Elak i hagen

charmant

Trådstartare
Vi har ett problem i vårat stall.Vi har för nuvarande två valacker och ett sto tillsammans.Allt funkade jätte bra först men nu så har stoet tagit över totalt.Hon vallar killarna hela tiden,när man ska hämta in nån av killarna så vallar hon bort dem och sticker och börjar springa varav killarna hakar på,om dom inte hakar på så vallar hon i väg dom från oss.Hon vill inte komma till sin matte när hon ska hämtas.Hon attackerar killarna även när man fått tag på dom och leder dom vilket är rätt otäckt.Den ena valacken är totalt sönderbiten och har spark och bett märken överallt och sår varje dag när han kommer in.Detta blir bara värre och värre.Kanske kan tillägga att båda killarna är fruktansvärt rang låga och väldigt snälla.Detta är ett problem varje dag när vi som har pojkarna ska hämta in dom.Våra killar har alltid varit lätt fångade och kommit när man ropat men nu är det hopplöst.Killarna vill och försöker komma när vi ropar på dom men då går stoet i mellan och tar bort dom från oss.Är det någon som har en bra lösning på detta eller nån smart ide?matte till stoet säger att hon kan gå själv men vi vet inte riktigt om hagarna räcker till osv.Tacksam för svar.
 
Om jag var i din situation skulle jag vilja ha stoet flyttat, eller så skulle jag ha flyttat min häst till en annan hage.
Man får helt enkelt acceptera att alla hästar inte fungerar ihop i samma hage.
Hoppas det ordnar sig för er och era hästar :)
 
Håller med Nyx.
Dela på hagen så inte stoet ditt känner sig ensamt.
 
Även om hagarna inte räcker får ni nog dela på dem.
En häst ska inte behöva bli biten och sparkad på det sättet.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 212
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 967
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp