Elsäkerhet

tinaiva

Trådstartare
Jag är ifärd med att planera belysningen i stallet. Är det någon här som vet vilken kapsling som krävs? IP 44 verkar all utomhusbelysning ha, räcker det?
 
Sv: Elsäkerhet

jag har för mig att det krävs högre ip pga. den fukten djuren ger. vi hade högre ip. i vårat stall.
 
Sv: Elsäkerhet

Håller just på och installerar i delar av stallet och högre IP samt säkerhetsglimtändare krävs enligt min elektriker. Kostar någon hundring extra per armatur.

Fukt, damm och risk för brand i hö och halm borde vara orsak nog!
 
Sv: Elsäkerhet

Oki, tack för svar. Misstänkte att det var så men har trots idogt surfande inte hittat nån vettig info.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
385
Senast: Monimaker
·
Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
688
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 529
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp