Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 392
Det är snöstorm över Katthult och hela Småland, och Alfred ligger på släden på väg till Mariannelund. Emil sliter som ett djur i ovädret för att få sin vän till sjukstugan men får till slut ge upp. Han sitter på kuskbocken bakom sin häst Lukas och sjunker sakta in i dvala. I hans drömmar är det varmt och skönt, han och alfred badar. Någonstans i bakgrunden så hörs middagsklockan ringa, eller nej det är bjällror. Emil vaknar upp ur sin dröm och ser plogen närma sig. Äntligen hjälp!!

Emil följer efter snöplogen till Mariannelund, Alfred kommer till sjukstugan men när Emil ska följa efter in så är dörren blockad av en stor karl som säger. "Emil min vän kom här, det är dags att åka bort ett slag-ett långt slag. Jag ska skjutsa dig till båten."

Emil vänder tvärt och lyckas fly med Lukas hem till katthult, men Alfred blir kvar på sjukstugan och det blir mycket ensamt på gården utan honom.

Cirkus var Alfred ängeln

Dag DL 21:30

Det är snöstorm över Katthult och hela Småland, och Alfred ligger på släden på väg till Mariannelund. Emil sliter som ett djur i ovädret för att få sin vän till sjukstugan men får till slut ge upp. Han sitter på kuskbocken bakom sin häst Lukas och sjunker sakta in i dvala. I hans drömmar är det varmt och skönt, han och alfred badar. Någonstans i bakgrunden så hörs middagsklockan ringa, eller nej det är bjällror. Emil vaknar upp ur sin dröm och ser plogen närma sig. Äntligen hjälp!!

Emil följer efter snöplogen till Mariannelund, Alfred kommer till sjukstugan men när Emil ska följa efter in så är dörren blockad av en stor karl som säger. "Emil min vän kom här, det är dags att åka bort ett slag-ett långt slag. Jag ska skjutsa dig till båten."

Emil vänder tvärt och lyckas fly med Lukas hem till katthult, men Alfred blir kvar på sjukstugan och det blir mycket ensamt på gården utan honom.

Cirkus var Alfred ängeln

Dag DL 21:30
Tja, det var väl (tyvärr) inte helt oväntat.

Men vi har fortfarande knoen kvar där nånstans som kan ställa till det lite för lyan, än är inte loppet kört!

Nu ska jag sova - dyker upp igen när jag har vaknat :)

Men... eftersom jag inte alls vet ut eller in angående Snurrfian och Q så gör jag såhär.

Ferrari röstar på Mirtai
För att rösten i DL1 på Artline fick både Art & Habina på fler röster än MikaTela. Och i DL2 la Mirtai fjärde rösten på Q så det stod 3-4 till MikaTela och Quarter. Räddningsförsök av kollegan?

Nu skulle jag iofs med största sannolikhet inte rädda en kollega utan det är troligare att jag i ett sådant läge skulle sätta spiken i kistan för dem ;)

Ferrari röstar Habina, MikaTela-mirtai
Skriver om att Snurrfian kan vara ond eftersom lyan käkade fåret. Misstänker sedan att Paddingtons röständring från Q till MikaTela kan ha varit ett sätt att skaffa alibi. Lägger en förstaröst på Habina, hennes var nog den minst misstänkta av Habinarösterna. I andra lynchen lägger hon en röst på MikaTela och det var en av de två som jag misstänkte kunde vara alibiröster (den andra är Artline). I dl 3 röstar hon med en uddaröst på mig. Den motiveras med att jag i både första och andra lynchen ska ha försökt rädda en kollega. Nu skulle jag troligen inte alls göra det utan snarare sätta spiken i kistan för dem…

Igår tyckte jag att Arts röst var mer skum än Ferraris men idag vete sjutton om inte Ferrari åkt överst på listan. Hennes röstmotiveringar känns inte så underbyggda och uddarösten igår med den motiveringen gör mig fundersam.

Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela-ferrari
Paddington skriver analyser av deltagarna och resonerar på ett sätt som för leken framåt. Har fått en del misstankar på sig, baserat på en del inlägg idag innan del. Ändrar sin röst inför dl 2 så MikaTela ryker.

Jag har inte Paddington på min lista över misstänkta. Hennes röständring från Q till MikaTela talar till hennes fördel. Det baserar jag iofs på att jag tror även Q är god.

Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela-snurrfían
Har en perfekt rad och skriver bra teorier. Lägger förstarösten på MikaTela två lyncher i rad. Lägger en andra röst på Snurrfian.

Jag har inget som sätter BSF åt det onda hållet men bara det gör mig misstänksam. Men hennes tidiga röster på ulvarna får mig ändå att hålla henne lite mer neutral.

quarter4ever röstar MikaTela (för sent), MikaTela-snurrrfian
Från att ha varit väldigt snurrig till att vara väldigt defensiv. Skulle vilja se mer av Q än bara försvar av sig själv. Har även hon en perfekt rad.

Vill gärna tro att Q är god även om jag inte släppt misstankarna helt. Det baserar egentligen på hur de senaste lyncherna har gått. De ulvar som avslöjats har alla röstat på henne och jag tror inte att de skulle gjort det om Q satt i lyan med dem.

bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian
Ägnar tid åt att förstå vad Q menade med sina snurriga inlägg första dl. Har en perfekt rad. Lägger en avgörande röst på MT i första lynch (den som får upp henne för lottning). Lägger tredjerösten på MikaTela i andra lynchen och en tredjeröst på Snurrfian i tredje lynchen. Funderar runt Artline och om det är en alibiröstning från hennes sida att lägga en tidig röst på snurrfian.

Sammanlagt håller jag bollen åt det godare hållet. Hennes avgörande röst på MikaTela talar till hennes fördel, samt att hon valde Snurrfian istället för Q igår (baserat på att Q är god).

Artline röstar Mirtai, MikaTela Snurrfian
Röstar på mig för att jag följer Dentaku med en andraröst på Dentaku vilket skulle kunna göra mig till får och Dentaku till ulv. Menar i efterhand att hon inte alls trott jag var får men inte ville lägga en OT-röst så la till fårdelen. Lägger sedan en ganska sen röst på MikaTela, en sjätteröst. Igår lade hon en förstaröst på Snurrfian.

Jag trodde att hennes röst på MT kan ha varit en alibiröst men hennes röst på Snurrfian igår får mig att tänka om lite. Är det troligt att en ulv skulle alibirösta på två ulvar i två lyncher? Framförallt när det inte varit särskilt mycket prat om Snurrfian som jag uppfattade det. Jag är inte beredd att hålla Artline som god, men iaf lite mer neutral.

Mirtai röstar Artline, Q4- Artline
Det är jag det

fio röstar Habina, Q4-quarter4ver
Diskuterar ängeln vara eller ickevara inför dl. Tror att BW varit mer pådrivande om den vetat att Q var ond. Är Q god så borde den (BW) vara mer neutral. Har också en bra poäng med käket av Jfrelin, att om Q var god så borde ulvarna valt någon som röstat på henne eftersom fåret inte velat ha ut en ond (MT i det här fallet). Om båda är onda spelar det mindre roll och blir svårare för lyan.

Fio har kommit med en del bra poänger men sammantaget känns det inte som det sprutar teorier ut henne.

TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela-q4e
Röstar först Q i andra lynchen men ändrar till MikaTela då hon inte tror att Q skulle gjort en sådan röstmiss som hon gjorde om Q var ond. Tycker MikaTela är svår att få grepp om och röstar därför där. Röstar Q igår baserat på att hon tycker Q:s förvar är konstigt och att Q brukar försvara sig på samma sätt när hon är ond.

Får inte mycket grepp om TLV men henne röst ändring från Q till MT gör mig fundersam. Hon lägger först en tidig röst på Q men ändrar sedan till MT, även det i ett tidigt läge. Alibi kanske? Jag vet inte men det är inte så lätt att bilda sig en uppfattning heller.

Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari
Dentaku lägger en andraröst på Artline, en andraröst på Q och slutligen andrarösten på Ferrari.

Jag får inget grepp alls om Dentaku. Ska klura och läsa mer och återkommer senare

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Habina - byfåne
Cirkus - ängel
MikaTela - ulv
Jfrelin - fårulv
Snurrfian - ulv

Jag reagerade lite på det också, men vet inte om det är något att haka upp sig på. Mycket möjligt att hon är en medglidande ulv isåfall, eller bara en förvirrad god. Åh andra sidan får det att hon ger intryck av att vara så säker på ängeln, och att hon kommer vara kvar imorgon - och det är mer faschinerande. Eftersom inte ens ängeln kan vara säker pga kommandorans kraft så är det ju bara de ludna som kan känna sig trygga över natten.

Alltså man behövde ju knappast vara Einstein eller ulv för att fatta att ängeln skulle ryka inatt. Så därför kunde ju alla andra vara rätt säkra på att överleva.... Men visst hade det varit kul om ängeln hade skyddat någon annan än sig själv den första natten men dock var det ju inte så troligt :D

@Paddington
1. Ferrari inte så många inlägg, och inte kommit med så mycket input, det kan bero på en sjuk son förstås ( kry på sig lillen !) röstar på Habina igår en första röst som följs ganska snabbt av Fio, Väldigt lite att gå på vad det gäller henne tycker jag. Det är väl rösten på habina som sticker ut, men å andra sidan kan ju goda rösta på goda i DL1 , så det behöver inte säga något om henne Dock håller jag ögonen på henne
iom att svarta fåret röstade på henne så är det klart att man funderar över om det var för att signalera till lyan? å andra sidan var det först till gårdagens lynch det blev viktigare att vara följsam iom att det var då lyan fick gissa första gången. Ferrari kan vara god som JFrelin ville visa att det var därför hon röstade där.
Antingen si eller så med Ferrari känner jag. Dock håller jag ögonen på henne men mest för rösten på Habina i DL1

2. Paddington skriver bra sammanställningar och för vettiga resonemang. Hittar inget som skulle tyda på någon ondhet så här långt, men vet inte heller om hon för den delen är god . Får vara neutral tills vidare
Jag är lite spooky på Paddington som jag tycker verkar vilja misstänka mig och skriver lite som jag hajar till för. Dock talar röständringen till hennes fördel tycker jag. Fortfarande neutral

3. Snurrfian lägger vad hon trodde var en andra röst på Habina, men det var en tredjeröst. Har idag ändå haft en del vettiga resonemang tycker jag och samtidigt vet jag inte vart jag har henne. Samtidigt så är det hennes tredje röst som sätter upp Habina till lottning och jag vet att snurrfian ganska ofta som ulv gör sånt som man inte "ska " göra. Och i min fundering om rösten på Habina är ett försök att rädda MikaTela så får hon ända mina ögon kvar på sig,
Inte varit med så mycket efter DL igår, men hon röstade på mig där, så antingen förvirrad god eller så är hon i lyan

5. Blacksmithfarm Som vanligt vettiga resonemang och gedigna inlägg. Mycket av det hon resonerar om håller jag med om, så totalt för mig så vill jag något aningens anings lite pga det hålla henne som troligare god än ond iaf
Av det hon skrivit idag och hur hon röstade och resonerade igår så finns det ingen anledning för mig att ändra uppfattning mer än att det definitivt väger över åt det godare hållet nu

6. quarter4ever Jag

7. bollen__ Även bollen__ upplever jag håller igång tankarna och verkar vilja förstå och tänker i bra varv tycker jag ! Sammantaget finns det inget jag så här långt reagerar på hos henne, men får stå som neutral då jag inte heller på något sätt kan veta om hon är god för den delen heller
Har haft sin nattliga konferens med sig själv, fortsätter att resonera vettigt. röstade på MikaTela igår när jag var i rejäl ledning i antal röster, känns inte som nåt en ond skulle göra. Kvarstår som neutral men med en viss dragning åt det godare hållet

8. Artline ganska anonym hittills, det är egentligen den lilla kommentaren att hon bjöd på sitt skumma röstinlägg ( för att se reaktionerna på det ?) En av tre som lägger en uddaröst igår. Vilket kan betyda att hon inte är ulv då ingen följer hennes röst ( tänker på svarta fåret där - men det är ju inget man säkert kan veta - bara en fundering ) Jag håller med bollen__ om att den kommentaren om att bjuda på sitt röstinlägg kanske tyder på att Artline inte är ond , ingen aning om vart jag har Artline , behöver se mera
Röstar på MikaTela igår och lägger dagens första ( tror jag) röst som hamnat på Snurrfian. Vet fortfarande inte vart jag har Artline

9. Mirtai Jag reagerade lite på att hon följde Dentaku i att välja Peter Pohl ( som ett möjligt får som följer vad en ulv valt ) men egentligen kan man kanske inte dra så stora växlar på det iom att det var en OT-omröstning. Men tanken finns där.... Ffa som hon tom taggar Dentaku i sitt röstinlägg på Pohl och dessutom med titeln Jag saknar dig Jag saknar dig ( det känns ju lite som en flört med en ulv ändå ?) Gjorde en bra sammanfattning tidigare idag #335 röstar sedan på mig i dangens lynch, och inte mycket man kan säga om det egentligen- jag förstår om jag får röster idag ! Men Mirtai är en slug räv jag aldrig riktigt litar på så liten ögon har hon på sig trots allt
Inte varit inne sedan hon la rösten på mig igår. Svarta fåret var hon dock inte så den tanken kan jag lägga bort . Kvarstår på min obslista- vill se mera av hur hon resonerar sedan gårdagens lynch och nattens käk.

10. fio lite inlägg men är sjuk ( krya på dig !) Lägger en andra röst på Habina igår som vi vet var god, röstar på mig idag, vilket inte gör hennes rad bättre, Men som sagt jag har förståelse för att jag får röster idag, men trots allt så jag håller koll på fio
Jag vete sjutton vart jag har henne. Hon verkar å ena sidan misstänka mig väldigt, men kanske lite för direkt för att jag ska tro att hon är ond ändå ? Varvar med bra resonemang och jag tycker att hon verkar tänka till iaf . Frågetecken för mig men får stå som neutral

11. TeamLundVer ännu en som har litet antal inlägg, men har också på förhand förvarnat om att hon troligen skulle ha ett lågt deltagande. Till hennes fördel är att hon ändrade rösten hon la tidigt på mig för att istället lägga den på MikaTela. Men vågar inte hålla henne som god bara utifrån det
Inte varit inne sedan hon ändrade sin röst- men att hon gjorde det talar till hennes fördel tycker jag nog ändå. Neutral men med plus i kanten för röständringen

12. Dentaku Hm resonerade vettigt tidigare idag och skrev ut det om kommandorans skills , och ett tänkt scenario. Jag hade precis samma tanke själv, efter jag sammanställt vad som kunde hänt under första dygnet för alla roller -då jag kom på att ängeln inte kunde ha blivit distraherad pga uteblivet käk. Men följer upp det med lägga en röst på mig . Velar i tankarna om Dentaku Kan vara god kan vara ond, så håller ett öga på henne om jag får chansen sedan.
Rösten igår på mig känns lite sådär, men samtidigt var hon tvungen att rösta tidigt då hon skulle ut och ha roligt. Men på min obslista idag. Vill se mera tankar om fler deltagare från henne

14. cirkus håller en ganska låg profil ändå! Och jag funderar allt på om hon inte skulle kunna vara på den onda sidan i denna leken trots allt ? verkar tro att jag skulle vara kommandoran? Jag tror ju att den personen som har den rollen gör så lite som möjligt för att sticka ut just för att inte riskera att lynchas - så det resonemanget köper jag inte ! Verkar vilja elda på mot mig ( upplever jag det som ) så här är en jag definitivt vill kolla upp - en potentiell ulv för mig
Har varit delaktig under gårdagen och natten samt lite idag med funderingar och tankar. Jag är faktiskt inte fullt lika misstänksam mot cirkus idag som jag var igår. Tycker att hon vänder och vrider på ett vettigt sätt i många funderingar. Vill dock inte släppa henne helt från obslistan- jag är precis lika misstänksam mot henne som hon är mot mig :D Men som sagt inte potenteill ulv för mig längre, utan "bara" på bevakalistan

Alltså man behövde ju knappast vara Einstein eller ulv för att fatta att ängeln skulle ryka inatt. Så därför kunde ju alla andra vara rätt säkra på att överleva.... Men visst hade det varit kul om ängeln hade skyddat någon annan än sig själv den första natten men dock var det ju inte så troligt :D

Ja. Tyvärr åkte ju vår käre Alfred. Men nu blir ju Lina glad som får sällskap. Sen de båda sitter tillsammans och kan gulla med varandra ;) @cirkus :heart @Habina

Hehe. Men om man ska vara seriös. Är lite rådvill om vilka jag kan lita på. Känner mig hyfsat säker på Q som god. Men gäller ju att sålla ut resterande ludna.

En snabb fundering - det var ju tyvärr inte oväntat att vi skulle förlora ängeln och det var ju cirkus medveten också. Jag undrar om hennes kommentarer igår kväll om att ingen kunde vara säker på att leva idag och att det inte alls var säkert att ängeln skulle ryka kan ha haft ett syfte? Dels kanske att få ulvarna osäkra och välja någon annan(även om chansen för det nog var liten) men även att få en ulv att blotta sig lite. Det är bara en fundering och inget som behöver ha någon riktig substans men jag tycker att det som cirkus skrev är rätt intressant så här med facit i hand.

Ja. Tyvärr åkte ju vår käre Alfred. Men nu blir ju Lina glad som får sällskap. Sen de båda sitter tillsammans och kan gulla med varandra ;) @cirkus :heart @Habina

Hehe. Men om man ska vara seriös. Är lite rådvill om vilka jag kan lita på. Känner mig hyfsat säker på Q som god. Men gäller ju att sålla ut resterande ludna.

Vi kommer bara att prata avel och huruvida man skall betäcka det stoet med den hingsten eller inte. :rofl:

Okej, börjar med cirkus "testamente"
Jag tänker som så att hon bör ha fått första infon från goda lyan och därmed kanske kunna räkna ut lite mer än om hon varit utan densamma. Beroende på vilken info hon fått, såklart...
Fan vad bra jobbat!

Och jag är SÅ glad över att jag ändrade min röst!

Tror inte att Snurris hade varit beredd att skicka kommandoran till lynch om nu q är kommandora. Så nu är jag benägen att tro q faktiskt är god.
Hon sätter Q åt det godare hållet, och där är jag helt med. Har själv varit inne på det, så jag vågar lägga Q åt sidan.

Sen vetefan om Artline fortfarande är hetaste kandidaten till att vara ulv - borde hon ha börjat röstningen på en kollega då, när de redan förlorat två stycken på rätt kort tid? Eller är hon kommandoran som letar fett alibi? Hmmm. Snurris var ond och hon valde i DL1 att lägga en tredjeröst på Habina, inte på Artline. Ska jag vara lite fundersam på en annan aspekt - Habina har åkt svintidigt i många lekar hittills, jag hade i allafall försökt spara på henne ett tag om jag var i lyan och inte röstat på henne i DL1 om jag inte *måste*
Nä, tycker inte heller att Artline känns så jätteskum nu. Det är ju det med Snurris röst då... Men art är inte överst på listan.

Nä, jag tror inte att Q behöver bli synad.
Jag tror att BW redan har frågat på henne (det hade i allafall jag gjort vid det här laget) om jag var skum idag med mitt drivande på Q så var det helt enkelt så att jag förstod att BW inte skulle outa sig och säga -bah - q är ond...däremot så tänkte jag att om jag driver på rätt så hårt så lär BW våga haka på ifall att q är frågad som ond. Nu var det fio och Snurrfian som hakade på. Jag tror inte att fio är BW. Alltså är jag rätt så säker på att Q är god.
Här svarar hon Paddi ang. Q - ytterligare en anledning att avskriva Q som lyakandidat, tycker jag.

Men hur kan du veta huruvuda min röstrad inte är något vidare eller inte?
Ingen av de två har åkt än!

Där tjongade det stenhårt i min ulvradar
Plötsligt så åkte Paddington högt på min ulvradar.
Hon påstår att min röstrad inte är något vidare innan någon av de jag har röstat på har åkt. Det kan hon bara veta om hon är ond. Det gör att jag också börjar betvivla om Artline verkligen är i lyan.
Cirkus tvivlar på Paddi... Jag skrev ju själv igår om Ps röständring att den i sig inte nödvändigtvis sätter henne som god. Hennes röst på MT DL 1 talar för hennes godhet, men ja - jag vet inte vart jag har Paddi, men enligt min logik så borde hon kanske vara god?

Sedan, med tanke på @Dentaku s kommentar reagerade jag på denna konversationen mellan cirkus och fio:
Hur vet du att du lever imorgon?
Jag är inte ängeln heller.. Eller tror du inte ängeln ryker?
Jag vet inte. Det beror på hur smart den är helt enkelt
Vad jag förstått så spelar det ingen roll i detta läget
Det gör det väl?

De måste ju hitta ängeln och det är inte givet att de gör.
För jag kan inte tänka mig att kommandoran kan ge ordern "distrahera Alfred" då är ju hjon-grejen rätt kass.
Hmm fast dom försökte ju käka den personen första natten och misslyckades så...

Vi får se i morgon helt enkelt.
De försökte käka en som var skyddad första natten. Men vem det är vet bara ängeln. Och ulvarna kan inte vara säker på att den personen är just ängeln.
Det skulle kunna vara så att cirkus vill förvirra en eventuell ulv och om hon kan - överleva natten?

fio är en jag har funderat över inatt, henne, Mirtai och cirkus, faktiskt.
De har/hade sämst röststatistik sett till att ha röstat på spelare som jag tror har goda roller.

fio vet jag har röstat på en god, Habina, och Q har jag som sagt vågat mig sätta över åt det goda hållet.
Mirtai har röstat på Artline, som iom gårdagens röstning inte borde sitta i lyan, tänker jag.

Minns att någon reagerade på att fio var medglidande, men minns inte vem, ska kolla upp det ...

Minns att någon reagerade på att fio var medglidande, men minns inte vem, ska kolla upp det ...
det var bollen__ tror du tänker på detta:

Jag tycker fio känns väldigt medflytande? Alltså i första citatet känns det som att hon försöker få mer misstankar mot Q och bort från Snurrfian? Sedan, är det typ 3 minuter mellan de andra och tredje citatet, då är Q inte lika misstänkt längre. Och sen skriver hon väldigt säkert att det bara är 2 kvar? Hmm. Tillfälligheter eller vet hon mer än vi andra?
Edit: Plus detta att hon verkar så säker på att ängeln kommer dö? Tog m cirkus svar till henne också.

I jakten på vem som reagerat på fio snubblade jag över detta:
fio undrar vad grejen är med Snurris, hur hon blev misstänkt så plötsligt, funderar på om Q räddas av lyan. cirkus svarar:
Grejen är att jag inte tror att de är så förfärligt många kvar i lyan att de liksom kan starta ett drev. Jag börjar tro att BW HAR frågat om Q och fått svaret att hon är god.
fio svarar:
Jag vet inte... Artline ligger högt upp på min lista över ulvar och hon röstade tidigt på Snurrfian. Jag har inte läst ett enda inlägg förutom Artline som försöker Sätta Q åt det goda hållet.

Jag vet inte...allt talar för att q är ond.. Jag kommer inte ändra,
Efter att cirkus har röständrat:
Du har säkert en poäng i det. Jag tror oxå att BW har kollat upp Q och hade hon varit ulv/ kommandoran kanske vi hade fått höra mer om det.. Det är sant!

Blir väldigt intressant nu att få reda på Snurrfians roll för hon borde ryka? Det kan ju ändra hela spelet om hon är god tänker jag?

Hmm... känns som sagt som vemdetnuvar skrev - ganska medglidande, lite vända kappan efter vinden och hålla flera vägar öppna?
"Jag tänker inte ändra" - ser jag som ett försök att påverka cirkus - när cirkus sedan ändrar " du har en poäng, intressant att se snurris roll"
Vet fio att cirkus är god? Vet hon att de kommer att käka henne under natten? Jag får nästan den känslan av hennes inlägg. Och förutom cirkus sälv är det ulvarna som har bäst koll på ängeln i detta skedet av leken...

Samtidigt kan det vara så att @Dentaku är luden och ser en chans att sätta en god fio i klistret...:cautious:
Nu var ju tankarna redan på g i leken iom @bollen__ s inlägg... bollen__ som jag har satt åt det goda hållet då hon har röstat "bra" och känns som att hon bidrar med sina teorier. Men så kommer paranoian - tänk om hon luras??:nailbiting:

:arghh::idea:
Jag röstar för att ulvarna räcker upp händerna!

I jakten på vem som reagerat på fio snubblade jag över detta:
fio undrar vad grejen är med Snurris, hur hon blev misstänkt så plötsligt, funderar på om Q räddas av lyan. cirkus svarar:

fio svarar:

Efter att cirkus har röständrat:

Hmm... känns som sagt som vemdetnuvar skrev - ganska medglidande, lite vända kappan efter vinden och hålla flera vägar öppna?
"Jag tänker inte ändra" - ser jag som ett försök att påverka cirkus - när cirkus sedan ändrar " du har en poäng, intressant att se snurris roll"
Vet fio att cirkus är god? Vet hon att de kommer att käka henne under natten? Jag får nästan den känslan av hennes inlägg. Och förutom cirkus sälv är det ulvarna som har bäst koll på ängeln i detta skedet av leken...
Mina tankar går åt samma håll har haft en känsla av att fio har någon att prata med mellan sina inlägg ibland. Men det finns ju två goda som kan göra det också... Ironiskt nog fram till igår kväll så hade jag en tanke om att fio och cirkus skulle kunna ha den rollen, vilket ju nu är uppenbart att så var det inte.
Fio står på min lista över eventuella ulvar
Och just det som både du och bollen__ har citerat fick mig att sätta henne där, innan har jag haft tanken att just för att hon gått så direkt på mig att det har känts lite väl om hon skulle vara ond, men man vet aldrig....

Samtidigt kan det vara så att @Dentaku är luden och ser en chans att sätta en god fio i klistret...:cautious:
Nu var ju tankarna redan på g i leken iom @bollen__ s inlägg... bollen__ som jag har satt åt det goda hållet då hon har röstat "bra" och känns som att hon bidrar med sina teorier. Men så kommer paranoian - tänk om hon luras??:nailbiting:

:arghh::idea:
Jag röstar för att ulvarna räcker upp händerna!

Jag är också paranoid, men jag har haft bollen__ som troligt god tidigt i leken, ser ingen anledning att tvivla på henne så här långt. Och hennes röstning tyder på att hon borde vara god tycker jag.
Hela spelsättet hon har i denna leken tyder på en god bollen__ denna gången, annars är jag tvärlurad av henne

tillägg: Dentaku är också en jag är fundersam över samt mirtai, mirtai tycker jag dock inte riktigt sår misstankar som hon brukar göra när hon är ond , hur funderar du över Mirtai?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka