EM i Rotterdam - Dressyr

Jag älskade verkligen Cosmo i Göteborg och det är så tråkigt att se att han inte kommer upp samma klass.
 
Bara jag som tyckte Zonik såg konstig ut i det svarta bakbenet? Bara det benet han dubbeltrampade med, vad jag såg. Men det kan vara att jag inte har speciellt höga tankar om Gal som gör det.
 
Så kan det såklart vara. Men då borde ryttaren veta om det sedan förut och välja snällare utrustning.

Men du alltså... Ang alla inlägg om vilken sporre du anser är ok osv...

Det räcker nog med så lite som att en godkänd stjärnsporre /hjulsporre (som f.ö är rätt väldigt snälla (tvärtom hur det kan se ut från ett mänskligt öga utan ytterligare analys) får ett gruskorn som fastnat så hjulet inte snurrar.

Det finns typ hundra anledningar /argument man kan köra med om man vill vinkla det . Men stjärnsporre/hjulsporre är fortfarande en godkänd och snäll sporre utifrån att den just rör sig .
 
Det tror jag inte. Tror inte det finns någon öppen broadcast utan kanalerna köper in sig i streamen och då blir det kommentatorer med.

Nej det är bara i Sverige dem inte har vett att hålla käften i kuren. Har kollat både Danska, Engelska och Tyska kanaler vid olika mästerskap och de kommentatorerna brukar prata mer efter ritten och inte så mkt under.
 
Är det bara jag som tycker att Welly oftast ser spänd och trippig ut? Och så har hon knappt nån ökad trav. Korta, spända steg nästan hela tiden. Jag förstår inte de höga poängen de får ibland.
 
Är det bara jag som tycker att Welly oftast ser spänd och trippig ut? Och så har hon knappt nån ökad trav. Korta, spända steg nästan hela tiden. Jag förstår inte de höga poängen de får ibland.
Jag har inte tittat nu, men jag har nog aldrig tänkt spänd och trippig om Welly. Tvärtom! Älskar att titta på den hästen, brukar se så mjukt och harmoniskt ut.
Welly är väl ganska ung så det saknas fortfarande lite styrka i vissa delar.
 
Jag har inte tittat nu, men jag har nog aldrig tänkt spänd och trippig om Welly. Tvärtom! Älskar att titta på den hästen, brukar se så mjukt och harmoniskt ut.
Welly är väl ganska ung så det saknas fortfarande lite styrka i vissa delar.

Jag tycker ofta att det ser ut som att hon rycker upp benen i varje steg och att hon inte vilar i steget utan pinnar på och trippar med hög frekvens.
 
Är det ngn som har koll på varför hoppningen har fler klasser innan medaljerna delas ut?
Det är ju först idag i den tredje klassen som allt avgörs där. Och lagdressyren är klar redan efter grand prixn.
 
Är det ngn som har koll på varför hoppningen har fler klasser innan medaljerna delas ut?
Det är ju först idag i den tredje klassen som allt avgörs där. Och lagdressyren är klar redan efter grand prixn.

Därför att hoppning är "populärare" än dressyr blant sponsorer och åskådare, gissningsvis.
 
Är det ngn som har koll på varför hoppningen har fler klasser innan medaljerna delas ut?
Det är ju först idag i den tredje klassen som allt avgörs där. Och lagdressyren är klar redan efter grand prixn.

Gissar att en faktor är att dressyren tar så oerhört mycket längre tid. Lagtävlingen separeras ju alltid på två dagar för att alla inte kan starta på samma dag. Om alla lag skulle rida två rundor skulle ju ytterligare dagar krävas (även om man förstås också kan tänka sig att inte alla lag går vidare efter första rundan).

Tillägg: Dessutom innehåller ju hoppning ett lite större moment av ”slumpmässighet” än dressyr. Med fler rundor i hoppningen minskar risken att det ”tur och otur” spelar för stor roll, så att det verkligen är det bästa laget som vinner i slutändan.

I gengäld har ju dressyren istället fler medaljchanser i och med två individuella medaljtävlingar. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sista helgen i augusti 2025 är det dags för nästa europamästerskap i dressyr, ett EM som kommer att ridas i slovakiska Samorin.
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Se dagens sändning från EM i dressyr i tyska Riesenbeck.
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Torsdagen på EM i dressyr innebär att den andra halvan av startfältet i lagtävlingen kommer äntra banan i Riesenbeck. Ridsport är på...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr från Riesenbeck, Tyskland – Grand Prix special med de 30 bästa ryttarna från onsdag och torsdag.
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp