Bukefalos 28 år!

Egen domän

T

taskmört

funderar jag på att skaffa. Såg på Spray att det fanns en _perfekt_ledig. Nån som har erfarenhet av webverktyget och vad man egentligen får för pengarna? Har ju inget webredigeringsprogram längre och nuvarande hemsidan är ju sorgligt ouppdaterad och dessutom har vi ju begåvat oss med en digitalkamera nemera, så förutsättningar finns ju att knåpa ihop något...
 
Sv: Egen domän

Om du har riktigt bredband eller ADSL via Bredbandsbolaget så kan du ha egen server och då kan du skaffa domännamn via www.mine.nu
Alla som slutar på mine.nu är gratis.
Lycka till!!
*kramar av styrka*
Magda
 
Sv: Egen domän

Vill man göra saker riktigt komplicerade så skaffar man sig en .se-domän på http://www.dinegen.se och lägger på sin egen server.
Men jag rekommenderar det verkligen inte om man inte vet vad man gör.
Bäst är ett webhotell. De erbjuder egna domäner och tillhandahåller webutrymme och mailadresser. Jag föreslår att man tar sig lite tid och letar lite efter något som känns bra istället för att ta första bästa.
En .se-domän kostar 200 kr om året. .com, .net osv är billigare (en femtilapp har jag för mig) .nu vet jag inte alls priset på, kan ju inte ha allt i huvudet. :-) Då är det bara själva namnet vi talar om. Sen tillkommer hotellets avgift.

Fundera på vad du vill utnyttja utrymmet till. Vill du bara ha en mailadress till dig själv och bara tänkt ha en eller ett par sidor där du presenterar disg själv och din familj tex så klarar du dig på 20 MB utrymme.
Vill du ha stora fotogallerier med foton och filmklipp tagna från digitalkamera så behövs mycket mer. Min familjs webgalleri med är nu mer än 1 GB stort och består av uppemot 1000 foton. Varje familjemedlem har en egen mailbox och ett antal "alias" som gör att samma mailbox har olika mailadresser (jag får tex mail skickade till både daniel@?????.se och danne@?????.se i samma mailbox)

Jag kan tyvärr inte tipsa om detta underbara webhotell som faktiskt erbjuder detta gratis, eftersom det är jag själv som står för tjänsten ;-)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 264
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 315
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 254
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Hej Har lite känsliga frågor jag känner jag skulle behöva ventilera lite. Triggervarning på grund utav det handlar om kropp & vikt...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp