Egen tråd-myror.

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 2 840

Bukefalos 30 år!

Lilla

Trådstartare
Jag gör en egen tråd då jag skriver rätt mycket om myror.

Strax innan jul såg jag ett par myror varje dag.
Efter jul blev de fler och jag rapporterade till hyresvärden och fick myrdosor. Hade redan köpt två själv så totalt blev det sex stycken.
Har hört att det kan ta ngn vecka så avvaktade men inget blev bättre.
Hyresvärden anlitade Anticimex efter att pappa hade tagit bort en golvlist och hittat indraget grus. Anticimex sprayade med ngt starkt medel och pappa fick ytterlige en spray som vi skulle spraya vid golvlisterna.
Inget hände.
En vaktmästare var här och sprutade ngn gelé runt rören på elementen men inte heller det hjälpte.
I går behandlade de utanför lägenheten men enligt Anticimex är det verkningslöst på vintern.
I dag dödande jag sjutton myror på en kort stund.
De är i hela lägenheten men majoriteten är i vardagsrummet.
De kryper på mina ben, de kommer upp på bordet och försöker ta sig till maten jag äter, de har varit i ansiktet i sängen och jag håller på att bli knäpp.
I morgon kommer driftschefen och en vaktmästare men det känns inte som att de vet vad de ska göra.

Det låter voidrigt.
De verkar alltså bo i huset, för myror är inte aktiva när det är kallt.
Vet du om fler grannar har problemen?

Hyresvärden borde ge dig evakueringsboende och hyresreduktion.

Har du talat med kommunens hälso/miljömuppar?

Nej jag blev förvånad för aldrig haft en myra inne vintertid. Jag har bott här 22 år.

Ja enligt vaktmästaren hade flera häromkring haft problem. Jag vet dock inte i vilken omfattning.

Hyresreduktion har jag tagit upp med driftschefen men hen är nästan omöjlig att få igenom ngt med så jag har skickat det till VDn som ska se över det.

Har inte kontaktat kommunens miljöavdelning än men kommer göra det om inte driftchef och VD gör ngt drastiskt.

Nej jag blev förvånad för aldrig haft en myra inne vintertid. Jag har bott här 22 år.

Ja enligt vaktmästaren hade flera häromkring haft problem. Jag vet dock inte i vilken omfattning.

Hyresreduktion har jag tagit upp med driftschefen men hen är nästan omöjlig att få igenom ngt med så jag har skickat det till VDn som ska se över det.

Har inte kontaktat kommunens miljöavdelning än men kommer göra det om inte driftchef och VD gör ngt drastiskt.
Jag såg faktiskt en liten myra inne på golvet på jobbet idag. Vi hade rätt många myror i somras.

Om en stund ska driftschefen komma och troligtvis en vaktmästare.
Pappa är snäll och kommer också. Dels för att han var med när Anticimex var här och dels för att han har lite pondus. Driftschefen är inte direkt lättvindig.

Låter helt vidrigt.
Säkert inte till hjälp i och med den omfattning du har, men de "myrdosorna" med blå vätska i har varit bäst när vi haft myror inne på vårarna. Så om du ska köpa några fler myrdosor ändå hade jag valt den sorten.
Går att köpa refill av vätskan också så man kan använda samma dosor länge.

1772000218747.webp

Jag hade myrr långs golvlister. Och ute längs fönster osv. Det gjorde att de dog.
Gäller och hitta var de kommer ifrån, följa deras vägar.
Jag har samma problem med spindlar men hittar inte var de kommer ifrån så svårt att sanera då om man inte ”sprayar huset”.

Anticimex ger jag inget för, iaf inte de som besiktigade huset jag bor i.

Jag hade myrr långs golvlister. Och ute längs fönster osv. Det gjorde att de dog.
Gäller och hitta var de kommer ifrån, följa deras vägar.
Jag har samma problem med spindlar men hittar inte var de kommer ifrån så svårt att sanera då om man inte ”sprayar huset”.

Anticimex ger jag inget för, iaf inte de som besiktigade huset jag bor i.

Nej Anticimex imponerade inte.

De har lagt på pasta vid väggen bakom sängen och satt ut två dosor där.
Sen pasta vid väggen i köket och vardagsrummet. Meddelade pappa nu.
Tror inte ett dugg att det är en lösning men har gärna fel.

1772011177507.webp

Funkar varje gång både utomhus och inomhus. På alla de myror jag stöter på.
Har även använt framgångsrikt på myrstack utomhus för att vräka de nya entusiastiska myrgrannarna till plats något längre bort.

Visa bifogad fil 181730

Funkar varje gång både utomhus och inomhus. På alla de myror jag stöter på.
Har även använt framgångsrikt på myrstack utomhus för att vräka de nya entusiastiska myrgrannarna till plats något längre bort.
Nu är det några decennier sedan jag hanterade Myrr sist, men är inte det rätt vidrigt att ha i sovrummet, det också? Jag minns en doft som "kändes giftig" även för mig.

Låter helt vidrigt.
Säkert inte till hjälp i och med den omfattning du har, men de "myrdosorna" med blå vätska i har varit bäst när vi haft myror inne på vårarna. Så om du ska köpa några fler myrdosor ändå hade jag valt den sorten.
Går att köpa refill av vätskan också så man kan använda samma dosor länge.

Visa bifogad fil 181720
Jag har använt det ute (för myror som bor ute men kommer in), det var effektivt, det är värt att läsa noga på förpackningen. Det stod någonting speciellt om att använda inomhus (och utomhus i regn osv).

Vi har haft myrproblem på jobbet. Vi städade kopiöst, myrdosor inne och matade ute. Absolut förbud mot ätliga saker framme. Svinjobbigt men gick över till slut.
Ja städar gör jag hela tiden. Tar bort varenda smula. Torkar där de går men nu har jag gjort det i nästan 8 veckor.

Jag gör en egen tråd då jag skriver rätt mycket om myror.

Strax innan jul såg jag ett par myror varje dag.
Efter jul blev de fler och jag rapporterade till hyresvärden och fick myrdosor. Hade redan köpt två själv så totalt blev det sex stycken.
Har hört att det kan ta ngn vecka så avvaktade men inget blev bättre.
Hyresvärden anlitade Anticimex efter att pappa hade tagit bort en golvlist och hittat indraget grus. Anticimex sprayade med ngt starkt medel och pappa fick ytterlige en spray som vi skulle spraya vid golvlisterna.
Inget hände.
En vaktmästare var här och sprutade ngn gelé runt rören på elementen men inte heller det hjälpte.
I går behandlade de utanför lägenheten men enligt Anticimex är det verkningslöst på vintern.
I dag dödande jag sjutton myror på en kort stund.
De är i hela lägenheten men majoriteten är i vardagsrummet.
De kryper på mina ben, de kommer upp på bordet och försöker ta sig till maten jag äter, de har varit i ansiktet i sängen och jag håller på att bli knäpp.
I morgon kommer driftschefen och en vaktmästare men det känns inte som att de vet vad de ska göra.
Kan du ställa sängbenen i tjocka mängder kanel? i alla fall för att minska antalet i sängen? O ha kanel över köksbordet?

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Separation
  • Förbaskade myror!
  • Omplacera? Avliva? Eller annan lösning?
  • Myror inne :(

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka