EM i hoppning

Kollade Guerdats guldritt igen, och vilken njutning så mjukt och följsamt inte en massa ryckande. Sedan var Dynamix så otroligt cool. Går i mål, glad ryttare och häst, och sedan skrittar hon långsamt ut med mulen vid gräset som om hon ville ta sig en tugga eller två helt avslappnad.

Vilken häst att ha till Paris 2026.

@Görel nyfiken, du som avelsnörd ;) vad har hon för stam? Inte namnen utan vad de betyder. Antar att de kommer ta embryo på henne ganska direkt om det inte redan gjorts.
Hon har 4 avkommor.
Två Zirocco Blue födda 2017
En Paddock du plessis född 2018
En Querlybet Hero född 2019

Paris är 2024 ;) om du tänker på OS alltså
 
Hon har 4 avkommor.
Två Zirocco Blue födda 2017
En Paddock du plessis född 2018
En Querlybet Hero född 2019

Paris är 2024 ;) om du tänker på OS alltså

Ja just det, 2024. Jag är en total virrpanna. :banghead: Har hon alltså redan gått i avel eller har det varit embryo? Antar att hennes avkomma kommer bli ännu mer eftertraktade nu.
 
Kollade Guerdats guldritt igen, och vilken njutning så mjukt och följsamt inte en massa ryckande. Sedan var Dynamix så otroligt cool. Går i mål, glad ryttare och häst, och sedan skrittar hon långsamt ut med mulen vid gräset som om hon ville ta sig en tugga eller två helt avslappnad.

Vilken häst att ha till Paris 2026.

@Görel nyfiken, du som avelsnörd ;) vad har hon för stam? Inte namnen utan vad de betyder. Antar att de kommer ta embryo på henne ganska direkt om det inte redan gjorts.

Hennes pappa Grafton är faktiskt en hingst jag inte hört talas om innan. Tror jag har sett ett annat mer franskt namn på honom också men hittar inte det nu. Gissar att han också får ett uppsving om han fortfarande är i avel. Efter Calvaro Z, så kombination av de två stora C-linjerna Cor de la Bryere och Cottage Son xx (via både Consul och Capitol I).
Och sedan franskt blod på mödernet. Morfar till Grafton heter Vondeen och det är också ett nytt namn för mig, går tillbaka på Grand Veneur. Och i nästa led "klassiskt" franskt via Jalisco B - angloarab.

Dynamix mamma är e. Cornet Obolensky och med franskt möderne, linjeavlat på Uriel. Finns inte jättemycket prestationer direkt i mödernet vad jag kan se, men alla hingstarna i de första 3 generationerna har själva gått 160.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog ett historiskt EM-guld i hoppning i lag i somras. I en ny SVT-dokumentär berättar laget hur man satte stenhård press på sig...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen släppte SVT en minidokumentär om det historiska EM-guldet som det svenska hopplandslaget tog vid EM i Milano 2023. Hur...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
823
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp