Bukefalos 28 år!

DWR 16-17 juni

Texaz

Trådstartare
Vilka ska dit?:laugh:

Jag kommer att rida för vårt WA-lag samt ev efteranmäla i ranch trail. I WA rider jag WR, WP och trail.

Vilka får jag möta där?:cool:
 
Sv: DWR 16-17 juni

Jag ska vara med. Freestyle Reining D på lördagen
Reining B Söndag
Reining C Söndag
Western Horsemanship C Söndag
Western Riding C Söndag,

:)
 
Sv: DWR 16-17 juni

Jag ska vara med på söndagen. WR, WH, RE och pleasure C och om det finns plats, efteranmäla mig på RE B.
Lukas, aka Lysjö Tinder, har gjort ett hyfsat jobb hittills..
 
Sv: DWR 16-17 juni

Tyckte att det stod att dom hade satt stopp för efteranmälningar eftersom det är så många som anmält sig hittils och dom måste hinna klart tävlingsdagen innan midnatt ;D
 
Sv: DWR 16-17 juni

Då behöver ju inte jag ens fundera på efteranmälning! :D
 
Sv: DWR 16-17 juni

Tyckte att det stod att dom hade satt stopp för efteranmälningar eftersom det är så många som anmält sig hittils och dom måste hinna klart tävlingsdagen innan midnatt ;D

Hörde också något om det, får se om det går.
Och hoppas på att tävlingen inte drar ut för mycket på tiden för i så fall åker jag utan att ha ridit. Har tre och en halv timmes körväg och jobbar dagen efter tävlingen...
 
Sv: DWR 16-17 juni

Ja du får nog räkna med att den håller på länge.. vet inte riktigt vad klockan var förra året men 9 kanske? Om jag inte minns helt fel. Tror det är fler anmälningar i år än förra året.
 
Sv: DWR 16-17 juni

Jag åkte hem runt 22 och då var det inte klart...:crazy:

Just nu är det väldigt osäkert om det blir någon start, en av lagets hästar är halt och fixar det sig inte så är vi tyvärr ute ur WA...:(
 
Sv: DWR 16-17 juni

ah de va nog lördagen då. på söndagen var jag med på sista klassen och tror klockan kanske var runt 9 eller nått sånt.

Oj tråkit å höra! Hoppas de löser sig.
 
Sv: DWR 16-17 juni

Jag var kreativ och ringde till DWR. Det är tydligen lördagen som är extra späckad. Gott om ekipage på söndagen också men inte lika illa, tydligen.
 
Sv: DWR 16-17 juni

Knapplånar mig själv och rusar iväg OT.
Har just sett att proppen till WA deltävlingen 21 juli i Insjön kommit ut. Surt att de inte har några C-klasser. Hade varit kul att åka dit igen men jag kör inte den sträckan för att endast vara med i RE B som jag håller på att öva in mig på (stackars häst; första året med westerntävlingar drabbas han av C-nivå och så lite B-reining som krydda - för en travhäst).
Å andra sidan sparar jag en lång bilresa med häst så jag ska egentligen inte beklaga mig...
 
Sv: DWR 16-17 juni

Skulle tro att det beror på att de fick lov att lägga till en extratävling för att inte omgångarna skulle gå så tätt (3 deltävlingar inom fyra veckor).

De har nog därför decimerat antalet klasser för att göra det lite enklare.
 
Sv: DWR 16-17 juni

Kommer upp på söndag och rider Tr C och B (vi tränar på broar :p ), Re B (både ind. och för laget) WH B för laget och ev WH C om hon inte är för trött.
Vi har rätt långt att åka och måste komma ihåg att hon inte är lika ung längre (även om hon inte riktigt håller med om att hon börjar bli gammal)
 
Sv: DWR 16-17 juni

Kommer upp på söndag och rider Tr C och B (vi tränar på broar :p ), Re B (både ind. och för laget) WH B för laget och ev WH C om hon inte är för trött.
Vi har rätt långt att åka och måste komma ihåg att hon inte är lika ung längre (även om hon inte riktigt håller med om att hon börjar bli gammal)

Hej Linda!
 
Sv: DWR 16-17 juni

JAg kastar mig OT igen - för det är så kul.

Nu har jag mot bättre vetande anmält mig till Insjön 21 juli. Reining B överlever jag kanske med lite tur. Eller så diskar jag mig, det går också bra.
Trail D på nordisen blir en spännande nyhet med många chanser att misslyckas (fast jag har faktiskt provat att rida över bro på framridningen i Insjön senast och efter en stund gick han också).
Horsemanship B förstår jag egentligen inte varför jag anmält mig, men även där finns stor potential att misslyckas och vad vore livet utan orimliga utmaningar?

Skämt åsido; jag är så äckligt nöjd med min häst så jag tror att han klarar precis vad som helst... ett hyfsat snällt horsemanshipmönster tar han sig runt.
WR på B-nivå har vi inte en suck att fixa än så länge - för små galoppserpentiner med för många byten på för liten yta. Hästen är stor och långbent och tar god plats på sig för att byta galopp. Ibland blir bytena korrekta också...
Och trail är ju så roligt att rida, så därför måste nordisen också bli en trail-häst.
Trail D är väl den enda grenen som jag anmäler på rätt nivå...

Men om man siktar på stjärnorna kanske man når trädtopparna.
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 439
Senast: Lycan
·
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 124
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 271
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 509
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp