Egen tråd-myror.

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 2 840

Bukefalos 30 år!

Nu är det några decennier sedan jag hanterade Myrr sist, men är inte det rätt vidrigt att ha i sovrummet, det också? Jag minns en doft som "kändes giftig" även för mig.
Det är ett gift så ska hanteras varsamt. Grejen är väl att jag tyckt att det varit effektivt, så man behöver bara ha det kort tid på plats och sedan städa bort.

Nu är det några decennier sedan jag hanterade Myrr sist, men är inte det rätt vidrigt att ha i sovrummet, det också? Jag minns en doft som "kändes giftig" även för mig.
Kanske inte så hälsosamt men på mina myror var det väldigt effektivt. Kanske hade det ett par dagar och flera gånger om dagen städade jag bort döda myror.

Ja det gör det.
Väldigt vanligt att värmen därifrån gör så myrorna vaknar på vintern och ger sig iväg för att leta mat.

Tipsa vaktmästaren att ev kolla där om det är nå myror. Anticimex borde redan kollat men man vet aldrig.

Vad använder du för medel att torka med efter myrorna?

Väldigt vanligt att värmen därifrån gör så myrorna vaknar på vintern och ger sig iväg för att leta mat.

Tipsa vaktmästaren att ev kolla där om det är nå myror. Anticimex borde redan kollat men man vet aldrig.

Vad använder du för medel att torka med efter myrorna?
Tack det ska jag göra.
Diskmedel och ibland ättika.

Såpa är nått jag använt. Ättika luktar så illa tycker jag. 😆

En bra rutin jag rekommenderat är att innan man går och lägger sig så lyft upp alla dosor från golvet. Torka av köksbänk, inga smulor. Torka alla golv. Ställ tillbaka dosorna. Gå ut med sopor.
Förutom att jag inte flyttat på dosorna så håller jag helt rent.
Ska köpa såpa.

Totalt 15-20 myror i köket i går efm.
I dag har inga synts till där men ca 8 i vardagsrummet plus 1 på soffbordet.

Fått besked om att Anticimex ska komma igen på torsdag. Hoppas att de har ngn ny idé för att spruta det de redan har sprutat kommer inte göra någon skillnad.
Lite färre har de blivit efter sista besöket av vaktmästare som la ngn pasta men jag dödar fortfarande många om dagen och när de kommer på soffbordet och in i sovrummet mår jag illa.

Har skrivit till VDn igen att jag förväntar mig ett förslag på hyresreduktion från det datumet i januari som jag meddelade att myrorna kom.
Pengarna är egentligen inte det viktiga men
I de flesta ärenden ska det krånglas och försökas komma undan ansvar och förbättringar och jag är så trött på det.
Att de har gjort ngr försök att utrota myrorna ändrar inte på att jag inte har levt normalt i min lägenhet.
Dessutom slog en vaktmästare sönder min klockradio. Såklart inte med mening men trist.
(Hoppas på att pappa kan laga den.)

Är du med i hyregästföreningen ? Om (även om du inte är det, men kan bli) kontakta dem.
De kan hjälpa dej hur du ska gå vidare, OCH om de tycker du ska deponera hyran hos länsstyrelsen...

För seriöst... Myror som kryper i sängen när man sover ? HELL NO !!! Im out if there...

Liknande trådar

• Separation
  • Förbaskade myror!
  • Omplacera? Avliva? Eller annan lösning?
  • Myror inne :(

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?