Blomman hittar på så himla mycket hyss den här att det är inte klokt. Han har bland annat en olat där han sätter sig i nacken på mig och ska följa med när jag går och försöker jag ta bort honom flyttar han sig bara precis så mycket att jag inte når! Lurifaxen kan sitta där väldigt diskret också så att jag inte ens märker att han är där.

16.blomman111638.jpg

En heltokig liten skit med en nedrans massa jäklar anamma som bara tog sig friheten att klampa rätt in i mitt hjärta! Blomman 4ever! :heart
 
Vilken liten terrorist! Du kanske ska döpa om honom till Terror? 😆
Jag hoppas att de som tillfrisknat får någon immunitet mot skiten, men det är kanske som våra influensor, det muterar till nästa gång? :sorry:
Han är verkligen helt hopplös! Han hade absolut passat som Terror också! 😂 Men Blomman är så befäst nu, på ett tidigare jobb var även "en Blomma" synonymt för någon som var lite jobbig och speciell, vilket också passar på denna fågeln väldigt väl. :rofl:

Ja, vad jag förstått så får de åtminstone får en viss immunitet av att ha haft sjukdomen innan men det är också så att det muterar, så de har en bättre chans nästa gång det dyker upp men de är nog aldrig helt säkra.

Tamduvor vaccinerar man årligen för att slippa sjukdomen och jag har för mig att det är ett krav att man har vaccinationsintyg för att få delta på t.ex duvrace och utställningar.
 
Detta är andra gången Horn-Per kommer framstruttandes med fotbojor:
01.Horn-Per.24558198.jpg

Kan ju säga att hen var inte imponerad av människans handhavande denna gången heller.

Men det blev bra! Det hade inte hunnit blivit någon skada av trådarna denna gången heller som tur var.
 
Blickies fin-öga: :heart
12.blick132301.jpg

Jag har säkert sagt detta innan men isf säger jag det igen för jag tycker det är så fräckt! :p - Det är samma gen som gör honom fläckig som också gör hans ögon så underliga.

Tittar man noga ser man att fläcken går från fjädrarna och genom ögat, avsaknaden av pigment i fjädrarna blir vitt och avsaknad av pigment i ögonen blir mörkt.
 
Katarina bjöd på en närbild av hennes öga också:
14.katarina.112755.jpg

Hon har solljus rätt i ögat så här ser man tydligare att pigmentet i irisen är borta i själva fläcken och att man tittar rätt in i ögonbottnen (genom blodkärl som gör att det ser mörkrött ut. Utan ljus rätt in på detta viset så ser det svart ut).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp