Sv: Elitsatsning vid åtta???
Sahar i efterhand onskar jag att nagon seriost satsat pa min ridning nar jag var 8 ar. Jag visade stor talang nar jag borjade rida vid 5 ars alder, men eftersom mina foraldrar inte ville ha det ansvaret en ponny innebar samt inte hade intresset sjalva, sa jag fick aldrig nagon egen.
Om jag far saga det sjalv sa ar jag en ganska bra ryttare, men tank hur duktig jag kunde varit om jag hade tranat seriost med duktiga ponnier som barn. Jag gick pa ridskola i MANGA ar, men det man lar sej dar ar mycket lite.
Jag tycker inte att det ar fel att satsa seriost, att satta upp rimliga mal och att forsoka na toppen. Vem har sagt att man inte kan ha kul under tiden??
Sjalv levde jag pa ridskolan som liten, ville bara ha mer av hastarna, rida mer, borsta mer, rengora mer sadlar och trans, mm, etc. Jag alskade hastar redan fran forsta stund, och hade nagon gett mej en chans att rida fler, tavla mer, trana mer, sa hade jag tagit den chansen pa en gang. Jag gjorde aven andra saker under min uppvaxt, spelad basket, softball, handboll, akte snowboard....men hastarna och ridningen var alltid speciell och nagonting som alltid var konstant.
Idag gor jag nagonting som jag alskar, jag arbetar med hastar pa heltid. . .men kanske jag varit med i eliten om nagon satsat pa mej?!