Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
I mina köksskåp finns det inte ens någon vit peppar...
Hos pappa så är peppar = blandningen i kvarnen, som kanske är 30-40% vitt och resten svart.
 
Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
 
Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
Jag har sett en import som hade väldigt kort hals, den fick böja lite på benen eller stå med dem isär för att nå ner. Duktig hopphäst.
 
Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
Jag kan tycka att många av de riktigt tunga raserna, tänk ardenner, har väldigt korta halsar och ofta står med ett ben böjt medan de betar.
 
Finns det hästar med så kort hals att beta inte är speciellt behagligt för dem? De når liksom inte.
Tänker då det finns både mer och mindre fördelaktiga exteriöer på hästar om då någonsin detta är ett problem?
Helt OT, ursäkta och inte ens en fråga, men jag har sett älgar som gick på knäna för att beta kort gräs. Såg väldigt obekvämt ut.
 
Skulle tro att de (förhoppningsvis) får vara i omklädningsrum som det kön de identifierar sig som. Men det beror nog på om de bytt kön officiellt eller ej.

jag tänker att det beror på ålder också. Hade ett samtal med en förälder till en 13-åring tjej som har en person i sin klass som nu identifierar sig som flicka. Hon får då duscha med tjejerna. Även om de accepterar henne i alla lägen är det många som tycker det är väldigt obehagligt att duscha med henne när hon har sina manliga attribut kvar. Är det då så enkelt som att säga åt dem att inte bry sig om det? Att det är deras skyldighet att komma över det?
 
jag tänker att det beror på ålder också. Hade ett samtal med en förälder till en 13-åring tjej som har en person i sin klass som nu identifierar sig som flicka. Hon får då duscha med tjejerna. Även om de accepterar henne i alla lägen är det många som tycker det är väldigt obehagligt att duscha med henne när hon har sina manliga attribut kvar. Är det då så enkelt som att säga åt dem att inte bry sig om det? Att det är deras skyldighet att komma över det?
Visst spelar ålder in. Å andra sidan brukar det även va tufft att duscha med andra tjejer i den åldern för man jämför sig. Den nakna kroppen har blivit ett sånt tabu, fler skulle gynnas av att se båda könen nakna när de växer upp 🤷‍♀️ det är iaf mitt tycke.

Tror också lite att det kan vara för att skydda tjejen? Visst töser kan mobba och va elaka men killar kan vara mer våldsamma och en sån tjej löper ju större risk att bli utsatt.
 
jag tänker att det beror på ålder också. Hade ett samtal med en förälder till en 13-åring tjej som har en person i sin klass som nu identifierar sig som flicka. Hon får då duscha med tjejerna. Även om de accepterar henne i alla lägen är det många som tycker det är väldigt obehagligt att duscha med henne när hon har sina manliga attribut kvar. Är det då så enkelt som att säga åt dem att inte bry sig om det? Att det är deras skyldighet att komma över det?
Hon får byta om och duscha med de andra tjejerna. Men VILL hon det?
Hon kanske känner sig jätteobekväm med att byta om och duscha både med tjejerna och killarna, men har valt det som känns minst dåligt?

Jag tycker faktiskt att det är allas skyldighet att acceptera transexuella personer och "komma över" att det är obehagligt att duscha med en transexuell person. Det finns en anledning till att självmordsstatistiken är högre bland transexuella och att många drar sig för att "komma ut". Könet är en kroppsdel och om den inte stämmer överens med hjärnans könsidentitet gör den inte det. Vi kan inte göra något åt det, det är så biologin fungerar. Däremot kan vi människor ändra på våran syn på transexuella personer, vi skulle kunna se dem som vem som helst och behandla dem som vem som helst. Eller så kan vi fortsätta som idag och behandla och se dem som annorlunda.
 
Hon får byta om och duscha med de andra tjejerna. Men VILL hon det?
Hon kanske känner sig jätteobekväm med att byta om och duscha både med tjejerna och killarna, men har valt det som känns minst dåligt?

Jag tycker faktiskt att det är allas skyldighet att acceptera transexuella personer och "komma över" att det är obehagligt att duscha med en transexuell person. Det finns en anledning till att självmordsstatistiken är högre bland transexuella och att många drar sig för att "komma ut". Könet är en kroppsdel och om den inte stämmer överens med hjärnans könsidentitet gör den inte det. Vi kan inte göra något åt det, det är så biologin fungerar. Däremot kan vi människor ändra på våran syn på transexuella personer, vi skulle kunna se dem som vem som helst och behandla dem som vem som helst. Eller så kan vi fortsätta som idag och behandla och se dem som annorlunda.

Jag tycker inte att hon ska tvingas duscha med killarna heller, och säger inte att det är lätt. Jag tycker att skolan ska vara skyldig att anordna en enskild dusch åt denna tjej om det är det hon vill.

Däremot har jag faktiskt full förståelse för att det i den åldern kan kännas sjukt obekvämt att se en snopp i duschen. Oavsett om den personen definierar sig som tjej. Min 13-åring vill inte se nakna kroppar alls. Det är så otroligt jobbigt och obekvämt. Att då se en snopp, skulle få henne att inte duscha. Detta hände även med ett antal tjejer i den skolan det gällde.

Naturligtvis förstår jag att det är ännu jobbigare för tjejen som har en kropp hon inte kan identifiera sig med. Men enkelt är det inte.
 
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
 
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
Låt samtalen bli konstiga då. Det verkar hen behöva.
 
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.
Men hjälp. Dertmåste vara en person som antingen levt helt utan kontakt med yttervärlden eller så är hen genuint korkad. Det där känns som revirpinkning. Att visa sig märkvärdig.

Jg har inte så himla lång stubin så jag hade snabbt förklarat att mitt liv är ett medelsvenssonliv. Att det är så vanliga männisor lever och att hens privilegier inte intresserar. Att man får välja sina samtalsämnen beroende på omgivning. Morr.
 
Jag tycker faktiskt att det är allas skyldighet att acceptera transexuella personer och "komma över" att det är obehagligt att duscha med en transexuell person. Det finns en anledning till att självmordsstatistiken är högre bland transexuella och att många drar sig för att "komma ut". Könet är en kroppsdel och om den inte stämmer överens med hjärnans könsidentitet gör den inte det. Vi kan inte göra något åt det, det är så biologin fungerar. Däremot kan vi människor ändra på våran syn på transexuella personer, vi skulle kunna se dem som vem som helst och behandla dem som vem som helst. Eller så kan vi fortsätta som idag och behandla och se dem som annorlunda.
Jag tycker man måste skilja på om man är obekväm med att duscha med en transsexuell person och att duscha med könsorganen X eller Y.
Självklart måste man acceptera den transsexuella personen och vad denne identifierar sig som.
Men samtidigt så har vi delade omklädningsrum. Ett för dem med snoppar och ett för dem med bröst. Och då måste det vara ok att inte vara bekväm med att duscha ihop med snopp-kroppar. Oavsett hur mycket man respekterar den personen och transsexualismen som sådan.
Det är inte så enkelt som att man kan säga att uppdelningen av omklädningsrummen görs enbart utifrån egenidentiteten, och inte utifrån vilken kropp man har.
 
Jag känner mig lite socialt dum.
Det har börjat en ny medarbetare på jobbet. Hen och jag kommer i bland att jobba så att vi måste kommunicera med varandra. Men jag vet inte hur jag kommunicerar med den här personen.
Brukar kunna hitta något att prata med vem som helst om men inte denna, personen kunde lika gärna vara en alien.

Hen verkar vara uppvuxen i ett väldigt rikt hem, och om jag får gissa har hen knappt träffat människor som tjänar lite under det normala. Jag är uppvuxen tvärtom. Har i en vecka nu försökt komma på något samtalsämne vi kan mötas i men jag hittar exakt 0.
Som exempel pratade vi om studietiden, hen gick igång på alla cylindrar och började direkt prata om hur hen reste, träffade kändisar och rikisar och politiker, blev stammis på en ohemult dyr känd restaurang i Stockholm eftersom hen åt där varje dag både till lunch och i bland middag, hur hen åkte limo dit varje dag för att käka lunch etc etc.
Sedan efter 40 minuter lång utläggning om alla dessa fantastiska saker frågade hen om jag hade något favorithak under studietiden. Nja, jag hade ofta de billigaste matlådorna jag kunde och värmde i micron svarade jag. Hen frågade flera gånger om jag verkligen inte någonsin gick ut för att äta, det var som att hen inte kunde förstå att det är möjligt att ha matlåda varje dag.
Sedan gled samtalsämnet in på vad man ska göra i helgen, hen hade köpt champagne. Jag kontrade med att jag planerade att köpa Ben & Jerrys :D, och förklarar att jag inte dricker. Hen började då tipsa om alkoholfria champagner som var så vansinnigt dyra att jag i mitt inre såg ut som :eek:

Hur hittar jag samtalsämnen? :arghh:
Som det är nu blir samtalen bara jättejättekonstiga.

Jag skulle säga att det är inte din kommunikationsförmåga som brister... vilken skrytig tråkmåns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp