Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

skuggi

Trådstartare
Jag undrar om denna blandning är vanlig? Erfarenheter i så fall?
Träffade en på valpkursen igår och den var ju bara SÅ söt :love::love:

Blev bara lite nyfiken, har inga planer på att börja tillverka såna, dock hade visst denna uppfödare såna planer, och då vart jag nyfiken på om det var en "beprövad" blandning, eller bara nått denna person "kommit på".
Jmf cocker/pudel som väl är en ganska "beprövad" korsning.
 
Sv: Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

Inte just den blandningen, men jag kan inte motstå frestelsen att lägga in en bild på min kompis lilla råtta:D

Vad får man om man korsar en dvärgpincher med en pudel?

Svar:
9928_148648144844_545724844_2649111_7605739_n.jpg

En råtta blandad med en fladdermus??:rofl:

9928_148648149844_545724844_2649112_3638937_n.jpg


Otroligt trevlig och härlig hund, men lyckad rent estetiskt vet jag inte om jag tycker :angel:
 
Sv: Dvärgpinscher(stavning?)/Cocker?

Haha! Vilken fuling :love:
Skulle ALDRIG gissat på DP och pudel där... :rofl:

Var det en olycka eller medveten korsning? Känns som att så olika hårlag skulle kunna bli hursom.. och det blev det ju :p

(har själv en cockerpoo, vart en himla fin liten sak faktiskt)

Men åter till DP/cockern, ingen som hört eller sett nått?

Den var verkligen supersöt, liiiite kralligare och lite mjukare drag, men annars såg den mest ut som DP. Söööt :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 490
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 650
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 228
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp