För dessa stackarna var jag för sent ute tyvärr. :(

Det ser kanske inte ut som så mycket trassel på denna lilla honans fötter men det var någon typ av syntetisk lina som satt åt som bara den. Hon hade väldigt ont och hennes vänstra innertå gick tyvärr inte att rädda:
03.halta.lotta.trådduva120823079.jpg


Förstörd fot. :cry:
14-tr-dduva-110845220.jpg

En annan som hade fått riktigt tråkiga skador av tråden: </3
15-tr-dduva-25552978.jpg
 
Ursöt bebbe som fastnat i blågul tråd:
04.gullebebbe.trådduva.113556402.jpg

Den haltar tyvärr men jag kunde inte se att det skulle bero på tråden, det var inga synliga skador av den iaf. Verkade svag i ena benet men jag kunde inte känna att något var brutet och den kan använda det även om styrkan inte finns där riktigt.

Det går förhoppningsvis över snabbt, har sett duvor som inte kunnat stå på benet öht bli helt bra på någon vecka bara så det finns absolut hopp. Och bebben verkar ha förstått att jag gärna hjälper den så även om den är lite blyg så vågar den komma fram. :heart
110511.jpg

Den påminner lite om älskade Gullungen i färgerna/teckningen och hon har varit borta på tok för länge nu. 💔
 
När de är så små att de inte ens bryr sig om att dra in varken fötter eller vingar utan bara börja picka med näbben för att se om man är ätbar: 😍
07.04621.gif


Den är så söt!!!
5345069.jpg


Färgen är lite spännande också, jag vet inte om den är fläckig eller om det är en ljus grizzle eller vad det är frågan om men fin är den oavsett! 🤩
110457.jpg

Sköna Bönan har tyvärr varit borta sen i vintras annars hade jag misstänkt honom starkt för att vara far till de fina barnen!
 
Gammelgubben Per-Åke kom förbi: 🤗
Video-Capture-20230610-101806.jpg


Han är så himla gullig men han är tunn, ser så himla sliten ut och det saknas fjädrar runt näbben. Kan det vara någon ohyra som han inte lyckas hålla i schack?
08.14903888.jpg

Jag tror ju han är väldigt gammal och att han ser såhär sliten ut mitt i sommaren tycker jag känns oroväckande. Dumt nog är han rätt sporadisk i sina besök så jag vet inte när han kommer dyka upp nästa gång heller. :(

Kanske har han jobbiga ungar att ta hand om bara?
 
Lillevit håller på och ändrar sina färgade fläckar!? Hans tecken på stjärten ändrade sig lite som ungfågel, några prickar vid ögonen försvann successivt och jag tänkte att det helt enkelt var byte till vuxenfjädrarna som var hela orsaken till den förändringen, men nu har hans näbb fått väldigt tydliga mörka fläckar, innan hade han pyttepyttelite mörkare färg på de ställena men nu har de nästan blivit svarta: :eek:
01 lillevit104241.jpg
 
Misstänker att Mårten och Mandel kan vara de två vita grizzlebebbarnas föräldrar. Iom att de bägge är homozygota grizzles så blir även alla deras bebbar det och Mandel har ju en del brunt i sig vilket bägge bebbarna också verkar ha.

Den ljusare grizzlebebben:
05 mårtbebb2 104317.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp