Egen tråd-myror.

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 2 840

Bukefalos 30 år!

Är du med i hyregästföreningen ? Om (även om du inte är det, men kan bli) kontakta dem.
De kan hjälpa dej hur du ska gå vidare, OCH om de tycker du ska deponera hyran hos länsstyrelsen...

För seriöst... Myror som kryper i sängen när man sover ? HELL NO !!! Im out if there...
Nej det är jag inte.
Skrev ett hyfsat vänligt mail men ändå med tydlighet om att det inte är ok och med mina förväntningar.
Jag ska ge VDn en chans.
Han borde lyssna men bolaget är inte kända för att vara kundvänliga så jag är beredd på mothugg.
Det är just att de krupit på mig i sängen, ofta på mig i soffan och på maten jag har haft på bordet som gör att det inte är ok för mig.

Nej det är jag inte.
Skrev ett hyfsat vänligt mail men ändå med tydlighet om att det inte är ok och med mina förväntningar.
Jag ska ge VDn en chans.
Han borde lyssna men bolaget är inte kända för att vara kundvänliga så jag är beredd på mothugg.
Det är just att de krupit på mig i sängen, ofta på mig i soffan och på maten jag har haft på bordet som gör att det inte är ok för mig.

Har du pratat med grannarna ? Har de samma problem ? Om nån av dem har det och är med i hyresgästföreningen så kan den personen kontakta dem... I sak kan det va bra att ni går ihop mot bolaget än att "alla" är indivder. För det är lättare att göra något när man är fler. Om värden fortfarande inte hjälper, dels miljövaheter men lokala tidningar är även det ett bra påtryckningsmedel...

Har du pratat med grannarna ? Har de samma problem ? Om nån av dem har det och är med i hyresgästföreningen så kan den personen kontakta dem... I sak kan det va bra att ni går ihop mot bolaget än att "alla" är indivder. För det är lättare att göra något när man är fler. Om värden fortfarande inte hjälper, dels miljövaheter men lokala tidningar är även det ett bra påtryckningsmedel...
Jag tänker tvärtom. Att det är större chans att få ersättning om de inte måste ersätta flera.
Jag vet att flera är drabbade då vaktmästare än sagt det men vet inte i vilken omfattning.
Och det bästa är att dom visar förståelse för jag kommer dra det längre om det behövs. Men jag vill inte börja med att va aggressiv.

I går skulle Anticimex varit här. Hade inga förväntningar då det stod beräknad tid 20 min. Men de lämnade återbud och ska komma nästa torsdag.
Jag skrev till VDn och frågade om de hade ngn plan då varje vecka är lång tid.
Ingen svar men han hade pratat med vaktmästaren för han hade inhandlat stark spray som han använde både inne och ute.
När jag kom hem två timmar senare låg det 20 döda myror.
I dag när jag kom hem torkade jag bort över 50 döda och halvdöda. Så himla vidrigt.
Frågan är om de utrotas eller om det är never ending story.

I dag har Anticimex varit här men de gick inte ens in i lägenheten utan sprayade ngt ute.

Vad ska jag göra?
Det som Anticimex sprayade lär ha försvunnit när det regnade och stormade.
Myrorna har återigen börjat gå inåt i lägenheten efter att ha dött längre ut efter att vaktmästaren sprayat ngt inomhus som verkade starkt.
Ta bort listor och täta är inget alternativ enligt Anticimex men vad i helvete ska man göra då?
9 veckor har gått och jag blir psykiskt knäckt.

Vad ska jag göra?
Det som Anticimex sprayade lär ha försvunnit när det regnade och stormade.
Myrorna har återigen börjat gå inåt i lägenheten efter att ha dött längre ut efter att vaktmästaren sprayat ngt inomhus som verkade starkt.
Ta bort listor och täta är inget alternativ enligt Anticimex men vad i helvete ska man göra då?
9 veckor har gått och jag blir psykiskt knäckt.
Ingen expert på myror (eller andra insekter heller för den delen), men jag tycker att det låter som om man har försökt rätt mycket vid det här laget? Kanske du måste överväga en flytt om du inte kan stå ut med situationen? Eller hålla ut tills myrorna flyttar.

Ingen expert på myror (eller andra insekter heller för den delen), men jag tycker att det låter som om man har försökt rätt mycket vid det här laget? Kanske du måste överväga en flytt om du inte kan stå ut med situationen? Eller hålla ut tills myrorna flyttar.
Stå ut med situationen? Det ska man inte behöva göra.
Och de har ju egentligen bara provat en sak men flera ggr.

Men har du läst? Det är en helt orimlig situation att stå ut med. Om TS ägde huset kunde hon ju elda upp det och bygga ett nytt, men det funkar ju inte i hyresrätt (som jag tror att det är).

Veckorna går och det händer inte mycket. Efter att jag har tjatat så har de bättrat på med medel ute.
Och till slut har de sagt ja till att pappa själv får prova att täta. Och de ska stå för materialet. Det tog bara 11-12 veckor.
Kan inte förstå motståndet att prova nya saker när man har provat samma om och om igen.
Det har lugnat sig ngt men inte helt.
Jag tror forfarande att pappa kommer fixa ngt bra. (Han kan det mesta)

Veckorna går och det händer inte mycket. Efter att jag har tjatat så har de bättrat på med medel ute.
Och till slut har de sagt ja till att pappa själv får prova att täta. Och de ska stå för materialet. Det tog bara 11-12 veckor.
Kan inte förstå motståndet att prova nya saker när man har provat samma om och om igen.
Det har lugnat sig ngt men inte helt.
Jag tror forfarande att pappa kommer fixa ngt bra. (Han kan det mesta)
Hoppas! Det här är ju helt orimligt.

Det var inga små springor pappa fogade, det var stora.
Jag tror fortfarande att det kommer hjälpa.
IMG_9639.webp

Nu blir det ngr spännande dagar. Fogen är torr och listerna är tillbaka på plats.
Anticimex säger att myrorna kommer hitta en annan väg men du är det fogat vid ytterväggarna så då blir det intressant att se. Jag känner hopp iaf.

Nu blir det ngr spännande dagar. Fogen är torr och listerna är tillbaka på plats.
Anticimex säger att myrorna kommer hitta en annan väg men du är det fogat vid ytterväggarna så då blir det intressant att se. Jag känner hopp iaf.
Myror är säkert bra på att hitta vägar som vi inte lägger märke till på förhand, men trots allt så har ju de flesta inte myror inne. Om de anser att tätningar aldrig hjälper, så undrar jag varför man har mindre myror inne än man hade haft i och utanpå sovsäcken om man sov under bar himmel.

Myror är säkert bra på att hitta vägar som vi inte lägger märke till på förhand, men trots allt så har ju de flesta inte myror inne. Om de anser att tätningar aldrig hjälper, så undrar jag varför man har mindre myror inne än man hade haft i och utanpå sovsäcken om man sov under bar himmel.
Jag vet ju inte men jag vet att vi har begränsat ingångarna iaf.

Nu har driftchefen mailat att de har ett förslag och vill ses till veckan. Jag svarade att jag vill bli mailad förslaget.
Gissar att det är ett dåligt förslag eftersom driftchefen aldrig någonsin varit tillmötesgående.

Liknande trådar

• Separation
  • Förbaskade myror!
  • Omplacera? Avliva? Eller annan lösning?
  • Myror inne :(

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka