• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Milschen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 738
M

Milschen

Satt just och putsade en av mina sadlar, en Stübben Bennys Harmony Focus och såg att det stod E32 som märkning på den. Jag vet ju att 32 är bomvidden, men vad står E:et för? :confused:
Någon som vet?

/ Milschen

Sv: E 32?

stübben har ju ett bomviddssystem med bokstäver också. Där a=28, b=29, c=30, d=31 och e=32. Jag vet att vissa av deras sadlar har storlek angiven som bokstav och vissa har den angiven som siffra. Har dock aldrig stött på någon där båda varianterna står.

Sv: E 32?

Jaha, det visste jag inte. Konstigt att den då är märkt på båda sätten... Tänkte om det stod för någon bomtyp eller något, men det är alltså vidden det med. Då är det ju i alla fall ingen tvekan om att det är en 32:a jag har. ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen... 2
Svar
21
· Visningar
5 469
Senast: Happimess
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 709
Senast: sorbifolia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 383
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka