EM i Rotterdam - Dressyr

Jag kopplar inte riktigt det här med siffrorna för svårighetsgraden, läste/hörde förut att Patrik Kittel hade 10 i svårighetsgrad på sitt program - men sedan ändras "DoD" (vilket jag tolkar som degree of difficulty) under programmets gång och slutade på typ 9,5?

För mig borde svårighetsgraden liksom vara fix när programmet är bestämt, sedan hur genomförandet blir är en annan fråga och det som ger de slutliga poängen. Typ som att sätta upp ett hinder på 170 cm, det är ju lika hög svårighetsgrad oavsett om det lyckas eller misslyckas att komma över det. Vad är det jag inte fattar här?
 
Zonik:love:

Har mailat tv:s sportredaktion flera gånger för att be dem påpeka att far och son tävlar mot varandra, utan att få respons:( det har varit så oerhört mycket babblande om siffror och poäng och räknande, och jag bad dem att prata lite mer om hästarna istället. Det är ju ännu fler godkända hingstar med som har avkommor i Sverige, t ex Sir Donnerhall II som är pappa till fantastiska Astoria som det gått så bra för i unghästtävlingar.
 
Någon som vet varför man lottar startnummer i grupper om fem?
Varför inte bara ha omvänd startordning?
Stör mig på detta i alla mästerskap.
 
För övrigt gillade jag även Sönke Rothenbergers kür bättre i Göteborg... Ok, låt Isabell vinna alla GP Specialer, jag fattar att det är maxat tekniskt och så. Men i just kürprogrammen har hennes arrangemang och kompositioner liksom inte blåst mig av stolen på samma sätt som andra lyckats med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sista helgen i augusti 2025 är det dags för nästa europamästerskap i dressyr, ett EM som kommer att ridas i slovakiska Samorin.
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Se dagens sändning från EM i dressyr i tyska Riesenbeck.
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Torsdagen på EM i dressyr innebär att den andra halvan av startfältet i lagtävlingen kommer äntra banan i Riesenbeck. Ridsport är på...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr från Riesenbeck, Tyskland – Grand Prix special med de 30 bästa ryttarna från onsdag och torsdag.
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp