Bukefalos 28 år!

Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ingen lust att gå till skolan imorgon. Så nej, jag skulle inte säga att det är ett måste. Polisen lär inte komma och hämta dig, du lär inte få böter och du lär inte hamna i fängelse.
Däremot vore det som @cambodia säger, bra om man gör det.
Jag antar det. Skara behöver nya galycktor i en korsning. Skövde lika så. Osby behöver nya signaler och 7 broar i Dalarna ska bytas. Vindkraft i Spanien järnväg i Peru. Jag har saker att hålla i
 
Jag antar det. Skara behöver nya galycktor i en korsning. Skövde lika så. Osby behöver nya signaler och 7 broar i Dalarna ska bytas. Vindkraft i Spanien järnväg i Peru. Jag har saker att hålla i
Det låter som om du utför många viktiga saker :up:. Tack och lov känner jag också så, även om det är på en mycket mindre skala. Jag känner verkligen inte alltid för att gå till jobbet - och speciellt inte en tidig måndagsmorgon :wtf: - men det brukar bli bra när jag väl är där och reder i dagens utmaningar!
 
Fin ett fel.
20200309_102438.jpg
 
Olika höga lyktstolpar? (men det kanske ska vara så, eller så har jag bara taskigt ögonmått)
Att bilarna i ena färdriktningen får köra närmare varandra? (men vet man tillämpningen så kanske det finns bra anledning till det också)
Tja man Kan ju ha underfyllnasmassor under hela vägen. Tror den eller bättre då.
 
Tja man Kan ju ha underfyllnasmassor under hela vägen. Tror den eller bättre då.
Jag tolkar det som att det är en befintlig väg som breddas, dvs det finns redan (någon form av) förstärknings- och bärlager under den del av vägen där det inte byggs nytt. Onödigt att schakta bort befintlig väguppbyggnad för att sedan lägga dit en ny ... (förutsatt att den befintliga vägen har ok bärighet). Däremot så tycker jag att beläggningen ska skäras (och läggas ny) en bit in på befintlig vägbana, dvs omlott med gamla vägkroppen (kan vara så redan är lite otydligt) och att dikesbotten bör ligga lägre än terrassnivån, men jag är lite kinkig ...
 
VAD är det med chicken soup som folk alltid får i amerikanska filmer när de är nere eller sjuka.

Kycklingsoppa - kan det ens vara gott?
Det är bara _så_ gott, framförallt när man är sjuk.
Kanske är det effekten av att man får i sig energi som gör att man känner sig betydligt bättre efteråt, men oj vilken skillnad jag upplevt det göra :)
 
Det är bara _så_ gott, framförallt när man är sjuk.
Kanske är det effekten av att man får i sig energi som gör att man känner sig betydligt bättre efteråt, men oj vilken skillnad jag upplevt det göra :)
Fast vad är det för typ av soppa?
Det går ju att göra säkert hundra varianter. Vad är det som går under beteckningen "chicken soup"?
 
Fast vad är det för typ av soppa?
Det går ju att göra säkert hundra varianter. Vad är det som går under beteckningen "chicken soup"?
Det skrev jag ju ovanför ;) : Chicken noodle soup. Typ så här:

In a large pot over medium heat, melt butter. Cook onion and celery in butter until just tender, 5 minutes. Pour in chicken and vegetable broths and stir in chicken, noodles, carrots, basil, oregano, salt and pepper. Bring to a boil, then reduce heat and simmer 20 minutes before serving.

Googla Chicken noodle soup :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 185
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp