En annan diskussion - utbruten från Forumet medlemmar

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonto

Trådstartare
Ja, jag tycker att det ska luftas. Tycker att TS där faktiskt behöver förklara sig också, för att visa att det finns någon form av förståelse där.
Det finns det inte alls, det har lyfts många gånger och det är typ folk som hotat den TS till ursäkter och så kommer det lite tomma ord.

Men TS har försökt övertala folk att bli fotade, mötas upp, tjatat på yngre kvinnor att TS ska få besöka dom och hjälpa till med saker om dom skriver något om att dom har något som behöver fixas, tjatat om telefonnummer till folk som tycker om "mulliga män", betett sig allmänt vidrigt med slemmiga kommentarer.

Detta har dock inte lett till några konsekvenser för TS utan TS får härja fritt. Man får istället varningar eller blir bannad om man reagerar. :up: Toppen på ett forum där majoriteten är kvinnor. Det är vi som ska tystas och hålla käft.

Okej hörni. Det som tas upp nu skedde för fem år sen. Användaren varnades för de inläggen (i alla fall för det som rapporterades), för självklart är ett sånt beteende inte alls okej! Men inget liknande beteende har rapporterats sen dess, så mest troligt förstod hon olämpligheten och ändrade på sig?

Om man inte ska kunna få en andra chans efter ett gäng olämpliga kommentarer på forumet är ni nog många som inte skulle vara här idag.

Och gällande den låsta tråden så raderades enbart de inlägg som tog upp saker som skrevs på ett annat forum och citatsvar av dessa - för som alltid hör inte de diskussionerna hemma här utan har man åsikter om sånt någon skriver på annat håll kan man bemöta det där.

Okej hörni. Det som tas upp nu skedde för fem år sen. Användaren varnades för de inläggen (i alla fall för det som rapporterades), för självklart är ett sånt beteende inte alls okej! Men inget liknande beteende har rapporterats sen dess, så mest troligt förstod hon olämpligheten och ändrade på sig?

Om man inte ska kunna få en andra chans efter ett gäng olämpliga kommentarer på forumet är ni nog många som inte skulle vara här idag.

Och gällande den låsta tråden så raderades enbart de inlägg som tog upp saker som skrevs på ett annat forum och citatsvar av dessa - för som alltid hör inte de diskussionerna hemma här utan har man åsikter om sånt någon skriver på annat håll kan man bemöta det där.
Hur många är det som tjatar på unga kvinnor, postar bilder på sexualiserade små flickor etc på forumet? Tycker ni bannar rätt friskt när det gäller andra saker... bra att veta forumets policy! Kvinnor ska absolut inte skyddas. Som vanligt.

Samtidigt så är ju det här uppenbart YTTERLIGARE ett exempel på en över tid pågående situation som skadat användare ordentligt och där de inte känner att de varken fått förståelse eller upprättelse. Utan tvärtom att den felande personen skyddats. Så återigen är ju här en diskrepans i vad moderatorer upplevt och hur användare upplevt. Och lika litet som troll-historien kan viftas bort med äsch kan det här viftas bort med äsch anser jag (som inte alls är eller har varit involverad och helt missat rubbet. Men det räcker med att läsa här för att inse att det påverkat folk rejält)

Ursäkta men det var inte bara "olämpliga kommentarer" utan ett beteende som gränsade att övergå i grooming. Det är inget som bara viftas bort och @Tranan har inte visat NÅGON som helst ånger eller förståelse för hur vidrigt det är.

Hur många är det som tjatar på unga kvinnor, postar bilder på sexualiserade små flickor etc på forumet? Tycker ni bannar rätt friskt när det gäller andra saker... bra att veta forumets policy! Kvinnor ska absolut inte skyddas. Som vanligt.
Okej, jag hittar en rapport kring olämplig kommentar i bildtråd. Inget om bilder på sexualiserade små flickor eller annat. Men fullt möjligt att jag missat.

Självklart är det inte så att kvinnor absolut inte ska skyddas, har nåt liknande hänt tidigare eftersom du skriver ”som vanligt”?

Anledningen till att det inte inkommit fler rapporter kan väl lika gärna vara att man inte vet att varningen har delats ut och därför trott att det inte har vidtagits åtgärder? Att det därför är meningslöst att anmäla när det händer igen? Uppenbarligen finns det ju rätt många case här med samma person så att utgå ifrån att personen har bättrat sig sedan dess är nog lite naivt.

Samtidigt så är ju det här uppenbart YTTERLIGARE ett exempel på en över tid pågående situation som skadat användare ordentligt och där de inte känner att de varken fått förståelse eller upprättelse. Utan tvärtom att den felande personen skyddats. Så återigen är ju här en diskrepans i vad moderatorer upplevt och hur användare upplevt. Och lika litet som troll-historien kan viftas bort med äsch kan det här viftas bort med äsch anser jag (som inte alls är eller har varit involverad och helt missat rubbet. Men det räcker med att läsa här för att inse att det påverkat folk rejält)
Hur har den personen skyddats? Det varnades för de rapporter som finns.

Anledningen till att det inte inkommit fler rapporter kan väl lika gärna vara att man inte vet att varningen har delats ut och därför trott att det inte har vidtagits åtgärder? Att det därför är meningslöst att anmäla när det händer igen? Uppenbarligen finns det ju rätt många case här med samma person så att utgå ifrån att personen har bättrat sig sedan dess är nog lite naivt.
Fast det blir ju skevt, ju mer ni anmäler desto mer ser vi ju? Vi kan ju inte ta till åtgärder för nåt vi inte vet pågår… Om saker fortfarande händer behöver ju det meddelas om nåt ska kunna göras?

Okej, jag hittar en rapport kring olämplig kommentar i bildtråd. Inget om bilder på sexualiserade små flickor eller annat. Men fullt möjligt att jag missat.

Självklart är det inte så att kvinnor absolut inte ska skyddas, har nåt liknande hänt tidigare eftersom du skriver ”som vanligt”?
Ja det är väldigt vanligt att gärningsmän hålls om ryggen och att kvinnor ska hålla käften och inte bråka så mycket. :) Samma lika med män som betett sig illa och utsatt flertalet kvinnor för övertramp.

Ja det är väldigt vanligt att gärningsmän hålls om ryggen och att kvinnor ska hålla käften och inte bråka så mycket. :)
Aha, ja det håller jag helt med om och anser helt klart att det är ett stort problem. Jag uppfattade det som att du menade som vanligt här på forumet, men det gjorde du alltså inte?

Jag kan inte svara för andra men jag har sett många inlägg genom åren som balanserat på gränsen men eftersom upplevelsen varit att inget händer vid en anmälan så har en inte orkat rapportera.

Edit: Och det är som sagt flera som reagerat öppet här på Buke om problematiken med de sexualiserade teckningarna Tranan lagt upp.

Aha, ja det håller jag helt med om och anser helt klart att det är ett stort problem. Jag uppfattade det som att du menade som vanligt här på forumet, men det gjorde du alltså inte?
Uppenbarligen är det ju standard även här när man är elak, ond och transfob som reagerar på att TS är här konstant och skriver om hur synd det är om TS när TS själv betett sig som ett svin mot massor av kvinnor på forumet - har fått många PM och meddelanden privat om sjuka saker nu idag, och ens meddelanden plockas bort och varningar utdelas!

Fast det blir ju skevt, ju mer ni anmäler desto mer ser vi ju? Vi kan ju inte ta till åtgärder för nåt vi inte vet pågår… Om saker fortfarande händer behöver ju det meddelas om nåt ska kunna göras?
Jag är helt med på det men jag tror också att man får komma ihåg att merparten som verkar ha blivit kontaktade/fått kommentarer om sitt utseende är yngre än genomsnittsåldern här. Det är inte så enkelt att avgöra om kommentarerna har varit över gränsen eller ej, särskilt innan övriga användare högljutt började reagera i inläggen.
Jag vågar nog påstå att kvinnor överlag inte anmäler ovälkomna kommentarer på nätet, av 2 anledningar:
1. Det sker alldeles för ofta
och
2. Det är mer regel än undantag att det inte händer något alls efteråt

Jag vet väldigt lite om det som diskuteras nu, men har sett många olämpliga kommentarer från den användaren. Det som sticker ut med modereringen på buke är att den ofta är ganska hård (t ex jag själv fick varning för haha-reaktion på ett trollinlägg) men samtidigt väldigt överseende mot folk som beter sig riktigt illa, förövare vill jag kalla det.
Även nu på senare tid? I så fall hoppas jag innerligt att du anmäler.

Så ska det givetvis inte vara och det behöver vi ju se över. Sen kommer det väl tyvärr aldrig bli helt enhetligt eftersom vi ibland agerar individuellt och inte alltid har samma syn på situationer inom teamet heller.

Uppenbarligen är det ju standard även här när man är elak, ond och transfob som reagerar på att TS är här konstant och skriver om hur synd det är om TS när TS själv betett sig som ett svin mot massor av kvinnor på forumet - har fått många PM och meddelanden privat om sjuka saker nu idag, och ens meddelanden plockas bort och varningar utdelas!
Jag förstår inte riktigt vad du menar för meningen är för lång för min hjärna.
Har du fått PM om sjuka saker och blivit varnad pga dina svar?

Även nu på senare tid? I så fall hoppas jag innerligt att du anmäler.

Så ska det givetvis inte vara och det behöver vi ju se över. Sen kommer det väl tyvärr aldrig bli helt enhetligt eftersom vi ibland agerar individuellt och inte alltid har samma syn på situationer inom teamet heller.
Nej, nuförtiden läser jag sällan vad den användaren skriver eftersom jag tycker hen är obehaglig.

Överlag anmäler jag väldigt lite eftersom det alltid känns som jag är besvärlig. Det är jag som är aningens otrevlig och skriver inlägg som inte passar in (enligt Gunnar men han backade upp det med att även "andra" tycker så).

Sen kommer det väl tyvärr aldrig bli helt enhetligt eftersom vi ibland agerar individuellt och inte alltid har samma syn på situationer inom teamet heller.
Jag har tänkt på en sak som Gunnar skrev i trollet-tråden:

"Eftersom det oftast har känts att vi alla behöver prata ut lite om detta har jag lämnat tråden öppen, även om jag personligen helst skulle vilja glömma allt och gå vidare."

Om man tror att man kan stoppa huvudet i sanden, är man ute på farliga vägar. Det är inte ett förhållningssätt som kan accepteras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka