Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
Hahahaha Hahaha :rofl:
Vilken komedi! Och hur fasiken kommer denna palla att jobba på ditt jobb av alla ställen 🍿
 
Jag tycker inte att hon ska tvingas duscha med killarna heller, och säger inte att det är lätt. Jag tycker att skolan ska vara skyldig att anordna en enskild dusch åt denna tjej om det är det hon vill.

Däremot har jag faktiskt full förståelse för att det i den åldern kan kännas sjukt obekvämt att se en snopp i duschen. Oavsett om den personen definierar sig som tjej. Min 13-åring vill inte se nakna kroppar alls. Det är så otroligt jobbigt och obekvämt. Att då se en snopp, skulle få henne att inte duscha. Detta hände även med ett antal tjejer i den skolan det gällde.

Naturligtvis förstår jag att det är ännu jobbigare för tjejen som har en kropp hon inte kan identifiera sig med. Men enkelt är det inte.
Jag skulle inte heller vilja se massa nakna kroppar och undvek alltid att duscha i skolan efter idrotten (hade tur och hade alltid idrott som sista lektion, så jag kunde gå hem och duscha). Jag tycker att alla skolor borde sätta upp skärmar i duscharna, så att det i alla fall är någon form av vägg mellan duscharna.

Håller med om att det med skolidrott och duschande inte är någon lätt fråga. Hur man än gör så kommer någon eller några i kläm och blir inte nöjda.
Jag tycker man måste skilja på om man är obekväm med att duscha med en transsexuell person och att duscha med könsorganen X eller Y.
Självklart måste man acceptera den transsexuella personen och vad denne identifierar sig som.
Men samtidigt så har vi delade omklädningsrum. Ett för dem med snoppar och ett för dem med bröst. Och då måste det vara ok att inte vara bekväm med att duscha ihop med snopp-kroppar. Oavsett hur mycket man respekterar den personen och transsexualismen som sådan.
Det är inte så enkelt som att man kan säga att uppdelningen av omklädningsrummen görs enbart utifrån egenidentiteten, och inte utifrån vilken kropp man har.
Absolut, jag hade nog också känt mig osäker om det kom in en person med snopp i ett omklädningsrum för kvinnor. Speciellt om jag inte visste att personen är transexuell eller varför hen går in i "fel" omklädningsrum.
 
Varför är det 9 av 10 kvällar så att jag vaknar när jag sovit omkring 15 minuter? Jag somnar ofta om rätt snabbt, och sover då större delen av natten ostört. Men tycker det är så märkligt att jag först måste få en powernap eller nått??
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?
Kan säkert skilja mellan olika hästar, men hos oss Kan iaf 2 av 3 hästar tömma i stort sett helt (de har givetvis fått större hinkar när det upptäckts).
 
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
Det där låter helt absurt. Sen, nu säger jag inte att personen ljuger men det allra vanligaste hos människor som kommer från mkt välbärgade familjer är att de är diskreta med det, dvs de pratar inte om det som din kollega gjorde. Det är åtminstone min erfarenhet.
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?

Mina 4 brukar tömma sin ena helt torr innan de börjar på nästa hink, så jag tror inte de har nåt "djupbehov".
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?
Jag har stora tunnor i hagarna som mina hästar kan tömma helt, men är det lite vatten i har jag sett i alla fall en av dem vinkla tunnan med huvudet så att det blir mer vatten i en kant.
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?
Så kan det vara.
Bekanten hade en häst som stoppade ner hela huvudet i hinken - tills mulen nådde botten. Högst märkligt sätt att dricka. Vi förundrades över att den inte drunknade.
 
Hästar som dricker vatten ur hink, hur bra är de på att tömma hinken egentligen? Det är alltid kvar i Bruntes hink, tror aldrig det varit mindre än 5-7 cm på botten. Kan de sörpla i sig alltihop eller finns en gräns, behöver de ett visst sugdjup?
Jag tror Brunte blir glad om han få en till hink i boxen så kan han lämna i bägge. :)
 
Jag har alltid dubbla hinkar även om de har kopp då de hellre dricker ur hink. Nu har de 200 l att dricka av varje dag och det går åt >100/dag på två halvblod och en shettis såhär års.
Hur mycket vatten går åt per häst och dygn för dig?
 
Hur mycket vatten går åt per häst och dygn för dig?
Numera har jag dem på lösdrift men de dricker över 100 l tillsammans per dygn, baljorna är mer än till hälften urdruckna när jag fyller på. När de var uppstallade hade de vatten i hagen men fick även två hinkar inne och de stora drack drygt 20 liter inne, ingen hink var tom men de var oftast knappt halvfulla om de åt hö.
 
Är det normalt att alltid känna smak av det man luktar på i munnen? Pratade med en kollega om det i dag och hen känner tydligen inte smak av det hen luktar på. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp