Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte? Hur kommer det sig annars att du påstår att de är korkade som inte lyssnar på vad hjälparbetarna säger? Var försöker du annars få fram?
Varför svarar du inte på en enda fråga? Är det för att du endast är ute efter att provocera eller är det för att det är för jobbigt att tänka i de banorna?
Först och främst skrev du inte att @Manza s resonemang (som du missförstått/vantolkat totalt) var knäppt utan att hon var det. Stor skillnad. Det ena är ett personangrepp (gissa vilket).Tja hon han den det skriver ju rakt ut att det inte går att utbilda afrikaner, det tycker jag är knäppt du får väl tycka vad du vill.
Jag har hela tiden hävdat motsatsen.
Du får tycka att jag är hur hemsk du vill, jag tycker ändå du är värre på alla sätt.
Outbreak handlade om ett luftburet virus, som te.x spanska influensan, SAR osv är. Om ebolaviruset muterar och blir luftburet, ja då är det mer skäl att börja oroa sig. Kommer osökt in på paralellen med hysterien mot AIDS på 1980-talet, när sjukvårdspersonal inte vågade vårda människor med konstaterad AIDS, sjukhus vägrade att ta emot även akut sjuka människor, ambulanser vägrade att köra dem, släktingar och familj isolerades socialt och i vissa fall kroppsligt. Begravningsbyråer vägrade att begrava osv, osv. HIV viruset och ebola har liiite sama vector i det att det främst smittar via kroppsvätskor. Det är helt ofarligt att krama någon som har HIV däremot inte att ha oskyddat sex eller dela samma nål. Jonas Gardell har skrivit en gripande bok om den tiden, 'Torka aldrig tårar utan handskar.' Läs och begrunda hur skräck och okunskap grep Sverige och fick många att behandla HIV smittade som rabiata djur som fick skylla sig själv.
En lokaltidning körde för en del år sedan en kampanj när de konstaterade att en man dödad av en björn skapade rubriker i hela landet och en intensiv debatt om björnar i det vilda var så farliga att Sverige inte skulle tillåta det, stora braskande löpsedlar och allvarliga experter i tv.
Under samma period blev 196 kvinnor (ca) dödade av någon de var eller varit i en relation med (det uppskattas at ca 14 kvinnor per år i genomsnitt dödas av sin partner eller fd partner). De flesta de morden förorsakade en liten notis på sid 15.
På farlighetskalan (risken att du kommer att dö): Relation med en man >>>>>>>> dödad en björn >>> dö av ebola.
Tja väljer man att tycka att det är bättre att alla runt omkring en dör så får man väl fortsätta på det viset då.
De är ju inte korkade att de inte kan ta emot information, de väljer om de vill lyssna till den eller ej.
Korkat är det att inte ta till sig infon.
Info får dem på annat sätt än google, finns faktiskt fler kommunikationsmöjligheter.
Uppenbarligen gick inte min poäng fram.
Är det inte lite märkligt att du anklagar afrikaner för att vara korkade för att de inte tar till sig information om ebola, men själv lyssnar du inte en millisekund på alla som argumenterar mot dig? Du har fått rätt kraftig kritik, men du vet såklart bäst, och afrikanerna är korkade när de inte lyssnar. Du är inte så värst konsekvent i ditt resonemang du.
Var det inte Tanzania som blev förklarat fritt från EBOLA idag?
Att ebolan inte brutit ut i Senegal är ju helt otroligt kan jag tycka, med tanke på närheten till Guinea och att gränserna ser ut som de gör. Ändå är det väl bara en person som burit på smittan som tagit sig in i landet?Enligt WHO:s hemsida kommer Senegal att förklaras smittfritt imorgon och Nigeria på måndag. Ta i trä och hoppas att det blir så! (Boko Harram och Ebola. Samtidigt)
Jag är inte rädd generellt för ebola, men jag är rädd för människors slarv och nonchalanta beteende, såsom på sjukhuset i Dallas.Med tanke på epidemin som nu inte längre enbart finns i Afrika. Är ni oroade?
Hörde på ekot om hur Dallas Hospital hanterat en ebolasmittad patient och blir mörkrädd!! OK, är inte personligen rädd för smittan, men däremot rädd för att det kommer att sprida sig rejält innan / om (?) de får bukt på det!!!
Kan du inte snälla tala om vad du vet som är så bra då så alla andra "hemska och korkade och annat" du kallat folk kan LÄRA sig?!Jag kanske vet något du inte vet
Finns goda anledningar till att jag lyssnar till andra som jag är helt övertygad om är bättre vetande än er i tråden om just ebola.
Men jag läser, ser vad ni skriver och utvärderar det också men det finns som sagt andra jag litar mer på som helt säkert är mer insatta i ämnet.