Bukefalos 28 år!

Ebba Buschs fastighetsaffär (utbruten från Vad gör vi del CXXV)

Att hon försöker använda sina barn som medel för att vinna det är en sak jag också fastnat vid, tycker det visar prov på sällsynt dåligt omdöme och jag tror inte det går hem alls.
Det är ju inte som att hon skulle ha svårt att ha någon "stadigvarande" bostad åt dem under tiden.
Tex var de bor nu..? 😅
 
Det gör det helt ju ännu mer obegripligt... Ge bort sin del av en värdefull fastighet för att spara knappt en 1000-lapp om året?!

Man kan ha skulder som gör det besvärligt att ha tillgångar. Man kan ha en fru som man inte vill ska ärva eller få vid bodelning. (obs jag vet inte om detta är aktuellt i just det här fallet)
 
Fast det här med barnen, nu har jag inte hört exakt vad hon har sagt. Mina barn hade tyckt att det var oerhört jobbigt om vi var på väg att flytta in i ett hus och de hade ställt in sig på det, dessutom rätt snart efter separation, och sen blev det sånt här strul. Det betyder ju inte att de inte hade haft någonstans att bo, men de hade varit väldigt oroliga och ledsna. Då hade jag som mamma kunnat säga så.

Jag ogillar Ebba skarpt. Men allt hon gör måste ju inte vara pure evil. Tror jag.
 
Jag begriper mig inte på detta med förlikningssamtalen. Esbjörns juridiska ombud driver frågan att köpeavtalet inte ska vara giltigt eftersom han på grund av sin kognitiva status inte förstod vad han skrev på.

Hur ska då det juridiska ombudet kunna bedöma ifall Esbjörn begriper vad förlikningssamtalen går ur på och under en mycket mer tidspressad och pressad situation i allmänhet fatta ett beslut om hur processen ska fortsätta? Hamnar inte ombudet i en omöjlig situation?
 
Jag begriper mig inte på detta med förlikningssamtalen. Esbjörns juridiska ombud driver frågan att köpeavtalet inte ska vara giltigt eftersom han på grund av sin kognitiva status inte förstod vad han skrev på.

Hur ska då det juridiska ombudet kunna bedöma ifall Esbjörn begriper vad förlikningssamtalen går ur på och under en mycket mer tidspressad och pressad situation i allmänhet fatta ett beslut om hur processen ska fortsätta? Hamnar inte ombudet i en omöjlig situation?
Esbjörn har juridiskt ombud nu och troligen annat stöd som kan hjälpa honom i förhandlingarna och med förståelsen, ingen har påstått att han inte förstår kommunkiation över huvudtaget.. Om jag förstår det rätt så var han helt ensam tidigare och utsates för ganka starka påtryckningar.
 
Tja jag vet inte om man ska ge sig för hot heller alla gånger. Det är ju en bra egenskap att inte göra det om någon försöker hota en att ändra politiska beslut till exempel. Men kanske inte lika bra i det här fallet. Men om det är så skulle det varit smartare av mannen och ynka och be och sedan gå till pressen, instant win.
Men mannen har inget egentligt intresse av att vara så smart. Han har ingen politisk karriär att vara rädd om.
Hela det ansvaret vilar på Ebba som förlorar på att göra bort sig.
 
Esbjörn har juridiskt ombud nu och troligen annat stöd som kan hjälpa honom i förhandlingarna och med förståelsen, ingen har påstått att han inte förstår kommunkiation över huvudtaget.. Om jag förstår det rätt så var han helt ensam tidigare och utsates för ganka starka påtryckningar.

Jag menade alltså nu under de här förlikningssamtalen på ”stående fot”. Inte själva huvudförhandlingen.
 
"Så tidigt som möjligt [rättegången], det handlar om två barns stadigvarande bostad, jag är beredd att ställa in allt annat, säger Ebba Busch."

Ursäkta om jag inte tror på att hon saknar möjligheter till att få se till att barnen får ändå det bra. 🤷‍♀️
De kan ju bo hos din pappa som bor kvar på den tidigare adressen där även Ebbas föräldrar har ett hus.
De är inte direkt hemlösa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp