Bukefalos 28 år!

Sv: Efternamn

KL
Vet inte om han kallar sig så fortfarande, men på 80-talet fanns en Lasse-Gurra Aktersnurra.
 
Sv: Efternamn

Men jisses, var tråden inget skämt alltså?

Törs man fråga hur du ska komma på intrigen och berättandet själv...?:o

Nu förstår jag inte. Ville bara få tag i något ovanligt efternamn och sen pussla ihop det med ett vettigt förnamn till min deckare jag skriver.
Dock har jag en del bra namn i huvudet men tänkte ta lite hjälp och tips från andra . Men kan vara lite skojigt namn med , allt välkomnas :) Så nej inget skämt här inte haha:p
 
Sv: Efternamn

KL
Vet inte om han kallar sig så fortfarande, men på 80-talet fanns en Lasse-Gurra Aktersnurra.

Såååå bra:D!!

Ett märkligt namn som inte verkar helt ovanligt är Görgen. Varför kanman bara inte hålla sig till Jörgen?

Sen har jag stört mig som f-n på Aftonbladets löå om Annetthé. Hur tänkte föräldrarna där? "Vi vill liksom ha ett vanligt namn, men låt oss krångla till det så mycket som möjligt:idea:"!

...och så en favorit i repris, en fejanväns unge som heter Icabella. Nej, det blev inte heller så bra.
 
Sv: Efternamn

kl

Finns en psykolog som heter Ståhlhandske i efternamn, tycker det låter lite läskigt :p
 
Sv: Efternamn

Nu förstår jag inte. Ville bara få tag i något ovanligt efternamn och sen pussla ihop det med ett vettigt förnamn till min deckare jag skriver.
Dock har jag en del bra namn i huvudet men tänkte ta lite hjälp och tips från andra . Men kan vara lite skojigt namn med , allt välkomnas :) Så nej inget skämt här inte haha:p

Är det själva mördarn?

Jag har läst en bok med några bra namn i, som exempel, en heter tex Mårten Leijon, och en heter Adam Frejlif och en annan, Gabriel von Fersen. Det är ju ett sådant där adligt namn som är så populärt. Boken i fråga heter "Rörmockaren" och är skriven av Viggo Cavling, inte vet jag vad det är för sorts namn men initialerna blir ju VC, toalett alltså!
 
Sv: Efternamn

En annan bok jag också har läst där författaren heter, ANDREAS ROMAN! Om ni fattar, han heter Roman och skriver en roman! Huvudpersonen heter bara David, jag minns inget efternamn. Men eftersom romanen heter "Mörkrädd" så kanske han kunde heta, David Rädd! Eller Mörk, det är helt säkert ett riktigt namn.

Neej! Jag tycker att det är ganska töntigt! Att snöa in helt på sådan där namn det är ju jättebarnsligt. Det bästa är helt vanliga namn, som tex Eriksson och Andersson.
 
Sv: Efternamn

Man vill ha ett namn /efternamn som nötter sig fast och som inte direkt finns i andra serier . Tack för alla tips förresten.:) Kom gärna med fler!!
 
Sv: Efternamn

Det är inte så lätt att bara ösa på med mera namn, man vill ju veta vad som faller i smaken också! Lite feedback! Om jag ska komma på några flera namn nu så får jag nog börja leta i telefonkatalogen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Har ställt frågan till Skatteverket men hoppas nån här kan vara snabbare på att svara än vad dem är. Jag skulle vilja lägga till ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 634
Senast: lingonben
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 569
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
356
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp