Bukefalos 28 år!

Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var inlagd på lasarettet i två nätter för en månad sen, men har inte fått nån räkning... bara en som det står vårdcentralen på (hade en bokad tid där o blev skickad därifrån till akuten och sen inlagd) och som inte var särskilt stor. Kommer jag inte få nån mer? Eller hur lång tid brukar sånt ta?
 
Tittat på lite filmer på Youtube med folk som fixar håret på salong. Det som slår mig är att de ofta använder schampo (?) i starka färger när de färgat håret. Vad är det för speciellt schampo man använder efter färgning och varför?
 
Tittat på lite filmer på Youtube med folk som fixar håret på salong. Det som slår mig är att de ofta använder schampo (?) i starka färger när de färgat håret. Vad är det för speciellt schampo man använder efter färgning och varför?

Schampo med pigment antar jag. Jag kör hårbomb för att ha färg lite längre tid, rött blir trist så snabbt.
 
Ni vet kentaurer, hälften människa och hälften häst... Syns bland annat i Harry Potter...

Vad skulle ske om en kentaur fick barn med en häst? Blir det 75%häst och 25%människa? Eller om kentauren fick ett barn med en människa... skulle det då bli 75%människa och 25%häst🤔? Hur skulle det te sig, om vi antar att de skulle kunna para sig😂 Skulle man kunna avla ur ena arten efter några led?😂 Sådant jag tänker på när jag inte kan sova...🙄
Det här fick mig att tänka på dessa två bilder:
Reverse centaur från velocipeter podcast och
Blursed centaur från underforumet blursed images på Reddit

Buke godkände inte att länkarna blev bilder så ni får klicka själva :D
 
Om jag bara har vatten istället för spolarvätska, kommer något gå sönder då om det fryser? Hur kallt måste det vara då?

Vanligtvis har modernare bilar en säkring som löser ut för att hindra större skador på bilen om vattnet fryser i själva tanken. Men det innebär ändå krångel och problem för dig då du måste byta säkring, värma upp bilen osv. Så om det är risk för många frysgrader så häll aldrig endast vatten i tanken.
 
Is är is. Det sväller.

Om det är rent vatten så riskerar kopplingar och delar i pumpen sprängas sönder?
Vanligtvis har modernare bilar en säkring som löser ut för att hindra större skador på bilen om vattnet fryser i själva tanken. Men det innebär ändå krångel och problem för dig då du måste byta säkring, värma upp bilen osv. Så om det är risk för många frysgrader så häll aldrig endast vatten i tanken.
Jo, misstänkte det... men hur många minusgrader pratar vi om ungefär?
 
@cambodia det enklaste om du är orolig i dagsläget och inte har fyllt hela tanken med vatten och inget hänt, är att direkt hälla i koncentrerad spolarvätska så lär det lösa sig. (no pun intended).
Jag har fyllt hela tanken med vatten :o och vill inte ha i något annat just nu för innan hade jag tankat spolarvätska (på en mack) som stank förjä*ligt rent ut sagt, så vill lixom spola rent systemet... just nu är jag inte så orolig då vi har +7 grader men tänkte för framtiden. I somras hade jag bara vatten hela tiden.
 
Jag har fyllt hela tanken med vatten :o och vill inte ha i något annat just nu för innan hade jag tankat spolarvätska (på en mack) som stank förjä*ligt rent ut sagt, så vill lixom spola rent systemet... just nu är jag inte så orolig då vi har +7 grader men tänkte för framtiden. I somras hade jag bara vatten hela tiden.
Spruta på så det går åt och fyll i en skvätt sedan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 190
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp