Efter förlossningen..

Sv: Efter förlossningen..

Idag har vansinnet klättrat upp på hästryggen igen! :bump:
Ett bra sätt att fira Nikkis 4 veckors-dag.



Kändes hur bra som helst, förutom att kondisen var obefintlig :o
 
Sv: Efter förlossningen..

Weeee grattis !!
Hur kändes fogarna? Jag är SÅ ridsugen men rädd om fogarna som gjort så förbannat ont :mad:
Ska vänta 6 veckor iallafall har jag lovat min sambo :bump:

Fin häst !!
 
Sv: Efter förlossningen..

Åh. Min snutta blir också 4 veckor idag och jag hoppas på att kunna hoppa upp på min vildbasare inom kort :) är dock som Mitten rädd om fogarna, som inte känts av sedan lilltösen kom ut (härligt nog), men som var riktigt överjävliga redan från v15 och hela graviditeten ut, kunde knappt gå på slutet..
 
Sv: Efter förlossningen..

Läcker häst!!
Jag började rida tre veckor efter förlossningen. Kändes bäst att vänta tills stygnen lossnat...
 
Sv: Efter förlossningen..

Weeee grattis !!
Hur kändes fogarna? Jag är SÅ ridsugen men rädd om fogarna som gjort så förbannat ont :mad:
Ska vänta 6 veckor iallafall har jag lovat min sambo :bump:

Fin häst !!

Inte alls :D
Var jättenervös att dom skulle göra sig påminda, men icket!
Jag skulle vänta 8 veckor var det sagt :angel: och BARA skritta första gången.
Behöver jag säga att det inte riktigt blev så :D
 
Sv: Efter förlossningen..

Åh. Min snutta blir också 4 veckor idag och jag hoppas på att kunna hoppa upp på min vildbasare inom kort :) är dock som Mitten rädd om fogarna, som inte känts av sedan lilltösen kom ut (härligt nog), men som var riktigt överjävliga redan från v15 och hela graviditeten ut, kunde knappt gå på slutet..

Vi är väldigt lika verkar det som.
Dels fick vi ju samma dag men vi fick också foglossningar i samma vecka.
Hade också himla jobbigt i slutet, kunde varken stå, sitta eller ligga ordentligt. :crazy:
Men rida gick bara finfint, så vi kan ju hoppas att det blir så för dig med.
 
Sv: Efter förlossningen..

Läcker häst!!
Jag började rida tre veckor efter förlossningen. Kändes bäst att vänta tills stygnen lossnat...

Tack :love:

Ärligt så vet jag inte riktigt om stygnen lossnat eller inte. Har ju iofs bara två.
Kanske låter dumt, men hur vet man det? Har inte "kollat" där nere direkt.
 
Sv: Efter förlossningen..

Jag satt på hästen 6 veckor efter förlossning. Jag skriver satt på hästen för jag orkade bara skritta 10 min sen fick jag ont i bäckenet men det blev snabbt bättre och bättre så bara några veckor senare var jag ute och red en timme.
 
Sv: Efter förlossningen..

Jag var lite nervös över att jag skulle ha ont idag eftersom mina fogar brukar göra mer ont dagen efter ansträngning.
Men tackochlov så har jag bara träningsvärk :D
 
Sv: Efter förlossningen..

Jag ahde avslag i 2 veckor och efter det började jag ha sex. Hade jag haft häst vid den tidpunkten hade jag garanterat varit upp på hästryggen också
 
Sv: Efter förlossningen..

Din bebis är väl inte så gammal än? För mig kändes fogarna okey fram till ca 10 veckor efter förlossningen då börja de protestera lite och efter 3 veckor till vart de ett rent h*vete :(

vansinnet Visst är det skumt att kondisen bara försvinner? När jag var gravid var de inga som helst problem för mig att gå till bussen eller sköta stallsysslorna, men efteråt, jag måste krystat ut all kondis samtidigt som jag krysta ut Rasmus ;)

Jag skulle oxå rida lugnt :angel: Vart inte precis så och 1a galoppen (våga inte galoppera på slutet i graviditeten för magen slog i framvalvet då mkt) satt jag som en liten tjej som galopperar för första gången på sitt ridläger ungefär, leendet tog inte stopp ens bakom öronen :bump:
 
Sv: Efter förlossningen..

Vad gulligt med galoppbeskrivningen!

Min tjej är ju bara en och en halv vecka, och jag har känt av fogarna lite - men jag är rädd om dem, så jag kommer låta bli ridandet ett tag till, är SÅ rädd att få bestående problem :crazy:

Men att de började krångla efter 10 veckor?? Då trodde jag det skulle vara 'läkt'. Uscha. Jag ska åka till pållen nästa helg iallafall, och gossa lite :love: Har ju haft lite utegångsförbud för att tjejen är så liten. Men om hon gått upp godkänt mycket på torsdag är vi godkända att röra oss runt lite mer :) Saknar min häst !!

Och saknar sexet också ! Jättemycket ! Men vill helst inte blöda så mycket då, plus att stygnen gärna får ha lossat ... hur jag nu vet det? Jaja, vill ju helst inte att det skall göra ONT längre iallafall !
 
Sv: Efter förlossningen..

Ja, nu är det bara sexdebuten kvar :bump:
 
Sv: Efter förlossningen..

Ja, ganska precis efter efterkontrollen för när jag var där i v.9 så var de ingen fara och sen igen i v.11 för att försöka sätta en spiral och då hade de börjat. Rasmus blir snart 6 månader och jag har precis slutat med att ha mitt foglossningsbälte i princip hela tiden.



Sex ville jag ha efter typ 2 dagar och jag höll mig i 2 veckor, och shit jag var så himla nervös, var ju 1000 ggr värre än "mödisen", skitnervös för de skulle göra ont och sen att de skulle va som ett bottenlöst hål :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 075
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 120
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp