Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför gör man sig besväret och gör rundbalar men sedan lämnar dem kvar på åkern så de blir förstörda, typ över vintern. Tycker jag ser det ofta i mina trakter :(
Alltså oplastade men ihoprullade. Vet inte om det är hö eller halm... (tror mest halm).
För att man får EU-bidrag för att man brukar marken. Då måste man slå den osv, sen vad man gör med rullarna spelar ingen roll.
Tyvärr.
 
Varför står det bäst före datum på soda stramflaskorna?
Har nyligen upptäckt detta. En av mina hade bäst före 2014. Känns lite löjligt att kasta den för det :cautious:
 
Varför står det bäst före datum på soda stramflaskorna?
Har nyligen upptäckt detta. En av mina hade bäst före 2014. Känns lite löjligt att kasta den för det :cautious:
Enligt lag skall alla varor som är tänkta att vara sväljbara vara märkt med bäst före datum. Man har hittat amfora med tusentals års gammalt vin o andra krus med lika gamla kärl med oliver i olja på havets botten o det sägs att de smakade utmärkt. :)
En annan grekisk delikatess var gråsparvar som man fångade när de satte sig på grenar som var nerkletade med lim. Dom lades hela med skelett o fjädrar, olivolja fylldes på o så grävde man ner kärlet i minst ett år. Var tydligen en delikatess.
Fanns många rätter jag vägrade äta/smaka som barn.
 
Hur kan det göra det? Jod är en mineral och mineraler försvinner inte vid lagring.
Jod har ju relativt låg smält- och kokpunkt, så kan ha något med det att göra? Hade både joderat salt och icke-joderat salt hemma, på det joderade fanns bäst före, på det icke-joderade fanns bara tillverkningsdatum.
 
Jod har ju relativt låg smält- och kokpunkt, så kan ha något med det att göra? Hade både joderat salt och icke-joderat salt hemma, på det joderade fanns bäst före, på det icke-joderade fanns bara tillverkningsdatum.
Nej det tror jag inte. Mineraler försvinner inte ut i tomma intet utan jag tror att det har att göra med regeln om att allt ska datummärkas. På mitt salt utan jod står det bäst före datum. Det står dock inte "bäst före" utan "minst hållbar till".
 
@Plantan har du druckit för mycket kaffe? Du är vaken kl 02.49 och har fina idéer om vad andra människor borde göra med sina lampor och gardiner.🙄😂
Då, mellan 02.00 och 03.00 har jag rådgivning inredning.
Nu, mellan 00.00-01.00 har jag utredning anledning
Snart, mellan 01.00 och 02.00 är det avdelning avledning...
Men @Vinterbad kl 07.24 då ojade du dig om mina tider. Hade du väntat in att klockan skulle bli det? Så du kunde glänsa med att du har koll 24/7, åt bägge håll! 🤪
 
Senast ändrad:
Då, mellan 02.00 och 03.00 har jag rådgivning inredning.
Nu, mellan 00.00-01.00 har jag utredning anledning
Snart, mellan 01.00 och 02.00 är det avdelning avledning...
Men @Vinterbad kl 07.24 då ojade du dig om mina tider. Hade du väntat in att klockan skulle bli det? Så du kunde glänsa med att du har koll 24/7, åt bägge håll! 🤪
För kännedom, jag ska gå ut med hunden kl 06.43. Vi har haft sovmorgon.
Ha en bra dag allihop!
 
För kännedom, jag ska gå ut med hunden kl 06.43. Vi har haft sovmorgon.
Ha en bra dag allihop!
Om inte du ger det jag skriver en tumme får inte du skriva i min tråd. Oavsett tidpunkt. Så det så. Nu är kl 08.59.
Måste skynda mig för nu är det... öh...
08.00-09.00 skyndning pinkning
 
Om inte du ger det jag skriver en tumme får inte du skriva i min tråd. Oavsett tidpunkt. Så det så. Nu är kl 08.59.
Måste skynda mig för nu är det... öh...
08.00-09.00 skyndning pinkning
👍Här har du en tumme. Och för att inte komma bort från trådens tema så ställer jag en fråga:
Hur skriver man ett långfinger?
(klart jag vet, men ni fattar, alltså)
 
👍Här har du en tumme. Och för att inte komma bort från trådens tema så ställer jag en fråga:
Hur skriver man ett långfinger?
(klart jag vet, men ni fattar, alltså)
Nä nu tycker jag minsann att du gått för långt! Går du längre än så här får du ta bussen hem!
Fråg: Varför (lång-)fingrar du i min tråd!?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp