en fråga bara?? *han sparkade på min hund*

När jag och en vän var ute och gick sent en fredagkväll mötte vi en "snubbe" på cykel som ställde sig i vägen för oss.
Han var lite på lyset, och skulle absolut hälsa på min hund trots att jag förklarade att hon kunde nafsa.
Han hälsade och blev snappad i fingrarna, det brydde han sig dock inte om.
Sen stod han och höll låda, och jag kunde inte låta bli att diskutera ett och annat med honom, det var riktig kul, jag och min vän skrattade rätt gott.
Hunden rullade ihop sig på marken och vilade.
Efter ca 10 min reser hon sig, sträcker på sig, står stilla och lyssnar, hör något och muffar till.
Gubben far ut med en hand och lappar till henne hårt på baken.
Nog för att hon inte tog någon direkt fysisk skada mer än att det kom överraskande och gjorde ont.
Rädd, osäker och misstänksam mot människor var hon redan innan och det blir knappast bättre efter en så´n här händelse.
Jag blev rasande på gubben, som reagerade med att han blev väldigt hotfull och agressiv, vi blev helt enkelt rädda och avlägsnade oss snabbt därifrån.
Jag gjorde ingen polisanmälan.
Jag tvivlar på att polisen hade fått fatt i honom ändå.
 
Ibland morrar de åt hunden för de tror hunden tycker det är "roligt"
 
Sånt händer också alltid innan man hinner blinka, man väntar sig inte att folk ska göra sådana saker.
Försöker alltid vara så förutseende jag kan men ibland hinner folk före..
 
Alla fylltrattar häromkring brukar roa sig med att(som money säger) morra åt mina hundar....vissa "skäller" även på långt håll för att få igång mina hundar...

Tycker jag är respektlöst...
 
usch, vilken jävla gubbe!
folk brukar både vissla o skälla på min hund (i bemärkelsen, hundskall, inte skrika på den ;) )
eftersom min gumma är en golden retriever leder detta till att hon springer fram till människorna som ropade o ska hälsa... det har vart flera otrevliga människor som har gjort sånt... jag formligen droog manda därifrån :)
hur som helst.. det hörde inte ens hit. bra att du gjorde anmälan i alla fall!
 
Jag säger bara... synd att du inte hade Ronia kvar nu..... :cry: Då hade han fått såhan tiger!! :devil:
 
Ja...det hade han!! Ronia hade ätit oppp han... :mad:

Träffade gubben som såg allt nyss..han gav Buffy goooodis :D

Dom är bästa kompisar nu :love:

Han är fortfarande skogstokig på killen :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 769
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 276
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 769
Senast: Luff
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 009
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp