Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använder alltid vitpeppar om det inte står annat.
och @tanten Två olika svar! Hur ska jag veta vad som är "rätt"? :rofl: Det spelar väl kanske inte så stor roll, man kanske kan använda det man tycker bäst om helt enkelt. Men det blir ju olika smak, då kanske inte rätten smakar som tänkt om man tar "fel" typ av peppar. 🤔
 
Skulle inte förvåna mig :meh:
Men jag höll på att köra på en idag :mad:

De skulle behöva vara neongula så man kan hålla sej undan om inte annat 😎
Undrar om jag ska ge det som förbättringsförslag:angel:

Jag fick min bil påbackad av en postbil.
På världens största parkering. Min bil var ensam🙄
Postbil var inte riktigt hel sen innan heller.
Postbils chef var inte jätteförvånad.
Postbils chef sa att 'ja de har lite bråttom ibland'...
 
och @tanten Två olika svar! Hur ska jag veta vad som är "rätt"? :rofl: Det spelar väl kanske inte så stor roll, man kanske kan använda det man tycker bäst om helt enkelt. Men det blir ju olika smak, då kanske inte rätten smakar som tänkt om man tar "fel" typ av peppar. 🤔
Svartpeppar är min "standardpeppar", och jag TROR att det är så för de flesta. Skulle vara kul att veta - hoppas att fler svarar kring detta "pepparmysterium"..... :)
 
Har själv inte kommit så långt att jag googlat 😂 Men då känns det som man kan göra lite som man vill. Har inte funderat så mycket på det, men blev fundersam när jag och mamma lagade en rätt efter samma recept och jag använde svartpeppar och hon vitpeppar. 🙈
Svartpeppar är starkare än vitpeppar så vill man ha starkare mat kan man ta svart, vill man inte ha så starkt kryddad mat kan man ta vit.
 
Tycker tempen i min lgh e så ojämn, blir så varmt ibland så tänkte den smälter :p. Men nu lär de väl va lugnt då kanske. Men förra sommarn never...



😮

😮

Jeez! Hoppas den inte blivit förstörd! Tar väl ut den nu då!!
Alltså, chokladen förstörs ju inte. Jag tycker personligen choklad är godare kall (plus mindre risk för kladd), så jag förvarar den nästan alltid i kylen. Det tar ju ett tag innan den blir grå, och det är ju ändå bara färgen som påverkas, den blir inte oätlig.

Jag förvarar bananer i kylen av samma anledning. Tycker de är godare kalla. Ja, skalet blir brunt snabbare, men innehållet håller sig fräschare längre, så färgen bryr jag mig liksom inte om.
 
Alltså, chokladen förstörs ju inte. Jag tycker personligen choklad är godare kall (plus mindre risk för kladd), så jag förvarar den nästan alltid i kylen. Det tar ju ett tag innan den blir grå, och det är ju ändå bara färgen som påverkas, den blir inte oätlig.

Jag förvarar bananer i kylen av samma anledning. Tycker de är godare kalla. Ja, skalet blir brunt snabbare, men innehållet håller sig fräschare längre, så färgen bryr jag mig liksom inte om.

Åh, va bra, jamen precis, vet ju jag sett nån mer som haft den i kyl iaf...
Den har legat där ett par veckor...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp