Elementsäng

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cuaifeach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 148
C

Cuaifeach

Har lite funderingar på att köpa en elementsäng till kissen i vinter när det blir kallare både inne och ute. Men kan man ha elementsängen sittandes på elementet hela dygnet eller måste den tas av för att svalna? Vilka element kan man sätta sängen på? Jag har både "enkla" element och "dubbla" med löstagbart galler över.

Det är den sådan här jag tänker på: http://www.zoocenter.nu/sortiment/ProdBild/720_011_019.jpg

Sv: Elementsäng

Cuaifeach skrev:
Har lite funderingar på att köpa en elementsäng till kissen i vinter när det blir kallare både inne och ute. Men kan man ha elementsängen sittandes på elementet hela dygnet eller måste den tas av för att svalna? Vilka element kan man sätta sängen på? Jag har både "enkla" element och "dubbla" med löstagbart galler över.

Det är den sådan här jag tänker på: http://www.zoocenter.nu/sortiment/ProdBild/720_011_019.jpg

Vi har skaffat en sån till våra missar, men vi köpte den i somras så vi har ju inte haft elementet på än.. vi har hmm ja vanliga element som finns i lägenheter.. vet inte vad det heter, det är inte el-element iaf.

Skulle också vilja veta om det finns nån brandrisk etc.

Elementsängar ska INTE användas på elelement pga brandrisken.
Men annars kan dom användas på både enkla och dubbla element.

Ta bort dom för att svalna???? Försök med det den som vågar....klööössss....Vi lämnar dom aldrig, om vi inte ska äta eller gå på lådan......

Bara en liten kommentar från mina kissar, ifall vi skulle komma på den befängda iden att ta bort dom från elementen....

Hrmpf! Min kisse ville inte ens ligga i sin, så den gav jag bort, och de katterna ligger inte heller i den. Otacksamt!

Inte heller hos oss blev elementsängen någon hit. Det var bara kattungarna som gillade den, när de var såpass stora att de kunde hoppa upp i den. Men annars hänger den oanvänd...

Mina katter älskade sin - i nåt halvår eller så. Nu ligger de aldrig i den.

Fast jag gissar att om jag tog bort den ett tag och sen tog fram den igen skulle den bli intressant på nytt.

Har också en sån säng men ingen av de 3 kissarna tyckte den var någon hit.

Kan inte tänka mig att det är någon brandfara om sängen används till vanliga vattenburna element. Vattnet når ju inte upp till kokpunkten i elementen. Däremot el- element blir väldigt heta, både de gammaldags och de som är oljefyllda.

Favoriten här är en av hundarnas vetapad"skinn" som ligger på toppen av en fristående dubbelgarderob. Både högt o. bra utsikt och mysigt.
Även toppen av ett hörnskåp är populärt.
tuffskapsvans1.jpg
tuffskapsvans.jpg

Varmt och gott blir det också där uppe, då den varma luften stiger uppåt, medan vi människor fryser om fötterna på vintern pg av golvdraget i vårt gamla hus :D

Eller så "snor" man någon av hundarnas säng eller fåtölj..... ;) eller mattes säng :love:

xTuiBafatolj.jpg
xMiProiBasang.jpg
xsangkattor.jpg

Tack för alla svar!

Vi har vad jag vet vatten i våra element, jag ska dock kontrollera det med hyresvärden innan jag ev. köper en elementsäng. Sängen är annars ett populärt sovställe, vi som inte ville ha katten i sängen från början eftersom det är en vattensäng, har nu svårt att sova om han inte ligger och spinner i fotändan. :love:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: MajaKattis
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 407
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 680
Senast: ako
·
Katthälsa Första vintern för mig och min kisse i detta kyliga klimat. Nu börjar det bli riktigt kallt på nätterna här, runt -10 och runt -6 på... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 443
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka