Bukefalos 28 år!

Sv: Efternamn

Är det själva mördarn?

Jag har läst en bok med några bra namn i, som exempel, en heter tex Mårten Leijon, och en heter Adam Frejlif och en annan, Gabriel von Fersen. Det är ju ett sådant där adligt namn som är så populärt. Boken i fråga heter "Rörmockaren" och är skriven av Viggo Cavling, inte vet jag vad det är för sorts namn men initialerna blir ju VC, toalett alltså!

Nej , det är väl ingen specifik :)
 
Sv: Efternamn

Förr fanns det en stackars kvinna uppe i Överkalix som bar det hemska namnet: Inga Bröst. Hennes syster hade det något snällare namnet Lisa.
 
Sv: Efternamn

Hur troligt är det att man vill ha namnet från en annan roman i sin bok tror du?

Det var menat som exempel. Namn från böcker som jag har läst. Men jag tycker ändå att dom är bättre även som förslag menade, än vad de flesta andra förslagen på namn är i den här tråden!
 
Sv: Efternamn

Som tur var, nej :p Och även som tur var så var det bara flickor i familjen så det namnet fördes inte vidare från den familjen iallafall.



Det förtäljer inte historien, tyvärr. Min morfar hade ögon för en annan tjej ;)

Ok haha:p:p Vilken morfar :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Har ställt frågan till Skatteverket men hoppas nån här kan vara snabbare på att svara än vad dem är. Jag skulle vilja lägga till ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 634
Senast: lingonben
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp