Typiskt Blomman, bråk åt alla håll och kanter och sen får jag denna blicken när jag inte håller med om att det är rätt sätt att bete sig... Hjälp! :nailbiting:
Visa bifogad fil 114801
051.png
 
Haha! Spot on! :heart😂

Eller hur! :love1: Hans byxor är så himla söta!

Men de där byxorna får mig att tvivla på att Pingel-killen verkligen är hans biologiska far. Vad jag förstått så är generna som ger dem fluffiga ben och/eller fötter gener som är "partial dominant" och varken Pinglan eller Pingelkillen hade byxor.

foot-feathering-1.jpg


Detta fick mig att undra över hur duvors förhållanden egentligen ser ut. Inte kan väl fina Pinglan varit otrogen!?

Duvor är i stort sett monogama och de håller ihop med sin partner livet ut om de kan, MEN om bägge partnerna inte är sugna samtidigt har de inget problem med att den sugna partnern går och fixar sitt på annat håll för stunden. Bara de själva slipper ställa upp en gång till! 🤣

Det är klart att man inte orkar alltid och de verkar ha löst det på detta sättet istället för att gå omkring och vara avundsjuka och otillfredställda. Bara partnern kommer tillbaka hem igen är det lugnt. Ju mer jag får reda på om duvornas hemliga liv ju mer imponerad blir jag, jag tycker deras förhållanden verkar vara så himla sunda och fina!

Så jag tror det är det som skett här, Pinglan har velat mer än vad Pingelkillen pallade med för stunden och gått och förfört en tjusig hane med lurviga fossingar och ut kom Sue. Sen är såklart Pingelkillen ändå Sues pappa för det är ju han som ruvat det lilla ägget, tagit hand om honom och fött upp honom. :heart

Sue har förövrigt blivit ett år nu, det är inte lätt att klara det men Sue har verkligen kämpat och lyckats!

Från liten söt till stor och ståtlig: 😍
A Boy Named Sue. Nu och då.123017896.jpg
 
Senast ändrad:
Lite bilder från idag.
Ösregn, ösregn, ösregn. De flesta av duvorna hade sökt skydd men stackarna som var på plats idag var klassblöta.

Ballerinan var inte direkt nöjd med vädret!
01.ballerinan105301.jpg

Hon är lite snörvlig så jag hoppas att det inte blir värre nu bara. :(

De ser så himla anskrämliga ut när de är blöta men fötterna blir däremot skinande rena, återfuktade och jättefina.
 
Hade svårt att se vem som var Persson när alla grå duvor plötsligt såg likadana ut i sina blöta fjäderdräkter.
Tittade överallt och undrade vart han var (han är ALLTID där) tills jag tillslut insåg att han ju satt mitt framför mig, tittade tålmodigt upp och väntade på sin tur: 🥲
05.persson0439.jpg
 
Upp med bästa Persson-gubben i knäet! + en lite grinig Ballerina, men det räcker med en lätt hand mot hennes bröst så sköter hon sig. Perssons blick skvallrade dock om att han betvivlade att han verkligen var säker ifrån den vita faran:
06.persson.ballerina.05420.jpg


Hoppas sötnosarna hittar bra torra platser att torka fjädrarna på nu! :heart
 
Kaosduvor och lilla Bosse som bara sitter som en liten stadig boll på handleden. :heart
19.v124556.jpg

Jag misstänker mer och mer att Bosse nog faktiskt är en hona dock. :o Killarna flirtar väldigt med hen och Bosse är lite för gammal för att inte ha börjat strutta omkring själv om hen varit en hane. 😬
 
Oliköga ruskar fjädrarna: :heart
21.1oliköga.123726.jpg

Han är sliten igen, och smal :(. Vintern har väl gjort sitt men jag tror han är i full fart med att ruva också. Han verkar ju vara en väldigt hängiven far men jag önskar han tog hand om sig själv lite mer... Han är så himla snäll och gullig, säkert världen bästa pappa. Har dock ingen aning om vem av duvorna som är hans fru!?
 
Lillevit! 🥰
23Lillevit113029.jpg

Lillevit har berättat att han är en pojke! Så härligt att få se den föredetta pyttelilla ynkliga, sjukliga skrutten lyckas bli en vuxen tjusig hane som struttar omkring och visar upp sig. Duktigt jobbat sötaste lilla Lillevit! Du klarade det! 🤗
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp