Bukefalos 28 år!

Eksemaktigt i öronen. vad göra

M

M-Meduza

Förra året så fick min shetlandsponny eksem i öronen.. Fick något att smörja med men det gick inte att göra hemma utan jag fick åka till kliniken varannan dag o ge han lugnande för att smörja.. Lite bättre blev det men inte helt.. E mest ena örat som är drabbat..

Han har haft det hela vintern. Vill gärna inte att man rör öronen :cry:

Nu har det blivit värre.. svårt att få på grimman osv.. Och jag vet inte vad jag ska göra..

Det går inte att bara smörja i örat.. Brems osv är testad.. Testad ge lugnande i muskel men inte ens det gör att det går att smörja.. Enda som funkar är att spruta i blodet, men det är svårt det också för sista gången fick vi först spruta muskel sen i blodet.. för han va minst sagt. galen..

Funderar på om man ska ge han något i fodret.. o om han ska ha flughuva eller ej. Han hade det hela förra sommaren och har inge problem med sin eksem i ansiktet osv.. utan det är öronen som är drabbade..

Har ni några råd.. Det verkar inte på någotvis klia eller något.. Det gjorde det förra sommaren lite såg man.. Men inte nu..
 
Sv: Eksemaktigt i öronen. vad göra

Är det verkligen eksem? Vilken sorts? Är det utrett vad det är på klinik? Det finns ju skydd för öronen att köpa. Jag skulle iaf kolla upp vad det är egentligen för t ex knotteksem drabbar ju hela hästen, man svans öron magvirvel.

Vanlig knotteksem skyddas ju med täcke, även med huva över huvudet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 334
Senast: ako
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 228
Senast: super
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 891
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp