Bukefalos 28 år!

Dunkar huvudet i golvet/väggen

Kalaspinglan

Trådstartare
Filip 17 månader har sedan ett tag helt utan anledning dunkat huvudet i golvet eller väggen. Han gör det så pass hårt att han får både bulor och blåmärken. Jag säger givetvis åt honom varje gång, men han fortsätter.

Någon som har någon teori om varför han gör såhär? Hur ska jag få honom att sluta?
 
Sv: Dunkar huvudet i golvet/väggen

min systers 14 månaders tjej dunkar huvudet i väggar och golv när hon blir arg t, tex när det är något hon inte får ha.
 
Sv: Dunkar huvudet i golvet/väggen

Så gjorde Hampus med när han var i den åldern.

Tror det berodde på dels frustration att inte kunna säga vad han ville,dels att han visste vad han ville men inte lyckades ta sig dit och jag som mamma är ingen tankeläsare :angel:
Sedan blev han arg men inte kunde utrycka det vissa gånger när man hindrade honom att göra saker han inte fick.

Det enda som funkade här var att gå ut ur rummet för tittade man på honom slog han sig ännu mer.

I ditt barns fall verkar det ju däremot bli blåmärken och grejer, det går inte att avleda honom med något han tycker är extra roligt?
Det försökte jag mycket med,ibland gick det och ibland inte.
 
Sv: Dunkar huvudet i golvet/väggen

Min dotter (2 år) gör det med ibland. Och säger man till henne att sluta blir de hela ännu roligare.. :smirk: Så jag brukar bara ignorera henne när hon gör de bara för att testa oss. Sen gör hon de även ibland när hon är arg eller frustrerad.
 
Sv: Dunkar huvudet i golvet/väggen

Jag tror det är rätt normalt, min äldsta kille gjorde så i den åldern också - ingen aning om varför :confused:

Det slutade efter ett tag som tur är, haha!
 
Sv: Dunkar huvudet i golvet/väggen

Det påminner mig om lillebror...

Min lillebror dunkade huvudet i allt han kom åt när han var liten, t ex elementen.
Folk trodde han hade damp eller något, dom gjorde värsta utredningen sen och kom fram till att han hade enormt hög smärttröskel.
Pojken kraschade med cykel, la handen på spisplattan, slog hål i pannan och fick sy flera gånger, och sa inte ett ljud.
Behöver jag nämna att pojken är ärrad som få? :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: ryujaneiro
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 161
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 567
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp