Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du tillagar väl nässlorna först?
Har inte hört om nån som äter råa färska nässlor
Min farmor klippte ner råa nässlor i sallader eller blandade de med smör och hade på smörgås. Ingen tillagning.

Något händer i nässlan när man klipper av dem. Ingen av mina hästar har någonsin ätit nässlor som de växer, men ca en timme efter att jag varit där med lien eller trimmern äter de upp varenda smula.
 
Hur kommer det sig att vissa människor kan ta direkt i brännässlor utan handskar och inte tycka att det svider eller gör ont?
Jag är helt övertygad om att vissa är mindre känsliga helt enkelt. Eller att vissa är mer känsliga än andra. Bränner jag mig på en nässla svider det i flera timmar och jag får liksom vita utslag som sen blir röda. På sambon händer typ ingenting. Han säger att det svider i själva mötet med nässlan, men att det går över på en minut.
 
Jag är helt övertygad om att vissa är mindre känsliga helt enkelt. Eller att vissa är mer känsliga än andra. Bränner jag mig på en nässla svider det i flera timmar och jag får liksom vita utslag som sen blir röda. På sambon händer typ ingenting. Han säger att det svider i själva mötet med nässlan, men att det går över på en minut.
Jag känner igen det där, min ena syster är som du och jag är mer som din sambo. Min syster är också väldigt känslig för myggbett och andra insektsbett, och får även där mycket rejälare reaktioner.
 
Om ni skulle bli avrättade vilket sätt skulle ni välja (ja något måste man roa sig med i coronatider). Jag tror nog jag skulle välja giljotinen. Snabbt och antar jag relativt smärtfritt och mycket mindre chans att något går fel. Inte roligt att hängas om inte nacken knäcks direkt, skarprättare, nja, gaskammaren eller lethal injection eller elektriska stolen återigen kan det bli för mycket som kan bli fel och tar för lång tid. Giljotinen går snabbt och man ser ingenting.

Arkebusering känns också sådär och chansen finns att man faktiskt överlever en stund. Nu undantar jag mer historiska sätt som att brännas levande, slängas levande i havet i en säck med katter, bli steglad eller hung, drawn and quartered (ber om ursäkt men vet inte vad vissa heter på svenska). Eller för den delen stoppas in i en bronstjur och sedan långsamt rostas över en öppen eld eller död av tiotusen sår.

Fascinerande hur många sätt mänskligheten har att ta livet av varandra.
Kombination med propofol o morfin.
 
För min plånbok blev det rena lyftet när astmamediciner inte längre var gratis, numera kommer jag upp till frikort på första uttaget, dvs alla övriga mediciner gratis i ett år.

Jag har även andra mediciner som gör att jag kommer upp i frikort på lite över en månad
 
Coronafundering...
😷
Tänk dig att nån som är snor, host och nysfri utan feber, skulle komma på tanken att med superrena händer baka cocoskakor, dega ihop ingredienserna i en påse och klicka ut dem på bakplåt med en liten skopa. Så tar friska människan och gräddar kakorna i virusdödande temperatur och sen med noga tvättade och nyspritade händer samt en ovanligt ren lite större skopa, skovlar ner några i en sprillans ny påse utan att röra dem. Och förluster påsen utan att flåsa i den. Om du fick en sån påse med orörda kakor, men kakor som faktiskt åkt omkring i ett kök som tekniskt sett kan vara fullständigt nerlusat i luften av kaksugna coronavirus, skulle du ändå äta av de coronakakorna eller hiva dem på stubben?
:wtf:
 
Senast ändrad:
Coronafundering...
Tänk dig att nån som är snor, host och nysfri utan feber, skulle komma på tanken att med superrena händer, baka cocoskakor, dega ihop ingredienserna i en påse och klicka ut dem på bakplåt med en liten skopa. Så tar friska människan och gräddar dem i virusdödande temperatur och sen med noga tvättade och nyspritade händer samt en ovanligt ren annan lite större skopa, skovlar ner några i en sprillans ny påse utan att röra dem. Om du fick en sån påse med orörda kakor, men kakor som faktislt åkt omkring i ett kök som tekniskt sett kan vara fullständigt nerlusat i luften av kaksugna coronavirus, skulle du ändå äta av de coronakakorna eller hiva dem på stubben?
Äta!
 
Coronafundering...
😷
Tänk dig att nån som är snor, host och nysfri utan feber, skulle komma på tanken att med superrena händer baka cocoskakor, dega ihop ingredienserna i en påse och klicka ut dem på bakplåt med en liten skopa. Så tar friska människan och gräddar kakorna i virusdödande temperatur och sen med noga tvättade och nyspritade händer samt en ovanligt ren lite större skopa, skovlar ner några i en sprillans ny påse utan att röra dem. Och förluster påsen utan att flåsa i den. Om du fick en sån påse med orörda kakor, men kakor som faktiskt åkt omkring i ett kök som tekniskt sett kan vara fullständigt nerlusat i luften av kaksugna coronavirus, skulle du ändå äta av de coronakakorna eller hiva dem på stubben?
:wtf:
Viruset överlever inte speciellt många dagar utanför kroppen. Speciellt kaksugna är de inte heller.

Jag skulle inte tveka att ät av dem. Trots att jag tillhör dem som inte skulle må så himla bra av att bli smittad.
 
Coronafundering...
😷
Tänk dig att nån som är snor, host och nysfri utan feber, skulle komma på tanken att med superrena händer baka cocoskakor, dega ihop ingredienserna i en påse och klicka ut dem på bakplåt med en liten skopa. Så tar friska människan och gräddar kakorna i virusdödande temperatur och sen med noga tvättade och nyspritade händer samt en ovanligt ren lite större skopa, skovlar ner några i en sprillans ny påse utan att röra dem. Och förluster påsen utan att flåsa i den. Om du fick en sån påse med orörda kakor, men kakor som faktiskt åkt omkring i ett kök som tekniskt sett kan vara fullständigt nerlusat i luften av kaksugna coronavirus, skulle du ändå äta av de coronakakorna eller hiva dem på stubben?
:wtf:
Äta :D
 
Coronafundering...
😷
Tänk dig att nån som är snor, host och nysfri utan feber, skulle komma på tanken att med superrena händer baka cocoskakor, dega ihop ingredienserna i en påse och klicka ut dem på bakplåt med en liten skopa. Så tar friska människan och gräddar kakorna i virusdödande temperatur och sen med noga tvättade och nyspritade händer samt en ovanligt ren lite större skopa, skovlar ner några i en sprillans ny påse utan att röra dem. Och förluster påsen utan att flåsa i den. Om du fick en sån påse med orörda kakor, men kakor som faktiskt åkt omkring i ett kök som tekniskt sett kan vara fullständigt nerlusat i luften av kaksugna coronavirus, skulle du ändå äta av de coronakakorna eller hiva dem på stubben?
:wtf:
Skulle kräva andra kakor. Kokoskakor är ingen höjdare :angel:
 
För min plånbok blev det rena lyftet när astmamediciner inte längre var gratis, numera kommer jag upp till frikort på första uttaget, dvs alla övriga mediciner gratis i ett år.
Jag har tre mediciner som kostar över 700 kr per förpackning, så brukar komma upp i frikort rätt snabbt jag med. Fast nu har de ju ändrat högkostnadstrappan, första rabatten kommer vid 50%, förut 10% om jag inte minns fel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp