Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 392
I överlag så är det svårt att säga något konkret om något i det här läget. Känns lite som om alla kan vara antingen eller, och så det där med perfekta röstrader... jag vet inte riktigt, hur sannolikt är det att som god utan info få en helt perfekt röstrad?

Artline Väljer Astrid, röstar Mirtai, MikaTela, Snurrfian. Röstar på Mirtai pga att denne lade första andrarösten på ngn annan än Astrid (så Astrid inte ledde omröstningen) Förtydligar rösten sedan med att Mirtai skrivit hon håller m Dentaku (i valet av författare) och undrar om Mirtai är ett svart får som följer en ulv?

Förstod att hennes röstmotivering skulle orsaka uppståndelse men förtydligar med att hon tyckte det var tråkigt att lägga en ren OTröst så hon la till får-delen. Tror dock inte att Mirtai som får skulle skrivit så utan isf varit mer diskret, så hon förstår rösterna på sig själv.

Förstår inte rösterna på Habina då dennes röst var en ren förstadags OT-röst.
Noterar att Snurrfian var först att nämna att Artline kunde vara fåret så hon förstår inte varför denne valde att rösta på Habina och inte Artline själv. Förstår inte heller MikaTelas röst och hänger inte med på hur denne tänkte.

Undrar vidare om ulvarna misstänkt henne för att vara fåret och undrar då om det bara är icke-ulvar som röstat på henne, samtidigt vet hon att hon själv som ulv gärna röstar på potentiellt får för det är enkelt sätt att låtsas vara god, men hon tyckte inte rösterna på henne var konstiga. Svarar mig att det var den teorin hon kunde komma på i det läget, hon vet att den som ofta pekar ut ngn för att vara svart får själv brukar vara ond eller bli misstänkt att vara ond. Men det var mest tidsbrist. Röstar på MikaTela för hon förstår inte dennes röstinlägg DL1.

Tror inte att MT hade ngt emot att bli lynchad, undrar om Q som ulv verkligen hade försökt lägga en fjärderöst på denne vid DL1, visserligen bra alibi men vet inte. Sedan tror hon att om Q var ulv så hade de nog misstänkt Jfrelin som svart får. Kommenterar att Jfrelin skrev Qs namn i fetstil att det kan bero på att hon kopierade namnet ifrån ngn lista där Qs namn var fetstilat så det behöver inte betyda något, samtidigt så förstår hon misstankarna mot Q så hon håller denne som neutral.

Röstar på Snurrfian i DL3 för att hon i första DL inte röstade på Artline för hon är ulv som trodde Artline var får. Sedan kan dennes röst igår vara ett försök att rädda MikaTela. Sedan att ulvarna åt Svarta fåret så måste Snurrfian så klar vara ulv..

För att ha skrivit så få inlägg så är det bra jobbat att ha blivit så misstänkt
Jag har varit fundersam till Artline, jag greppade att rösten på Mirtai var en typisk tidig förstadagsröst, men förklaringen nu som hon ger att ”hon inte trodde Mirtai var fåret egentligen och att hon visste det skulle ge reaktioner” – det känns lite udda. Jag kommer nog fortsätta hålla ögonen på Artline.

Jag tyckte tidigare idag att det var lite osannolikt om två ulvar var uppe för lottning redan i DL1 bredvid Habina och var nästan beredd på att sätta Artline som neutral men nu undrar jag igen.

Låter lite udda att inte ha funderat ngt över Q när Q var så ”på tapeten” efter DL1 och under hela gårdagen. Visserligen har Art knappt varit inne i leken men att Q varit uppe för diskussion kan väl ingen missat? Sedan i dagens röstinlägg så förstår hon att folk har misstankar mot Q men håller denne som neutral. Skriver att om Q varit i lyan så hade ingen missat att Jfrelin var svarta fåret – antar att hon menar att Jfrelins följdröst på JK Rawlings borde visat för lyan (om Q var där) att hon var svarta fåret.

Tycker dock att första rösten på Snurrfian i DL3 talar lite till Artlines fördel, varför lägga upp en kollega i lynch när det inte verkar ha varit många som funderat över Snurrfian innan?

När Snurrfian visade sig vara ulv så ändrade jag mig om Q , svårare än så var det inte! Det satte Q i en annan dagar som jag skrev.

Faktum är att du ändrade dig INNAN uppdateringen kom, direkt efter cirkus ändring och efter DL-tiden kl 21.31skrev du detta:

Du har säkert en poäng i det. Jag tror oxå att BW har kollat upp Q och hade hon varit ulv/ kommandoran kanske vi hade fått höra mer om det.. Det är sant!

Vilket är en rejäl ändring mot innan tycker jag ...

Vad finns i ersättning nu förresten. Får hem en son som är så trött att han inte orkar äta. Sätter mig i soffan med honom och ger en flaska ersättning istället i tron att han ska somna på 5 röda. 60 min senare och nu springer han rundor i hela huset :confused: HAN SKA SOVA KLOCKAN SJU! :arghh:

Hur gammal är han? Mina barn går och lägger sig när de är trötta, dock senast 21 om de ska upp tidigt på morgonen dagen efter. Han kanske bara är övertrött ;). Testa välling, det har alltid funkat för att däcka mina barn.

Ja? Jag och cirkus var inne i en diskussion. Jag ser inget konstigt med det?
nej men du hävdade att du ändrade dig efter att du fått reda på att Snurrfian var ulv, jag tycker att du ändrade dig väldigt raskt direkt efter DL-tiden var passerad och det stod klart att Snurrfian hade flest röster?

Hur gammal är han? Mina barn går och lägger sig när de är trötta, dock senast 21 om de ska upp tidigt på morgonen dagen efter. Han kanske bara är övertrött ;). Testa välling, det har alltid funkat för att däcka mina barn.
13 mån. Han brukar sova både på förmiddagen och eftermiddagen men eftersom han varit svår med läggningen nu en tid så hoppade vi eftermiddagen idag. Han sov 10 min i bilen på väg hem från affären (annars 1-2 timmar på eftermiddagen) men inte mer.

Var supertrött och höll på att somna när jag bytte till pyjamas men så fick han flaskan och :bump:

Välling dricker han inte (han ger tillbaka flaskan)

nej men du hävdade att du ändrade dig efter att du fått reda på att Snurrfian var ulv, jag tycker att du ändrade dig väldigt raskt direkt efter DL-tiden var passerad och det stod klart att Snurrfian hade flest röster?

Hmm nej, jag tog in olika möjligheter från Cirkus men jag ändrade mig inte efter jag visste att snurrfian var ulv. Du blev åt det godare hållet efter uppdateringen. Isåfall hade jag väl bara ändrat rösten om jag var helt säker.

har slagits av en tanke som gör att jag fokuserar på att fundera över några mer än andra idag

kvar i leken:
Ferrari
Paddington
Blacksmithfarm
quarter4ever
bollen__
Artline
Mirtai
fio
TeamLundVer
Dentaku

av dessa håller jag bollen__ och BSF som de som säkrast som goda, pga deras resonemang och vilka de röstat på och för att de båda verkligen gräver och försöker föra leken framåt

Som skummast eller svårast att få grepp om har jag
Fio som jag velar om hon är desperat god ( typ som jag igår och i förrigår) eller om hon sitter i lyan
Ferrari hm. Kanske så är hon ond ändå ? Behöver kolla upp henne mera tror jag
Artline kan också vara ond. Tänker på att snurrfian inte la rösten på henne utan på Habina, och jag tycker att BSF ( tror jag det var?) har en poäng i att Habina åkt ofta i DL1 i de senaste lekarna att man som ond ju inte gärna lägger rösten där om det inte var tvunget ? hm
TLV såpass anonym. har hamnat här för att det inte går att riktigt bilda sig en uppfattning vart hon står.
Dentaku inte högst på min lista men hamnar här för att MikaTela kan ha alibiröstat i första DL på henne...

Paddington och Mirtai hamnar båda i neutrala fältet för mig just nu så kommer inte kika mer på någon av dem idag,

Som skummast eller svårast att få grepp om har jag
Fio som jag velar om hon är desperat god ( typ som jag igår och i förrigår) eller om hon sitter i lyan
Ferrari hm. Kanske så är hon ond ändå ? Behöver kolla upp henne mera tror jag
Artline kan också vara ond. Tänker på att snurrfian inte la rösten på henne utan på Habina, och jag tycker att BSF ( tror jag det var?) har en poäng i att Habina åkt ofta i DL1 i de senaste lekarna att man som ond ju inte gärna lägger rösten där om det inte var tvunget ? hm
TLV såpass anonym. har hamnat här för att det inte går att riktigt bilda sig en uppfattning vart hon står.
Dentaku inte högst på min lista men hamnar här för att MikaTela kan ha alibiröstat i första DL på henne...
En kort reflektion av detta
fio och Artline bör inte sitta i lyan ihop tycker jag iaf. Så antingen är en av dem god och en ond, eller så är båda goda

Nej jag får ta en ny kamp med sonen nu känner jag :cautious: så baserat på det jag skrivit tidigare väljer jag att lägga min röst på någon son jag tror visat att hon har lite extra information om lyan.

TLV röstar på fio

@quarter4ever
Du tror att Artline la upp Snurris till lynch? Hon la första rösten, onödigt att rösta på en kollega?
Eller tänker du att hon är kommandoran då som satsar på super-alibi??

Jag tror ju då att kommandoran redan använt upp sina krafter, så mycket mer "mäktig" var hon inte och det största problemet med henne var ju det att hon kunde sätta ängeln ur spel. Vilket hon också gjorde och fick ut våran Alfred. Att ulvar lägger lite röster på sina egna är inget nytt och konstigt. Det har hänt ett flertal gånger. Så ja, jag tror det är vettigt att kolla på dom som röstat ut ulvar också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka