Ebba Buschs fastighetsaffär (utbruten från Vad gör vi del CXXV)

Men att reagera så är absolut förödande för en makthavare.
Och det är där som det går så fel.

Nu så har Ebba blivit en tjurig 5-åring och det fungerar inte när man är Partiledare och Riksdagsledamot.
På den positionen vill man ha vuxna människor.

På den positionen vill man ha en tuffing som inte viker sig när motståndarna argumenterar för sin åsikt. Speciellt om man är ung kvinna så är det nog ett absolut krav att man är rejält tuff om man ska klara sig i den miljön utan att männen ska klappa en på huvudet och kalla en för lilla gumman.
 
Esbjörns anhöriga har ju diskuterat på FB att möjligheten att göra henne mör är rätt god eftersom hon är politiker och kändis.
Ah, just det - det hade jag glömt. Ja om det räknas som hot så.
Ja det var ju hennes argument. (jag var helt ointresserad av det hela men mamma började envisas med att se en intervju angående hennes Facebookinlägg så jag läste det.) Det står att hon blev uppringd av en extremt aggressiv man (som jag uppfattade att hon inte haft kontakt med tidigare och som inte var säljaren) dagen efter kontraktet tecknades som var otidig och hotade att förstöra hennes karriär och parti om hon inte drog sig ur affären. Det kan såklart vara en lögn men om det är så så förstår jag om man sätter ned alla fyra hovarna och blir envis.
Men oj, jag tror inte att jag har läst om det (men har inte hängt med hela tiden). Ja det räknas såklart som hot om det är sant.
 
På den positionen vill man ha en tuffing som inte viker sig när motståndarna argumenterar för sin åsikt. Speciellt om man är ung kvinna så är det nog ett absolut krav att man är rejält tuff om man ska klara sig i den miljön utan att männen ska klappa en på huvudet och kalla en för lilla gumman.
Som makthavare måste man också klara av att backa när det blir för riskabelt.
Det behövs diplomati.
Att bara köra på framåt kan vara farligt, det är så som krig kommer till.
Jag vill då ha politiker som begriper när viljan att vinna måste stå tillbaka för att striden kommer att kosta för mycket.
 
Fast om jag förstår det rätt så bor inte Esbjörn där längre.
Den delen har jag inte koll på, men har man gett sin del till någon så har man ingen kontroll över vad de gör med sin del även om man eventuellt gjort ett kontrakt om vad som händer efter deras död.
 
På den positionen vill man ha en tuffing som inte viker sig när motståndarna argumenterar för sin åsikt. Speciellt om man är ung kvinna så är det nog ett absolut krav att man är rejält tuff om man ska klara sig i den miljön utan att männen ska klappa en på huvudet och kalla en för lilla gumman.
Jag håller med @Inte_Ung , jag vill ha en politiker som kan se över var man står och inse var man behöver backa eller pusha.
Som jag skrivit tidigare så är det en jäkla synd att kvinnor inom politiken måste bli så jäkla tuffa för att komma någonstans, jag vill se egenskapen jag skrev om ovan hos bägge män och kvinnor. Det saknas lite sånt.
 
Ja det var ju hennes argument. (jag var helt ointresserad av det hela men mamma började envisas med att se en intervju angående hennes Facebookinlägg så jag läste det.) Det står att hon blev uppringd av en extremt aggressiv man (som jag uppfattade att hon inte haft kontakt med tidigare och som inte var säljaren) dagen efter kontraktet tecknades som var otidig och hotade att förstöra hennes karriär och parti om hon inte drog sig ur affären. Det kan såklart vara en lögn men om det är så så förstår jag om man sätter ned alla fyra hovarna och blir envis.
Jag tror inte det, hon är så pass erfaren och skicklig politiker att hon inte låter en sådan sak påverka. Att hota med att "gå till pressen" är ju heller inget regelrätt hot, hade det varit det hade hon nog polisanmält direkt och att hantera pressen är vardagsmat för henne. Jag tror det är helt ekonomiska skäl som gör att hon inte vill avstå affären, det är den enda rimliga anledningen jag kan finna.
 
Jag håller med @Inte_Ung , jag vill ha en politiker som kan se över var man står och inse var man behöver backa eller pusha.
Som jag skrivit tidigare så är det en jäkla synd att kvinnor inom politiken måste bli så jäkla tuffa för att komma någonstans, jag vill se egenskapen jag skrev om ovan hos bägge män och kvinnor. Det saknas lite sånt.

Jag tror att de kvinnorna tyvärr sällan kommer så långt inom politiken. Det är de tuffa som lyckas ta sig fram mellan alla gubbarna som bestämmer saker i bastun över huvudet på kvinnorna. För att hårddra det.
 
Jag tror att de kvinnorna tyvärr sällan kommer så långt inom politiken. Det är de tuffa som lyckas ta sig fram mellan alla gubbarna som bestämmer saker i bastun över huvudet på kvinnorna. För att hårddra det.
Och som sagt så tycker jag att det är synd. Vi behöver inte mera "män" i politiken, vi behöver mera kvinnor.
 
Jag håller med @Inte_Ung , jag vill ha en politiker som kan se över var man står och inse var man behöver backa eller pusha.
Som jag skrivit tidigare så är det en jäkla synd att kvinnor inom politiken måste bli så jäkla tuffa för att komma någonstans, jag vill se egenskapen jag skrev om ovan hos bägge män och kvinnor. Det saknas lite sånt.
Jag ser det som värre än så, jag tycker hela agerandet från början är förkastligt, inte bara det att hon inte vill backa.
 
Och som sagt så tycker jag att det är synd. Vi behöver inte mera "män" i politiken, vi behöver mera kvinnor.

Jag håller med. Men eftersom det inte är så än så tycker jag att det var otroligt korkat av den aggressive mannen (vem han nu var) att ringa och hota henne och gå på henne på det viset. Inte för att man ska göra så mot någon men specifikt för att han borde insett att det inte skulle funka på just henne.
 
Jag håller med. Men eftersom det inte är så än så tycker jag att det var otroligt korkat av den aggressive mannen (vem han nu var) att ringa och hota henne och gå på henne på det viset. Inte för att man ska göra så mot någon men specifikt för att han borde insett att det inte skulle funka på just henne.
Äh kvinnor är ju såna väna små figurer som skräms av en stor och stark karl :idea:
 
Jag tror det är helt ekonomiska skäl som gör att hon inte vill avstå affären, det är den enda rimliga anledningen jag kan finna.
Jag tror att det där huset är så speciellt att det inte går att hitta något liknande, och att det är därför som Ebba inte ger sig.
Det kanske kommer en ny chans i området om sisådär 25 år eller så.
Och vem vill vänta på det?
Alltså jag förstår att Ebba slåss med näbbar och klor för just det där huset.
Men jag anser att hon har gjort en hel bunt med misstag i affären.
Har hon otur så slutar det utan både hus och politisk karriär.
 
Nu skriver jag ur personlig synpunkt men jag kan se ett sätt detta har kommit till på. Man vill gärna ha sin ägodel och vill gärna bo där. Men då det bor redan en äldre person där så kan man inte flytta in. Men samtidigt har man inte råd att betala skatt (min återbärning varje år äts upp av den summan) på ens del. Och så kommer man då överens om att den äldre får ens del så att de får bo där livet ut och man får istället flytta in där senare.
Jag förstår den synpunkten faktiskt då jag sitter lite i samma sits. Huruvida det är juridiskt korrekt vet jag inte men det går nog att skriva ett kontrakt.

Esbjörn bor som sagt inte där och fastighetsskatten avskaffades året efter att han gav bort sin del (dvs det var aktuellt redan när han gjorde det). Taket på fastighetsavgiften var när den infördes 6000 kronor. Om Matz ägde 4/27-delar så är det 888 kronor om året.
 
Jag tror att de kvinnorna tyvärr sällan kommer så långt inom politiken. Det är de tuffa som lyckas ta sig fram mellan alla gubbarna som bestämmer saker i bastun över huvudet på kvinnorna. För att hårddra det.
Nejdå, det har funnits flera stycken.
Ann Wibble.
Maria Wetterstrand.
Åsa Domeij.
 
Esbjörn bor som sagt inte där och fastighetsskatten avskaffades året efter att han gav bort sin del (dvs det var aktuellt redan när han gjorde det). Taket på fastighetsavgiften var när den infördes 6000 kronor. Om Matz ägde 4/27-delar så är det 888 kronor om året.
Om Esbjörn tjänade litet så blev det ännu mindre.
 
Esbjörn bor som sagt inte där och fastighetsskatten avskaffades året efter att han gav bort sin del (dvs det var aktuellt redan när han gjorde det). Taket på fastighetsavgiften var när den infördes 6000 kronor. Om Matz ägde 4/27-delar så är det 888 kronor om året.

Det gör det helt ju ännu mer obegripligt... Ge bort sin del av en värdefull fastighet för att spara knappt en 1000-lapp om året?!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp