Elitloppet – en gång om året!

Bukefalos 30 år!

Jag var ute under in springet och såg ponnyloppet. Fick se Hohneck, Etonnant och Don Fanucchi zet vara ute och visa upp sig framför publiken i grimmor och hingskedjor för hand.
Det var lite för spännande. Nu är det resten hemma framför tvn. Är helt slut efter allt folk.

Hoppas på Logan Park och Hooker Berry.

Heja heja heja

Men ÅH vad kul att A Fair Day tog sig vidare! 😍
Go On Boy kan nog mycket väl ta finalen. Såg ju ut som att det fanns en del energi sparat där i alla fall.

Imponerande av Mellby Jinx, men jag tycker ofta de svenska hästarna som vinner kvalet sådär brukar få svårt att ladda om till finalen.

På söndag smäller det igen, hörni! 😍 Två i mitt tycke kanonfina heat, det enda som kanske fattas mig är något amerikanskt inslag men det är ju alltid svårt att få till. Jag ser fram emot att få följa detta i TV-soffan.

Heat 1 – 15.35, V85-2,
Startnummer – häst – land – tränare

1. Luke the Spook (Sverige, Adrian Kolgjini)
2. Diva Ek (Italien, Alessandro Gocciadoro)
3. Charron (Norge, Geir Vegard Gundersen)
4. Don Fanucci Zet (Sverige, Daniel Redén)
5. Idao de Tillard (Frankrike, Thierry Duvaldestin)
6. Dream Mine (Sverige, Jörgen Westholm)
7. Keep Going (Frankrike, Mathieu Mottier)
8. Borups Victory (Sverige, Daniel Wäjersten)

Heat 2 – 16.02, V85-3,
Startnummer – häst – land – tränare

1. Gio Cash (Nederländerna, Daniel Wäjersten)
2. Allegiant (Sverige, Daniel Redén)
3. Jabalpur (Frankrike, Arnaud Chavatte)
4. Fine Manners (Finland, Mattias Djuse)
5. Go On Boy (Frankrike, Romain Derieux)
6. A Fair Day (Sverige, Elisabeth Almheden)
7. Inexess Bleu (Frankrike, Laurent Claude Abrivard)
8. Jobspost (Sverige, Jörgen Westholm)

Vilka tror ni går till final? Vem tror ni vinner? Vem VILL ni ska vinna? 😍 Jag tror nog att det blir franskt i år igen, dock kanske inte genom titelförsvararen Go On Boy utan främst Idao de Tillard eller Inexess Bleu. Jag ser däremot också fram emot att se vad Allegiant kan göra!

Jag är i startgroparna. Imorgon är det den årliga grillfesten efter fredagstravet.

Lördag och söndag spenderas nog hemma om ingen slänger på mig en gratisbiljett.

Jag vill att Diva Ek ska vinna och tror precis som du att det blir fransk segrare och smyghoppas lite på go on boy.

A fair day får gärna vinna.

Elitloppet är ju ändå trots det mest omtalade jobbet SJUKT SVÅRT att tippa. Visst vi har två franska storfavoriter men det är ju ändå så öppet. Spänningen är olidlig ;) Har upplevt många på stallbacken när jag stått vakt för elitloppshästar (LÄNGE SEN) men tycker verkligen spänningen går genom teven med... Det är en MAGISK dag, speciellt om allt klaffar. SOL värme och en så fin blandning av hästar... Kommer sitta bänkad framför teven...

Dagens Ina Scott/Legolas är ju A Fair Day. Vem håller inte på honom ? Tror jag han tar det ? Tyvärr inte. Kan tom va tufft med finalplats, men så var han ju ändå 4a och bästa svensk häst förra året. Så ska ju ändå inte underskattas.
Don Fanucci Zet, alla trodde han var föredetting, så kom han tillbaka och gjort bra insatser efter Prix d'Amerique. Men samma där kan lika gärna komma sist som först (bägge lika osannolika) ...
Har själv dålig koll på Allegiant men skulle GLADELIGEN se ett svenskt sto vinna !

Så nej jag har verkligen ingen aning ;)

Vilket väder publiken ser ut att bjudas på idag! Hoppas det håller i sig under helgen. ☀️

Jag är i startgroparna. Imorgon är det den årliga grillfesten efter fredagstravet.

Lördag och söndag spenderas nog hemma om ingen slänger på mig en gratisbiljett.

Jag vill att Diva Ek ska vinna och tror precis som du att det blir fransk segrare och smyghoppas lite på go on boy.

A fair day får gärna vinna.

När Alessandro har ställt i ordning så är det få som slår hans fina hästar, så jag hoppas hans stallform är på topp! Gio Zack såg ju jättefin ut vid vinst idag och imorgon startar han en av mina favoriter, Clarissa, i stoloppet, V85-1. 😍 Synd på spår 8 över 1640, men hon är så duktig! Storfavorit på 65% i skrivande stund.

Har ingen koll men ska dit :D

Ha så kul! Det är en fantastisk upplevelse. 🥰

... Och min favoritkusk någonsin, Johnny Takter invald i Travsportens Hall of Fame. 😭❤️ Blev riktigt rörd av presentationen.

Det blev ett par lopp från eläktaren. Släppte av ett gäng vid kön 06:00 i morse och körde sen hem bilen.
Tog mig ner och såg ponnyloppet.

Får jag sova i natt så blir det B ponnyerna klockan elva imorgon oxå.

Nöjd med dagen.

Bifogade filer

• IMG_7597.webp
    IMG_7597.webp
    150,6 KB · Visningar: 1 041

Liknande trådar

• Elitloppet – En gång om året!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund