Bukefalos 28 år!

dvärgget?

M

mariwi

Hej, funderar på att skaffa afrikansk dvärgget. Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa en eller två. Dom/den ska dela hage med mina två shettisar och även få en box i stallet. Jag ska skaffa killing som precis blivit klar att klara sig utan mamman. Är det lättare att få en ensam get att ty sig mer till mig och bli mer tam eller går det lika bra med två? Kanske man måste ha två? Alla tips emottages tacksamt!
Marie:confused:
 
Sv: dvärgget?

när vi köpte våra getter sa hon (uppfödaren) att dom var tvungna att vara (minst) två ... de är väl flockdjur?
men nu klarar dom sig inte utan varandra iallafall :p kan inte bara ta ut den ena då skriker den andra sönder sig... haha.
 
Sv: dvärgget?

Absolut minst två stycken de behöver varandra och kommer inte att bli mindre tama för det. Jag tycker eg. de behöver vara 3-4 st för att trivas riktigt. Det är livfulla djur som behöver mycket sällskap.
 
Sv: dvärgget?

Våra getter (jag har fyra) går i flock.En get tyr sig till en annan,men de kan inte stå ensamma.;)
 
Sv: dvärgget?

Är inne på min mammas användare... (Blr automatiskt inloggad när man söker på sidan). Har själv endast en liten get pojke (2år) köpt för ca 1 månad sedan och han klarar sig jätte bra ensam med hästarna.:) Delar box med mitt (egentligen mammas) tinker sto utan problem. Han verkar inte sakna sina galmmla kompisar och är rätt "mänisko sjuk" och kommer gärna fram och hälsar.:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 990
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 821
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 314
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp