Den andra är lite tuffare och kan redan själv: :heart
07. Mårtbebb1222011.jpg
 
Tyvärr har jag inte sett till den mörka bebben som hade lite ont i ena benet på ett tag. Första bebben Prim och Arga bebben är också spårlöst försvunna. :(

Men idag fick jag träffa vad jag är helt övertygad om är Charmörs unge! :love1: :love1: :love1:
08charmörbebbe05353.jpg
 
Den är alldeles för lik honom för att vara någon annans. Mörk T-check med vita fält på samma ställen som Charmör och ovanifrån är de så lika att jag först trodde den var Charmör på lite avstånd!
09-33611924.jpg


Så himla fin! 😍
09 charmörbebbe105326.jpg
 
Detta är första röda bebben jag sett i år och den var så lik Pembe att jag tror det är hennes faktiskt. På den nedre bilden sitter de bredvid varandra:
10pembebebbe35634654.jpg


Sen tittade jag närmare på Pembe. :( Hennes besök är väldigt sporadiska så jag ser henne väldigt sällan och nu hade hon snott in bägge fötterna i tråd. Hon var smal, risig, hade jätteont och ville inte alls stödja på ena foten. Hon hade även någon typ av svårborttagna klistriga smutsklumpar under fötterna och på stjärten men jag gjorde rent dem så gott jag kunde.

11.pembe.trådduva.35127398.jpg

Hon kan få behålla alla tårna om allt vill sig väl, hoppas bara svullnaden går ner snabbt och att det slutar göra så ont på henne. 💔
 
Blickies tråd-tå ser tyvärr inte helt hundra ut dock, trodde han skulle slippa besvär med den men den är på tok för blek och klon ser död ut så jag vet inte om han kommer få behålla tån faktiskt. Han visar dock inga tecken på att han är besvärad av den, så jätteont har han nog inte iaf.

Blickie med sin ärkefiende Solaris:
13.bkickie.solaris.-221917.jpg

Bägge är på helspänn över att ha den andra så nära. 😆 Men jag var imponerad över att de kunde samsas en liten stund iallafall!
 
Titta vilken tjusig duva! 🤩
01.bleka01056.jpg
Jag har bara sett en enda askröd vuxen duva med original-duvteckningen innan och jag vettesjutton om inte detta är samma donna till och med. Tycker det är så snyggt och häftigt att de blir så bleka!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp