Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns, och jag tror verkligen hen försöker, men det är för mycket att lära sig + inte så bra på datorer + lite vimsig personlighet + att hen bara ska vara här 30% så hen får inte någon rutin som gör att det inte funkar.
Jag klandrar hen inte för det är 6 olika passerkortsystem till exempel. Alla olika och alla gaaamla system.
Då är det nog fel person på det jobbet, trist men sant. Synd att personen själv inte känner det och slutar (eller så kommer det på uppföljningssamtalet vid 6 månader).
Men jag tycker att du ska tala om för chefen redan nu att det inte funkar för dig att ha det så här, för 4 månader är lång tid även för en nybörjare.
 
Det finns, och jag tror verkligen hen försöker, men det är för mycket att lära sig + inte så bra på datorer + lite vimsig personlighet + att hen bara ska vara här 30% så hen får inte någon rutin som gör att det inte funkar.
Jag klandrar hen inte för det är 6 olika passerkortsystem till exempel. Alla olika och alla gaaamla system.
Det var tråkigt att höra. Men som @Scata säger så är det nog fel person på jobbet. Jag tror inte du kan lyckas prata med chefen om det utan att få dåligt samvete, men du får se det som att det är bäst för alla i längden. Det är inte ditt fel att hen inte klarar av jobbet.
 
När blinda dör. Hur ska de kunna gå mot ljuset? Finns det orgenterings markörer infäldda i marken så de hittar rätt?
 
När blinda dör. Hur ska de kunna gå mot ljuset? Finns det orgenterings markörer infäldda i marken så de hittar rätt?
Allting ordnar sej. Vi behöver inte oroa oss för om vi ska kunna se eller gå eller andas. Man kanske blir en bubbla med blå luft som svävar bland andra bubblor och det är underbart.
Eller så blir det på något annat sätt men det blir också bra.
 
Jag tror spontant att det är sällan är bra att ha sina barn som elever sas.
Varken för barn eller förälder. Det kan ju bli jättekonstigt.
Men som dagmamma är det ju ofta tvärtom, då har man ju ofta sina egna och sen andras för att fylla ut gruppen? 🤔

Nu kanske folk i allmänhet har närmare till barnens fsk och jobb och är betydligt mer morgonpigga än vad jag har/är, men vilken förmån att båda ska till samma ställe tänker jag :D
 
Men som dagmamma är det ju ofta tvärtom, då har man ju ofta sina egna och sen andras för att fylla ut gruppen? 🤔

Nu kanske folk i allmänhet har närmare till barnens fsk och jobb och är betydligt mer morgonpigga än vad jag har/är, men vilken förmån att båda ska till samma ställe tänker jag :D

Har hört historier från flera när dom varit hos dagmamma och de egna barnen varit favoriter och man känt man blev olika behandlad. En kompis sa tom att dom fick olika att äta :/ Det är väl förhoppningsvis ovanligt, men tror man undermedvetet favoriserar egna barn, känns jobbigt om man på sin arbetsplats aktivt måste "kolla" sig själv. Men man kan kanske ha sina barn på samma dagis men att man är på olika avdelningar?

Vi hade en lärare på skolan som hade sina barn som elever. Var inte så gammal, tänkte väl inte över det så mycket då, fast tror jag nån gång tänkte att inte hade jag velat ha nån av mina föräldrar som lärare :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp