Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om jag får bygga en partikelaccelerator för skrivbords bruk!
Kan bygga en som är riktigt stark som ryms i en desktop låda!
Är det en bra ide?

Är du fantastiskt rik kan du nog lyckas. Partikelacceleratorer finns redan i många former. De kräver dock lite distanser och en sjujäkla bra kärnkraftsreaktor som kan ge gott om megawatt om man ska få dem "riktigt starka". 100 megawatt är inte så lätt att finansiera eller kondensera i en desktoplåda.

Men å andra sidan kan du betrakta virusdetaljer på storbild när du sorterat ut datat med matematikens hjälp.

Från en av mitt företags kunder:
https://www.xfel.eu/news_and_events/news/index_eng.html?openDirectAnchor=1212&two_columns=0
 
Är du fantastiskt rik kan du nog lyckas. Partikelacceleratorer finns redan i många former. De kräver dock lite distanser och en sjujäkla bra kärnkraftsreaktor som kan ge gott om megawatt om man ska få dem "riktigt starka". 100 megawatt är inte så lätt att finansiera eller kondensera i en desktoplåda.

Men å andra sidan kan du betrakta virusdetaljer på storbild när du sorterat ut datat med matematikens hjälp.

Från en av mitt företags kunder:
https://www.xfel.eu/news_and_events/news/index_eng.html?openDirectAnchor=1212&two_columns=0
Ska göra om mina beräkningar.
 
Nääää. Då kommer du fastna i den gängse uppfattningen om vad en partikelaccelerator ska vara. Jag som vill ha ett kärnkraftverk på tomten (som i Kanada men inte lika gångbart i Sverige) stödjer din desktopaccelerator fullt ut.
tänkte att den bara ska stråla i nano sekunder.
 
Manliga tänkeläsare.... Ja kanske.

T.ex. exet.
Jag var hungrig och sa det.
-Jag är hungrig och vill äta. - jaha.
-titta där är en restaurang. -Jaha.

Men varför svängde du inte in där? -va, varför sa du inget???

Fast det där är ju lite otydligt.
Jag hade antagligen också kört förbi 😅
Jag är hungrig, kör av vid nästa avfart! Raka besked liksom.
 
Varför går man igång ibland på folks kommentarer och handlar därefter?

Varför står inte all information på ex Google som man vill ha och behöver?
 
Hur kan vissa hästar vara utan pass? Är det nån slags fölunge född i farstun efter att grannens hingst var på rymmen? Bör man akta sig?
 
Nu tar jag upp kiss igen, ber om ursäkt, men jag kan tänka mig att hur ofta man kissar beror också på hur länge man tillåter sig sitta på toaletten. Jag tror att de flesta har bråttom att bli färdiga och därmed kanske slutar innan allt är ute.
Jag gillar att ha gott om tid på mig :D

Men jag tror främst på vana - tränar man sig på att hålla sig längre så får man större urinblåsa.
Typ pott träna, men för vuxna :angel::D
 
Funkar blåljus filtret på mobilen? Dvs faran med att titta på mobilen innan man sover, dvs stör sömnen, försvinner?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp