Ekonomi sambos

Jag är universitets utbildad med ett 7-16 måndag till fredag jobb. Medelinkomsttagare.

Poängen är att det ofta går att förändra sin situation så en orkar både jobba heltid och ha ett liv på fritiden. Beroende på vilka förutsättningar en har. Ibland blir en bara lite väl fast i sin vardag att en lätt tror att det en jobbar med är det enda en kan göra...
 
jag och min man har både delad och gemensam ekonomi
då vi äger ett hus och är gifta så går alla huskostnader på ett servicekonto dit vi sätter samma summa pengar varje månad
däremot har vi egna lönekonton och sparande, även gemensamt sparande finns
just nu har vi inga lika inkomster då jag är arbetslös och mannen jobbar så han betalar mat och äger bilarna men jag betalar driften på den bilen jag kör plus att han betalar om vi går ut och äter osv
När vi köpte huset kunde jag lägga en del pengar kontant så att vi slapp så mycket lån så i slutet går det nog på ett ut
Däremot har vi, framförallt jag spritt ut oss på flera banker
Så fort jag får jobb kommer vi att byta bank men just nu känner jag mig inte riktigt kreditvärdig
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 739
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Fazeem
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 246
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 903
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp