Elstöd utbetalning

Ja, precis. Men som jag skrev i mitt nsta inlägg så finns det ju ingen ytterligare uppdatering sedan den 31 januari.
Min uppdatering med den exakta summan var från häromveckan ,däremot står det 0 o ingenting på Vänerenergissida varken om summa eller annat.
Har ingen uppdatering på swedbank heller som en del andra verkar ha
 
Min sambo stor på vårt avtal så jag kommer inte åt att titta på nånting, är SÅ nyfiken men han jobbar och hinner inte logga in på inlägget och kolla vår förbrukning eller nåt besked. Jag döööör 😂
 
Jag har varken fått besked från fkassan eller mitt elbolag (kraftringen). Men antar att det blir i storleksordningen någon hundralapp. Har ett dyrt elavtal med 100 % förnybart och det mesta av kostnaden är avgifter, inte förbrukning.
 
Är det någon som har koll? På mitt står det att det är räknat fram tom 30 september. Kommer vi få mer utbetalt? Jag hade ju definitivt störst räkningar november och december.
 
Dom pratade om ett stöd för dec-jan men tror inte det är något bestämt än.
”Modellen som Svenska kraftnät föreslagit, och Ei nu fattat beslut om, innebär att elstödet till fysiska personer i elområde ett och två blir 90 öre per kilowattimme, i elområde tre 126 öre per kilowattimme och i elområde fyra 129 öre per kilowattimme. Elstödet ges för 80 procent av den uppmätta elförbrukningen i en uttagspunkt under perioden november–december förra året.”
 
Har inte fått någon info alls och när jag loggar in på EON så står det att de inte kan visa hur mycket jag ska få pga att jag har flyttat (ej sant, har tagit över elnätsavtalet från min exman) samt att jag bytt elmätare. Gissar på att jag inte får pengar imorgon 🙃
Det är den som stod på elavtalet den 17 nov -22 som får elstödet. Så om han stod på avtalet då är det han som får pengarna.
 
Ni som fått in elstödet, kom det in ganska direkt efter midnatt eller efter 12, 1-tiden (som t.ex. bankgiroutbetalningar gör)?

Jag bor i zon 4 och skulle jubla över en insättning....
 
Ni som fått in elstödet, kom det in ganska direkt efter midnatt eller efter 12, 1-tiden (som t.ex. bankgiroutbetalningar gör)?

Jag bor i zon 4 och skulle jubla över en insättning....
Jag har inte fått vare sig avisering från Kivra eller några pengar på kontot. Det har dock meddelats att det kommer att ske i flera omgångar, så långt från alla får sitt stöd idag.
 
Jag har inte fått vare sig avisering från Kivra eller några pengar på kontot. Det har dock meddelats att det kommer att ske i flera omgångar, så långt från alla får sitt stöd idag.

Jag har heller inte fått något varesig summa eller några slantar. Sista jag såg var att det kan dröja enda till 10 mars innan allt är utbetalt så jag känner då ingen stress över det. Jag tänker att det kommer när det kommer. Jag brukar alltid få ”sist” när det gäller typ deklaration och skattepengar så jag är van att vänta! :D Nästan så att jag skulle bli förvånad om det skulle dyka upp på kontot idag!O_o:rofl:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 931
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 818
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp