En bra tömkörnings-gjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 093
Sv: En bra tömkörnings-gjord

Jag funderar på att köpa den billigare varianten på Hööks eller en rikitg lädergjord... Får se vad det blir men om plånboken tillåter kommer jag nog att satsa på en lädergjord. Jag har kollat in Globus för ca 1 300 kr - den ser riktigt bra ut!

skön lösning... kanske bara jag som är övertrött.. men jag börja just asgarva på jobbet åt dina tvättsvampar :rofl:

smart dock!

Hööksgjorden är helt ok. men jag skulle hellre köpa en i läder om jag skulle köpa ny. globus har en till bra pris. finns på Granngården. (ca 600 kr)

jag har den från hööks.
jag tycker den är jättebra! använder den till många olika hästar till både longering och tömkörning.

Kan verkligen rekomendera Globus lädergjord, tärnsjökopia med samma funktion, två sorters gjordar för att passa dom flesta fast inte i tärnsjöläder då. Köpte den för under 1000-lappen (ca 1 år sedan) men det verkar finnas andra prisuppgifter här tydligen. En bra tömkörningsgjord är guld värt om du bara har pengar du KAN lägga på det. Riktiga tömkörningstömmar också! Efter att ha kört med bra grejjer blir man bara tokig om man av någon anledning ska köra med neoprenegjord och tygtömmar:devil:

det har city cross här med,tycker det har blivit dyrare där på sistonde

Ja, de har väl bytt en del av sortimentet tror jag? Här har de mest Hansbo och Willab...:crazy: Men en del fina märkesträns kan man hitta med!!

*kl*
finns en sån billig hööksgjord på mantorps som jag har köpt o den är billigare o funkar bra.

min tömmar från hööks fungerar super, är lite korta vid gramanknäppning, alltså där delningen är mellan tunn lina och vanlig fastnar i ringen...inget negativt om den annars

ingen aning men har använt min i 10 månader nu ca 2-3 dgr i veckan...och än så länge har inget hänt med den, men den är från ett tömkörningspaket som hööks sålde innan och är inte riktigt den som de säljer nu tror jag...min har inte ett knäppe så att man kan dela på tömmen ...

Nu blir jag förvirrad...:D Lyrazel kanske fick ett måndagsexemplar då?

Eller så fick Jordgubben ett måndagsex som var ett undantag genom att inte gå sönder;) Med tanke på att de jag har gick sönder på samma dag. :crazy: På samma sätt! Och jag är inte oförsiktig med saker direkt... Döm av min förvåning när båda pistolhakarna lossnade, en innan passet och en efter:rofl:

Eller så fick Jordgubben ett måndagsex som var ett undantag genom att inte gå sönder;) Med tanke på att de jag har gick sönder på samma dag. :crazy: På samma sätt! Och jag är inte oförsiktig med saker direkt... Döm av min förvåning när båda pistolhakarna lossnade, en innan passet och en efter:rofl:

Ja, det kan ju vara så med...:rofl: Synd att jag inte har Hööks i närheten så jag kan åka och dra och slita lite i dem!!;) Fast det är klart att jag helst vill ha riktiga lädertömmar, bara ekonomin tillåter!!

Köpte en i riktigt fint läder i Falsterbo i somras. Den ligger jättebra på min pålle :love: Passar perfekt. Gav under tusingen för den och jag är så sjukt nöjd!

Håller med, har provat att tömköra med hööks tömmar, men ska du ha någon sorts inspänning så fastnar tömmarna i ringarna och då får du noll koll på hästen helt plötsligt. Rekommenderar varmt smala tunna tärnsjötömmar eller liknande i läder, 16 meters. Väl värt att lägga pengar på om man vill utveckla sin tömkörning.

Håller med, har provat att tömköra med hööks tömmar, men ska du ha någon sorts inspänning så fastnar tömmarna i ringarna och då får du noll koll på hästen helt plötsligt. Rekommenderar varmt smala tunna tärnsjötömmar eller liknande i läder, 16 meters. Väl värt att lägga pengar på om man vill utveckla sin tömkörning.

:bow: WORD!

Det borde gå att få ringarna ståendes genom att dra gummiband eller stripes runt fästet, det är jag säker på. Har en hööksgjord när jag longerar och de få gånger jag tömkör och jag är nöjd!

Finns en typ likadan på bole.nu som är billigare :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 317
Senast: SusieQ
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 240
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V