Bukefalos 28 år!

dvärgpincher

J

Jezz

hejsvejs! :D
jag har gått och blivit väldans förtjust i dvärgpinscher..... ngn som kan berätta lite om denna söta lilla hund?
är det lång väntetid hos uppfödarna?
 
Ta kontakt med några uppfödare istället, de om någon har erfarenhet av rasen och så får du reda på hur det ligger till med kullar och väntetider på valpar.
 
Jag har en söt liten dvärgpinschervalp som busar kring mina fötter i detta nu. Fast hon har bara varit min sen i torsdags, så jag har ingen stor erfarenhet, än. ;)
Men det är en fruktansvärt pigg liten hund som kan vara ganska tuff. Man får inte luras av att dom är små. Det är mycket hund i liten förpackning. Men eftersom jag vill ha en liten hund som jag ändå kan jobba med och som ska orka med att hänga med mig ut i skog och mark så passar hon mig perfekt. Redan nu skuttar hon fram hur lätt som helst överallt, som en gasell. :D
Här är lite bilder på min valp. Julie
Ju mer jag ser av henne och av rasen så inser jag att det är en hund som passar mig. :)
Det är ganska lång väntetid hos de flesta uppfödare, speciellt om man vill ha en svart valp. Tyvärr har dom redan nu börjat upptäcka att de svarta pinschrarna dras med fler sjukdomar, tyvärr, på grund av deras stora popularitet just nu och att den stora efterfrågan har lett till en del avel på tveksamma djur.

Men just nu är det full fart här i huset. Min lilla valp har inte förstått det där att valpar ska sova, hon far runt som ett jehu hela dagarna. Fast då sover hon desto mer på natten istället, vilket är könt. ;)
 
Det var din hobbe som fick oss att börja fundera på rasen, så jag får väl tacka dig. ;)
Jag älskar henne! :love:
Och Hobbe är fantastisk! :love:
 
Åhå. Hobbe har haft inflytande :bump: :love:

Ta vara på valptiden, den går alldeles för fort över!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 166
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 143
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Min lilla JRT har passerat 14 år och är en pigg och alert liten hund. Lite senil, hör sämre än förr och hade en akut pankreatit i våras...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 409
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp