Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Perfekt med en länk! Tackar! :bow: Ska kika där. Kan tänka mig att det finns massor av konstnärer! Sanslöst vad man kan, jag som inte ens kan hålla mig innanför streck.... okej, jag är synskadad, det är därför men ändå :angel:

Kan blinda rita och måla ordentligt? De kan ju inte se när de blir lite tokigt och därmed inte ändra? Så hur gör en blind som älskar att rita blyertsteckningar om han eller hon först kan se och sedan blir blind, kan personen fortsätta rita?
Ingen aning! Du vet nog bättre än jag i den frågan :D:rofl:
 
Ingen aning! Du vet nog bättre än jag i den frågan :D:rofl:
Nej tyvärr inte, är bara halvblind så kan inte relatera än! :angel: Jag ritade mycket tidigare, men insåg förra året att det är rätt träligt att rita när man håller i ett förstoringsglas och även har läsglasögon på sig så jag gav upp det. Nu blir det måla istället, kräver inte liiika mycket precisionsarbete tänker jag!
 
Jag kissar minst 20 gånger varje dag och dricker inte onormalt mycket heller. Kissar alltid så fort jag kommit hem och alltid innan jag går och alltid när jag kommit fram dit jag ska vara, typ jobbet/mamma/liknande. Asjobbigt!!! Har varit så i några år nu så det är ju inget uppenbart fel heller, utan jag antar min kropp anser sig behöva gå så ofta.

Tack och lov att det inte bara är jag som måste kissa typ varje halvtimme! Började nästan fundera om det var nåt fel på mig när jag läste hur sällan andra går. Men att resa eller åka någonstans är ju inte speciellt bekvämt när man är såhär.
 
Tack och lov att det inte bara är jag som måste kissa typ varje halvtimme! Började nästan fundera om det var nåt fel på mig när jag läste hur sällan andra går. Men att resa eller åka någonstans är ju inte speciellt bekvämt när man är såhär.
Jag har många gånger också funderat på om det är något fel på mig, men kan inte komma på vad för fel det i så fall skulle kunna vara. Ett fel som bara innebär att man kissar ofta? Är det det som är överaktiv blåsa? Jag har kanske haft en period då jag druckit mycket och vant kroppen vid att gå ofta och så har det stannat kvar att den behöver gå ofta? Är det något som behöver åtgärdas eller något man kan leva med? Jag har vant mig vid tanken och tänkt att så länge det går att hantera så funkar det ju. Bara man kissar när kroppen vill det, och bara man kan hålla sig tills man kommer till toaletten så är det väl inga problem. Så jag har förlikat mig med min märkliga kropp på den punkten! :D
 
:angel::angel::angel::angel:
Jag använder inte hörapparater hela dagen, de ger huvudvärk, man hör ju...allt! Det är kanske meningen med extraöronen, men tja, du fattar nog hur jobbigt det är när man inte kan stänga ute onödiga ljud och inte ens vet varifrån dem kommer, såjag slarvar och tycker ibland det är rätt skönt att vara utan och således slippa lite onödiga ljud.

Men ja, de där propparna rengörs ju hela tiden och skapar en jäva klåda i mina öron så att jag skulle vilja stoppa in hela armen och slita ut och in på öronen för att klia.....
Har du diskuterat de här problemen med din audionom? Dina hörapparater ska ju hjälpa dig att slippa endel ljud och prioritera tal. (Sedan kan det vara skönt ibland att slippa ljud men det ska ju inte vara vardag att man inte kan använda sina hörapparater, då kan de behöva ljusteras.) Det finns ju också enormt många olika material till proppar och att några kliar lär inte vara någon ovanlighet. Jag har bytt material ett antal gånger innan jag fick proppar i ett material som faktiskt fungerar för mig. Det kan också vara så att du behöver droppar för att bli av med kliandet.
 
Ok. Första gången jag kissade var 0730. Har druckit te, vatten, energidryck, lite smoothie, två glas vin. Kissade nu andra gången 17.30. :angel:

Herregud, jag skulle ha sprängt blåsan om jag gjort så!

Det är helt orimligt!
Mitt andra toabesök hade varit redan efter tekoppen. Sen en gång efter energidrycken och sen typ fyra gånger efter vinet:angel:

Klimakteriet verkar ha gjort att jag får springa oftare också... :cautious: Vinet ska vi inte ens nämna, det blir ju nästan direkt :laugh:
 
En fråga till er som kissar sällan, dricker ni väldigt lite och är urinen väldigt mörk? Jag dricker förutom kaffe eller te vanligen ett par liter vatten/dag, är urinen mörk dricker jag mer och är den väldigt ljus dricker jag mindre.
 
En fråga till er som kissar sällan, dricker ni väldigt lite och är urinen väldigt mörk? Jag dricker förutom kaffe eller te vanligen ett par liter vatten/dag, är urinen mörk dricker jag mer och är den väldigt ljus dricker jag mindre.
Jag (som ofta bara kissar ca tre gånger om dagen) kan svara ja på båda punkter. Dricker generellt bara några koppar kaffe och te och 1-2 glas vatten på en dag, så alldeles för lite och urinen är därmed ofta mörk.
Mitt främsta problem är ju dock att jag väldigt sällan blir törstig, händer typ max en gång i veckan. Övrig tid måste jag påminna mig själv och ”tvinga” mig att dricka, för att jag vet att jag behöver.
 
En fråga till er som kissar sällan, dricker ni väldigt lite och är urinen väldigt mörk? Jag dricker förutom kaffe eller te vanligen ett par liter vatten/dag, är urinen mörk dricker jag mer och är den väldigt ljus dricker jag mindre.
Jag vet inte exakt men det blir nog uppskattningsvis 2-3 liter. Vilket då stämmer med att jag kissar 4-5 gånger per dag eftersom jag råkar veta att ordentligt kissnödig = ca 4dl.
 
En fråga till er som kissar sällan, dricker ni väldigt lite och är urinen väldigt mörk? Jag dricker förutom kaffe eller te vanligen ett par liter vatten/dag, är urinen mörk dricker jag mer och är den väldigt ljus dricker jag mindre.
Det varierar. Ibland kissar jag väldigt mycket vid samma tillfälle och jag brukar sällan reagera på mörk urin, men ibland? Jag är dock dålig på att dricka vatten.
 
Apropå att kissa och färg på urinen, den späs ju ut jättemycket i toastolen. Hur vet man vilken färg den egentligen har?
 
Angående det där med att kissa ofta fast man kanske inte dricker supermycket.

Jag är lite av en hypokondriker och var 100% säker på att jag fått diabetes när jag blev kissnödig typ varannan timme. Såg till att få kollat detta extra noggrant i samband med andra tester jag lämnade.

Fick rådet av läkaren att sluta kissa så ofta! Tydligen är det så att om du alltid ser till att kissa så fort du blir lite kissnödig så krymper blåsan med tiden vilket gör att man blir snabbare kissnödig osv osv. Hennes råd var alltså att försöka öva på det och hålla ut så länge det går varje gång jag blev kissnödig.

Det hjälpte faktiskt efter ett tag och nu kissar jag betydligt mer sällan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp