Elitloppet – en gång om året!

Bukefalos 30 år!

Känner att Capital Mail är lite underskattad i sammanhanget! Ingen aning om hur hans styrka är dock, men nästan så jag ångrar att jag inte spelade på honom som elitloppsvinnare tidigare, hade kunnat bli bra utdelning! :laugh:
Tveksam om han vinner en final dock. Om inget oväntat händer i försök två tror jag fortfarande mer på en vinnare därifrån...

Galet vilka hästar de kommer hit med.
Fullständigt slut efter en helg med alldeles för lite sömn men nu landat hemma och skall ta igen den bristen på sömn😅.
Denna helgen alltså, magisk varje år!❤️
Hur löste det sig med festen? Blev den alkoholfri eller var ni på annat ställe? Eller helt annan lösning?

Nu startar vi nedräkningen, pluggat programmen, fyllt frysen inför elitloppsfesten på fredag. Planerar att se allt hemma på tv om jag inte råkar få en biljett till nån av dagarna. Vill ju gärna vara där på plats och se ponnyloppen. Men sen är det för långa köer till toaletterna så då vill jag hem. Jag hejar på Logan Park bla

Kommer jobba natt hela helgen så blir inte så mycket kollat detta år.

Mina tummar hålls för amatörtränade A Fair Day och Mellby Jinx, som jag faktiskt kört i träning när han var liten.

Jag tycker det känns svårare i år än de senaste. Svenska hästarna är som vanligt storfavoriter. Jag tvivlar. Samtidigt är inte de bästa franska hästarna med…Så är det nåt år vi ska slå fransmännen kanske det är i år. :p Annars tänker jag spontant att det kanske är Go on Boys tur.

Hohneck är ju annars en favorit hos mig, men formen verkar ju kanske inte riktigt vara där nu. Hoppas innerligt att A Fair Day i alla fall får revansch och göra ett bra lopp i år!

Och sen lät jag min treåriga son plocka ut en vinnare. Han tog Hussard du Landret, så den får jag väl också heja på! :D

Liknande trådar

• Elitloppet – En gång om året!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka