Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det känns ändå lite väl riskabelt att gå rakt ut några enstaka meter från en spårvagn som rullar. Det är väger ju inte direkt luft, så jag väntar hellre de sekunderna och kommer fram säkrare.
Nä, det finns säkert många som är alldeles för dåliga på att lägga till marginal för det oförutsedda och beter sig korkat. Men principiellt sett, för den som gör det med omdöme, så tror jag inte det behöver vara det farligaste man gör i trafiken.
Tror man kan säga att vissa beteenden är farligare med en vagn för att de är stora och inte kan bromsa eller väja. Medan vissa beteenden kan blir säkrare genom att de är mer förutsägbara.
 
Jag vill göra en speciallösning hemma. Från gardinstången vill jag ha ett annat rör som ska vara i 90 graders vinkel i förhållande till gardinstången. Alltså behöver jag något liknande detta:
98284318_max.jpg

Den på bilden hade funkat, kruxet är bara att rören jag har är 1cm, inte 3,5cm. :rage: Har letat som en tok men hittar bara ner till 1,6 cm och då är de svindyra.
Det känns som att jag letar på fel sak, jag googlar på Rörklämma, men får då upp massor av såna klämmor jag inte vill ha, och sedan någon enstaka som liknar denna. Misstänker att jag söker på fel ord.
Vad heter dessa egentligen?
Hur gick det med de här rören egentligen? Fick du till det?
 
Hmm... Jag har skrivit på Messenger till en person jag inte skrivit till innan, så befarar att mitt meddelande hamnat i förfrågningar där man aldrig kollar, ni vet? 🤔😐

Kan jag "puffa" det på nåt sätt ?
 
Att katter på flit puttar ner saker från bord, hyllor och liknande är ju ett välkänt faktum för de flesta som spenderat lite längre tid med en katt, men vad beror detta puttande på?
Vad har det för syfte? Vad skulle det göra för nytta i det vilda?
Hoppas de putta nera en sten från en klippa, så att den faller på en mus, sådär i bästa gråben-stil?
 
Hmm... Jag har skrivit på Messenger till en person jag inte skrivit till innan, så befarar att mitt meddelande hamnat i förfrågningar där man aldrig kollar, ni vet? 🤔😐

Kan jag "puffa" det på nåt sätt ?
Numera får man (eller åtminstone jag) en notis på Messenger, alltså som för ett vanligt meddelande, där det står att Person x skickat dig en meddelandeförfrågan, och så får man välja om man vill acceptera eller inte innan meddelandet syns. Så det bör vara mycket svårare att missa än förr! :)
 
Dagens fundering: hur väljs moderatorerna här på Bukefalos ut?
När det uppstår behov diskuterar Gunnar och de övriga moderatorerna och kommer fram till användare som de tror skulle passa bra, och sedan skickas PM ut där de får frågan om de är intresserade. Så var det i alla fall när jag blev moderator.

Man kan också anmäla intresse själv om man vill, i PM till Gunnar :)
 
Numera får man (eller åtminstone jag) en notis på Messenger, alltså som för ett vanligt meddelande, där det står att Person x skickat dig en meddelandeförfrågan, och så får man välja om man vill acceptera eller inte innan meddelandet syns. Så det bör vara mycket svårare att missa än förr! :)

Jo, det har du rätt i, det får man... fast jag tycker det är lätt att de försvinner ändå :/.
Jag ser ingen såndär markering som visar att hon läst det iaf ännu...
Ger det några dagar, sen ber jag min bekanting puffa för mig... så jag vet att hon iaf sett det. Vill hon inte svara är det så, men då är det inte för att hon inte sett det iaf.
 
Det här med att Postens paket inte alltid kommer till det ställe som är ditt riktiga ombud som de skickade ut info om före Jul-överbelastnings-perioden. Att man tilldelas ett alternativt ställe som det kan hamna på.

Jag trodde det var tillfälligt över jul? Men nu har jag fått en leverans till "fel" ombud. Ska detta vara permanent att man inte vet var det kommer hamna?
Om man har gjort ett val av ombud när man beställer, kan man då vara säker på att det kommer dit? Är det bara de som skickas "till ditt närmaste ombud" dvs. ospecificerat som kan omdirigeras eller är det alla paket?
Någon som vet?
 
Nix, har varit på några olika byggvaruhus och förklarat. De ser ut som :confused: Nästa gång jag frågar ska jag ta med mig bild!
Mysteriet med de oförenade rören fortsätter!
O_o
Vad är det för rör? Är det gardinstänger? Måste rören sitta i exakt samma höjd och bredd? Du kan inte dra ihop dem med buntband så de sitter dikt ihop, som ett kryss, med det ena röret över det andra? Är bägge förankrade i varsin vägg som är i en rät vinkel?
:nailbiting:
Jag kan inte sluta grubbla på det här! Ge mig mer information, @Hoarfrost !!
 
Mysteriet med de oförenade rören fortsätter!
O_o
Vad är det för rör? Är det gardinstänger? Måste rören sitta i exakt samma höjd och bredd? Du kan inte dra ihop dem med buntband så de sitter dikt ihop, som ett kryss, med det ena röret över det andra? Är bägge förankrade i varsin vägg som är i en rät vinkel?
:nailbiting:
Jag kan inte sluta grubbla på det här! Ge mig mer information, @Hoarfrost !!

;):D Okej så här: Jag har en gardinstång. Från gardinstången vill jag att ett annat rör alternativt en träpinne ska sticka ut. Det räcker med en 30 cm utstickande pinne/rör. Från denna tänker jag nämligen hänga en växtlampa, eftersom jag pga katt och extrem platsbrist behöver flytta mitt citronträd till en byrå son står brevid fönstret där det är ganska mörkt.

Jag tror jag kanske har funnit en lösning, fortsättning följer när jag lyckats komma iväg till en ikea ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 137
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp