller älgar har horn. Det är en signal som säger: jag är en vuxen hane. Det har under miljoner år varit viktigt för oss att kunna tala om, med signaler, att vi är vuxna män (skägg, djup röst, särskild doft etc) eller kvinnor (byst, ljus röst, särskild doft etc). Könsangivande signaler är viktiga för alla ryggradsdjur, utom sådana som leker i stora stim, till exempel många fiskar." /Sverre Sjölander
Och sedan när de önskar göra sig ovuxna och avkönade, så då rakar de av sig det. :D
 
Och sedan när de önskar göra sig ovuxna och avkönade, så då rakar de av sig det. :D
Det vekade vara av hygienskäl och för att fienden inte skulle kunna ta tag i skägget som de började raka sig. Och sen var det civiliserat. ;)


"När började männen raka sig?

Det slätrakade ansiktet blev modernt i Europa när Alexander den store under sina långa fälttåg omkring år 330 f.Kr. uppmanade soldaterna att raka sig och klippa håret kort. Det skulle hålla ohyran borta och fienden skulle inte heller kunna fatta tag i håret eller skägget. Det nya skägglösa modet blev snabbt en symbol för den civiliserade mannen, till skillnad från de skäggiga barbarerna. Alexander inspirerades av den egyptiska överklassen när han erövrade landet år 332 f.Kr. Egypterna hade vid den här tiden tillverkat rakknivar av koppar i nästan 3.000 år. Romarna övertog bruket efter Alexander och det spred sig till de romerska provinserna. År 1903 underlättade den amerikanske affärsmannen King Camp Gillette rakningen när han lanserade sin rakhyvel med utbytbart blad. År 1928 fick amerikanen Jacob Schick patent på den första elektriska rakapparaten."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp